Το Yaris, ο βασιλιάς των μικρών αυτοκινήτων πόλης απέκτησε crossover αδελφάκι, το Yaris Cross, προκαλώντας έναν ευχάριστο πονοκέφαλο στους φίλους της φίρμας. Πού διαφέρουν τα δύο μοντέλα;
Το Toyota Yaris απέναντι στο Υaris Cross, το crossover αδελφάκι του
To Τοyota Yaris είναι το απόλυτο best-seller της ελληνικής αγοράς εδώ και πολλά χρόνια, προτάσσοντας αξιοπιστία, μεγάλα επίπεδα πρακτικότητας και πολύ οικονομικά σε κατανάλωση κινητήρια σύνολα, είτε αποκλειστικά σε βενζίνη είτε με την τελευταίας τεχνολογίας υβριδική τεχνολογία της φίρμας.
Εάν κάτι έλειπε, τα τελευταία χρόνια από την γκάμα της φίρμας, αυτό ήταν ένα μικρό SUV, ένα μοντέλο στην κατηγορία που στην Ελλάδα άλλα και σε όλη την Ευρώπη, έχει αρχίσει να κερδίζει μεγάλο μερίδιο αγοράς. Η Toyota λοιπόν, προχώρησε στο λανσάρισμα του Yaris Cross, ενός compact crossover για την πόλη, που μπορεί να μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα (GA-B) με το Yaris, ωστόσο έχει εντελώς διαφορετικό ντιζάιν. Αξίζει να σημειώσουμε μάλιστα, πως το Yaris Cross, αναμένεται να έχει παρόμοια εμπορική επιτυχία με το Yaris, αφού όπως είχε αποκαλύψει η αντιπροσωπεία της Toyota πριν λίγο καιρό στην Ελλάδα, έχουν γίνει ήδη περισσότερες από 1.600 προπαραγγελίες, οι περισσότερες εκ των οποίων λιανικής, την ίδια στιγμή που το πρώτο σε πωλήσεις λιανικής μοντέλο στην Ελλάδα έχει περί τις 1.350 μονάδες. Ας δούμε όμως αναλυτικά που διαφέρουν τα Yaris και Yaris Cross και ποιες ανάγκες μπορούν να εξυπηρετήσουν:
Σχεδίαση: Πιο ψηλό, λίγο μακρύτερο & πιο «περιπετειώδες» το Yaris Cross
To νέο Yaris έχει μήκος 3.940 χλστ, μεταξόνιο 2.560 χλστ., πλάτος 1.745 χλστ. ενώ το ύψος του μετράται στα 1.470 χλστ. και ξεχωρίζει χάρη στη μεγάλη του μάσκα, το νευρώδες καπό και τα τραβηγμένα στις άκρες φώτα. Το πίσω μέρος είναι ακόμη πιο ιδιαίτερο μιας και χαρακτηρίζεται από την χαμηλή γραμμή της οροφής, που δίνει έναν κουπέ τόνο, κυρίως όμως ξεχωρίζει από το ενιαίο πάνελ των φώτων. Το Yaris Cross έχει 240 χλστ. μεγαλύτερο μήκος (4.180 χλστ.) χάρη στους μεγαλύτερους προβόλους του, ίδιο μεταξόνιο (αφού βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα), ενώ είναι επίσης 20 χλστ. πιο πλατύ (1.765 χλστ.) και 90 χλστ. ψηλότερο (1.560 χλστ. το ύψος). Βλέπουμε πως η μάσκα είναι πιο «κλειστή», ενώ ακριβώς από κάτω, ο προφυλακτήρας φιλοξενεί τις γρίλιες που χρησιμεύουν και ως αεραγωγοί, ενώ στα δύο άκρα ενσωματώνονται οι προβολείς ομίχλης. Το πίσω μέρος μπορούμε να πούμε πως είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό. Σε αυτό κυρίαρχο ρόλο παίζουν τα LED φωτιστικά σώματα, τα οποία συνδέονται μέσω μίας λεπτής φωτιζόμενης φάσας που διέπει το αμάξωμα σε όλο του το πλάτος. Επιπλέον, ο «περιπετειώδης» χαρακτήρας του Yaris Cross τονίζεται από τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά χαμηλά.
