Είναι SUV, έχουν γκάζι και εκπροσωπούν δύο σχολές: κλασική βενζίνη και hybrid. Από τη μία η top από πλευράς απόδοσης έκδοση του Hyundai Kona με turbo βενζίνης 198 ίππων και από την άλλη η ισχυρότερη υβριδική λύση του Toyota C-HR με 184 άλογα.
Για όσους πιστεύουν ότι τα Crossover/SUV δεν έχουν ψυχή, η διάψευση έρχεται από τις κορυφαίες σε ισχύ εκδόσεις ενός μικρού SUV, του Hyundai Kona (σ.σ. εξαιρώντας το «πολεμικό» Kona N των 280 ίππων) και ενός μικρομεσαίου SUV, του Toyota C-HR με το υβριδικό σύνολο των 184 ίππων. Με έντονο ταμπεραμέντο, ρωμαλέους κινητήρες, γαργαλιστικές επιδόσεις και κοινό παρονομαστή την βατή τιμή, μιας και πρόκειται για σπορτίφ εκδόσεις και όχι για ειδικές σπορ κατασκευές δια χειρός Hyundai N division και Toyota Gazoo Racing, αντίστοιχα, τα δύο ασιατικής καταγωγής μοντέλα ανεβαίνουν στο ρίνγκ του autotriti.gr διεκδικώντας τον τίτλο της πιο ολοκληρωμένης πρότασης.
Πιο αιχμηρό το C-HR, νεανικό το Kona Το Hyundai Kona είναι νεανικό και μοντέρνο, ενώ επειδή βασίζεται στη μικρομεσαία πλατφόρμα της Hyundai, χωροταξικά, «κοιτάζει» στην παραπάνω κατηγορία, εκεί όπου δεσπόζει το Toyota C-HR με την εκκεντρική και γεμάτη κουπέ αιχμές σχεδίαση. Η σχεδίαση και των δύο μοντέλων στηρίζεται στον δυναμισμό προβάλλοντας βεβαίως και νεανικό χαρακτήρα. Το Kοna δείχνει να καλύπτει περισσότερα γούστα και προσφέρεται στην έκδοση N-Line, ενώ το C-HR, που έχει κερδίσει ένθερμους οπαδούς με τη διαφορετικότητά του προσφέρεται και σε έκδοση GR Sport με σπορ στήσιμο και ακόμα πιο δυναμικό look.
Kona για επιδόσεις, C-HR για οικονομία Τα κινητήρια σύνολα και των δύο μοντέλων του συγκριτικού μας βρίσκονται κοντά στους 200 ίππους. Το Kona με τον turbo βενζίνης των 1,6 λτ. αποδίδει 198 ίππους, ενώ το υβριδικό C-HR κρύβει κάτω από το καπό του ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία, δημιουγώντας ένα αυτοφορτιζόμενο full υβριδικό σύστημα, που αποδίδει συνδυαστικά 184 άλογα. Στην πράξη το Kona έχει αρκετό νεύρο στις χαμηλές στροφές και μαζεύει γρήγορα τα χιλιόμετρα επιταχύνοντας δυναμικά σε μεγάλο φάσμα περιστροφής με την συνεισφορά του στάνταρ κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DCT. Από την άλλη, το C-HR που έχει 14 άλογα λιγότερα, είναι πιο ήπιο στον τρόπο που απλώνει τη δύναμή του, αλλά στην πράξη το σύνολο εντυπωσιάζει με το τράβηγμά του και την απόδοσή του. Σε επίπεδα κατανάλωσης τώρα, το C-HR αποδεικνύεται πιο οικονομικό ένεκα και της υβριδικής του φύσης με μέση τιμή κοντά στα 7 λτ./100 χλμ., ενώ με προσοχή και οικονομική λειτουργία μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ. Σε αντίθεση, η μέση κατανάλωση του Kona είναι κοντά στα 9,5 λτ./100 χλμ. αν και χωρίς πίεση και συνεχή χρήση της οικονομικής λειτουργίας μπορεί να πέσει στα 8 λτ./100 χλμ..
