ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Χειμερινά λάστιχα: πότε και σε ποιους χρειάζονται

Χειμερινά λάστιχα: πότε και σε ποιους χρειάζονται

13.628 Επισκέψεις στο άρθρο (1/2/2024)

- Με χειμερινά λάστιχα πας σε πάγο και χιόνι χωρίς αλυσίδες
- Στο βρεγμένο θες 8 μέτρα παραπάνω φρενάρισμα, από τα κανονικά λάστιχα
- Φθείρονται γρήγορα αν τα φοράς σε στεγνή άσφαλτο (υποφέρουν στη ζέστη)
- Είναι 80-100 ευρώ πιο ακριβή η 4άδα από τα θερινά (κανονικά)

Με χειμερινά λάστιχα πας σε πάγο και χιόνι χωρίς αλυσίδες

Η οδήγηση σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, όπως σε χιόνι ή πάγο απαιτούν και τα κατάλληλα λάστιχα. Τα καταλληλότερα ελαστικά σε αυτές τις συνθήκες είναι τα χειμερινά ελαστικά, τα οποία λειτουργούν όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν κάτω από 7 ° C. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το υλικό με το οποίο είναι φτιαγμένα, είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί σε αυτές τις συνθήκες, ειδικά στον παγετό είναι πιο αποτελεσματικά και από οποιοδήποτε άλλο ελαστικό με αλυσίδες. Τα χειμερινά ελαστικά λοιπόν έχουν την ικανότητα να πατάνε στο χιόνι και στον πάγο χωρίς να χάνουν την πρόσφυσή τους. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως με τα πρώτα κρύα πρέπει να σπεύσεις να αλλάξεις τα λάστιχά σου, ειδικά εδώ στην Ελλάδα (δες εδώ όσα πρέπει να ξέρεις πριν πάρεις ελαστικά).

Φθείρονται γρήγορα αν τα φοράς σε στεγνή άσφαλτο (υποφέρουν στη ζέστη)

Τα χειμερινά ελαστικά πέρα από συνθήκες χιονιού, υστερούν σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Σε βρεγμένο οδόστρωμα για να φρενάρουν από τα 100 χλμ./ώρα θα χρειαστούν 8 μέτρα παραπάνω σε σχέση με ένα θερινό ελαστικό. Δύο αυτοκίνητα δηλαδή. Ακόμα και σε σχέση με τα all season λάστιχα, υστερούν στο βρεγμένο κατά 4 μέτρα.

Στο στεγνό δε, καθώς είναι πιο μαλακή η γόμα τους, η θερμοκρασία της ασφάλτου τα κάνει να… «σαπουνιάζουν», με αποτέλεσμα να χάνουν σε πρόσφυση.

Φθείρονται πολύ πιο γρήγορα στην άσφαλτο, δεν κάνουν για ζέστη

Εκτός όμως της μειωμένης πρόσφυσης στην άσφαλτο, ένα μειονέκτημα που έχουν τα χειμερινά ελαστικά είναι η αντοχή τους. Αυτό συμβαίνει, καθώς τα χειμερινά ελαστικά είναι ειδικά κατασκευασμένα, να παραμένουν μαλακά ακόμα και στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, με στόχο να έχουν καλύτερη πρόσφυση. Έτσι, όσο πιο υψηλή είναι η θερμοκρασία της ασφάλτου, τόσο πιο γρήγορα φθείρονται τα ελαστικά και χρειάζονται αλλαγή. 

Είναι 80-100 ευρώ πιο ακριβή η 4άδα από τα θερινά (κανονικά)

Πιο γρήγορη αλλαγή σημαίνει έξτρα έξοδα και μάλιστα αρκετά, καθώς τα χειμερινά ελαστικά είναι ακριβά. Συγκρίνοντας την τιμή μιας δημοφιλής μάρκας, το θερινό ελαστικό της Goodyear (EfficientGrip Performance 2) σε διάσταση 17ΆΆ κοστίζει 548/4άδα, ενώ το χειμερινό της UltraGrip Performance 3 κοστίζει 632 ευρώ, δηλαδή 84 ευρώ διαφορά στην τετράδα.

Να βάλεις χειμερινά αν μένεις στο βουνό

Δηλαδή τα χειμερινά ελαστικά είναι εκτός πραγματικότητας; Η απάντηση είναι πως όχι, αλλά ειδικά στη χώρα μας έχουν περιορισμένη χρήση. Απευθύνονται σε όσους μένουν στα ορεινά της χώρας που οι χιονοπτώσεις το χειμώνα είναι ένα μόνιμο φαινόμενο. Μάλιστα ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις, οι οδηγοί θα πρέπει να τα «σκαντζάρουν» με το που αρχίσουν να λιώνουν τα χιόνια και οι πάγοι. Και όχι δεν απευθύνονται σε όσους κυκλοφορούν 5 μέρες στην πόλη και το Σ/Κ πηγαίνουν στα Καλάβρυτα για σκι. Καλύτερα σε αυτή την περίπτωση να χρησιμοποιείτε αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες.

Mercedes
SMALL VANS AYTONOMIA