Εσωτερικό: Μοντέρνα & πρακτικά, μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ το Yaris Cross
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, θα δούμε πως τα δύο αυτοκίνητα έχουν πολλά κοινά στοιχεία στην καμπίνα, η οποία διαθέτει μοντέρνο design (λίγο πιο κομψό το Yaris Cross) και διακρίνεται για την πρακτικότητα και την κορυφαία της εργονομία. Τα υλικά σε ταμπλό και επενδύσεις σε κερδίζουν, ενώ στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής (7 ιντσών στο Yaris, 8 ιντσών στο Yaris Cross) του συστήματος infotainment, που συνδυάζεται και στα δύο μοντέλα με πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών. Ο οδηγός στο Yaris Cross θα εκτιμήσει την υψηλότερη θέση οδήγησης που του δίνει καλύτερη ορατότητα, τους μεγαλύτερους χώρους του και το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ που μπορεί να μεταφέρει έως και 390 λίτρα αποσκευών (286 λτ. το Yaris), καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες-Τιμές: Aπό 14.140 ευρώ το Yaris, από 17.470 το Yaris Cross
Το νέας γενιάς Yaris είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από 14.140 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Active με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,0 λίτρου που αποδίδει 72 άλογα. Με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης των 125 ίππων οι τιμές ξεκινούν από 16.100 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο (από 17.380 το αυτόματο), ενώ το υβριδικό με τους 116 ίππους κοστίζει από 17.830 ευρώ. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το «πυραυλάκι» GR Yaris, που χάρη σε ένα turbo 1.600άρι μοτέρ απόδοσης 261 ίππων και το αγωνιστικό του DNA, βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο απαιτώντας μόλις 5,5 δευτερόλεπτα για να πετύχει το 0-100 χλμ./ώρα. Oι τιμές του ξεκινούν από τις 42.670 ευρώ.
Οι τιμές του Yaris Cross ξεκινούν από 17.470 ευρώ με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 125 ίππων, από τις 20.320 ευρώ κοστίζει στην υβριδική έκδοση, ενώ το τετρακίνητο Yaris Cross ξεκινάει από 26.070 ευρώ, στην πλούσια έκδοση Style στην υβριδική έκδοση με τους 116 ίππους. Η βασική έκδοση Active είναι πλήρης καθώς περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, μια πλήρη σουίτα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας (π.χ. διαθέτει και κεντρικό αερόσακο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού), αισθητήρες φώτων και βροχής, κάμερα παρκαρίσματος και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Το μόνο που «απουσιάζει» είναι οι μεγάλες οθόνες τις οποίες όμως διαθέτει η επόμενη έκδοση Active Plus.
Συμπέρασμα
Το Τoyota Yaris είναι ο βασιλιάς των μικρών αυτοκινήτων πόλης χάρη στις σβέλτες και οικονομικές μετακινήσεις που προσφέρει στον οδηγό, είτε μιλάμε για τους κινητήρες βενζίνης ή για το υβριδικό με την κορυφαία οικονομία καυσίμου. Από την άλλη, το Yaris Cross, είναι πιο μεγάλο σε μέγεθος και έχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ αλλά διαθέτει την ίδια φαρέτρα κινητήρων και σύστημα τετρακίνησης που του δίνει το δικαίωμα να ισχυρίζεται πως μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά και εκτός δρόμου. Σε κάθε περίπτωση, είτε με το best seller Yaris ή με το «περιπετειώδες» Yaris Cross, θα έχετε το κεφάλι σας ήσυχο, καθώς και για τα δύο μοντέλα ισχύει η εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών της Toyota.