Συνέχεια του άρθρου >>>
Εντυπωσιακό μέσα το C-HR, πιο πολύ πορτ-μπαγκάζ για το Kona
Σύγχρονες, όμοφες και ποιοτικές είναι οι καμπίνες των C-HR και Kona με highlights την οθόνη αφής 8 ιντσών και τις δερμάτινες επενδύσεις στο πρώτο και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και την 8άρα οθόνη αφής του infotainment στο δεύτερο.Στο πεδίο των χώρων, το Kona δεν υστερεί απέναντι στο μεγαλύτερο C-HR. Το τελευταίο προσφέρει μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω, αλλά τα μικρά παράθυρα σε συνδυασμό με την κουπέ γραμμή της οροφής δημιουργούν μια κλειστοφοβική αίσθηση, ενώ η μπαταρία κλέβει λίτρα από το χώρο αποσκευών: Του Κοna με 374 λτ. είναι 16 λτ. μεγαλύτερος.
Ικανότατατα και τα δύο, πιο σπορτίφ το C-HR
Από την αρχή ξεκαθαρίσαμε πως μιλάμε για δυνατές, συμβατικές εκδόσεις και όχι σπορ εκδοχές των μοντέλων. Βέβαια το καθένα έχει ρυθμιστεί κατάλληλα για τη διαχείριση της αυξημένης ιπποδύναμης. Έτσι η ανάρτηση του C-HR (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) έχει σφίξει και το αμάξωμα έχει χαμηλώσει και ως αποτέλεσμα το σύνολο έχει αποκτήσει έναν ακόμα πιο ενδιαφέρον οδηγικό χαρακτήρα που τείνει να χαρακτηριστεί έως και σπορτίφ όσον αφορά στην αμεσότητά του και την αίσθηση που προσφέρει πάντα τηρουμένων των αναλογιών και της κατηγορίας. Παράλληλα το πιο δυνατό C-HR εμφανίζει ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, με την ποιότητα κύλισης να προσεγγίζει premium κατασκευές της κατηγορίας. Είναι σταθερό και ευθύβολο σε μεγάλες ταχύτητες και παρουσιάζει περιορισμένες κλίσεις σε δρόμο με στροφές, με την συμπεριφορά του να είναι ουδέτερη στις περισσότερες των περιπτώσεων. Το «πακέτο» συμπληρώνεται με τον καλύτερο τρόπο από την ακρίβεια του τιμονιού, τα αποτελεσματικά φρένα, αλλά και από την ευκολία χρήσης και την ευελιξία του συνόλου στην καθημερινότητα.
Ανάλογα ικανό να διαχειριστεί τις έξτρα πιέσεις που του ασκούνται αποδεικνύεται και το πλαίσιο του δυνατού Kona. Βοηθάει προς αυτό τον τομέα και η ελαφρώς σφιχτή ανάρτηση που συγκρατεί τις κλίσεις στις στροφές, διευρύνοντας τα περιθώρια της πρόσφυσης και τα αποτελεσματικά φρένα που σου δίνουν το περιθώριο να φρενάρεις ακριβώς πριν τη στροφή. Από την άλλη η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και τα ελαφρώς καθυστερημένα κατεβάσματα του κιβωτίου (με χειροκίνητες αλλαγές από τα paddles λύνεται το θέμα) σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα, υπενθυμίζοντας πως δεν είναι GTi κατασκευή, αλλά ένα συμβατικό γρήγορο μοντέλο ικανό σε κάθε συνθήκη. Έτσι διατηρεί τον άνετο χαρακτήρα του, την ευελιξία του και την καλή ποιότητα κύλισής που το καθιστούν ιδιαίτερα ευχάριστο στην καθημερινότητα και δη σε αστικές συνθήκες κίνησης. Η light εκτός δρόμου περιπέτεια τέλος, δεν θα δυσκολέψει το Kona που «κάθεται» 170 χλστ. πάνω από το έδαφος, με το C-HR να απαιτεί περισσότερη προσοχή στο έντονο ανάγλυφο μιας και η απόσταση από το έδαφος είναι στα 142 χλστ..
Η γνώμη μας
Τα δύο «θερμά» crossover της παρουσίασης διαθέτουν ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά με κυριότερο φυσικά το αλατοπίπερο των δυναμικών επιδόσεων. Το Hyundai Κοna είναι εξαιρετικά γρήγορο, διαθέτει ξεχωριστό χαρακτήρα, δεν έχει όριο χιλιομέτρων στην 5ετή του εγγύηση και προσφέρεται σε μια δελεαστική τιμή. Από την άλλη, το Toyota C-HR συνδυάζει τις επιδόσεις του με συγκρατημένη κατανάλωση και όντας μια κατηγορία πάνω αποτελεί μια πιο ολοκληρωμένη, αλλά και κατά 3 χιλιάρικα ακριβότερη, επιλογή.
Πατήστε πάνω στην εικόνα και δείτε τις δοκιμές των μοντέλων