- Με το υδρογόνο, θα συνεχίσουμε να έχουμε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης
- Αυτή τη στιγμή είναι πολύ ακριβότερο από τη βενζίνη, όμως το κόστος θα μειωθεί
- Η μεγάλη πίεση προς την ηλεκτροκίνηση ευνοεί το υδρογόνο
- Toyota, Honda και Hyundai επιμένουν οι μάρκες που επενδύουν & δίνουν ελπίδα
Το υδρογόνο ως καύσιμο σημαίνει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης
Υδρογόνο αντί βενζίνη και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, με τα καλά και τα κακά του μπορεί να συνεχίσει. Με κάποιες μάρκες να επιμένουν, παρά τη λαίλαπα της ηλεκτροκίνησης, υπάρχει άραγε ελπίδα;
Η Toyota έχει δείξει σειρά μοντέλων με καύσιμο υδρογόνο. Παράγει ήδη και πουλάει ένα υδρογονοκίνητο αμάξι, το Mirai, και παρότι δεν έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης, οι δύο τεχνολογίες μπορούν να συνυπάρξουν. Από τη μία αυτοκίνητα που παράγουν ρεύμα από υδρογόνο και έτσι δεν χρειάζεται να φορτίζουν και από την άλλη αυτά που το καίνε, σα να ήταν βενζίνη. Οι δύο τεχνολογίες μαζί είναι η καλύτερη λύση, αφού όποιος θέλει αγοράζει ότι θέλει και πιο κρίσιμα, ότι αντέχει η τσέπη του.
Για την ώρα είναι πολύ ακριβότερο από τη βενζίνη, όμως το κόστος θα μειωθεί
Το πρόβλημα; Πως το υδρογόνο είναι για την ώρα μέχρι και 5 φορές ακριβότερο στο πρατήριο από τη βενζίνη. Και η κατανάλωση είναι υψηλότερη. Που σημαίνει πως με αυτή την τιμή, ακόμη και τα αυτοκίνητα που το καίνε να ήταν φθηνότερα, που θα ήταν, το κόστος κίνησης θα ήταν απαγορευτικό. Όμως το κόστος μειώνεται. Η παραγωγή υδρογόνου χρειάζεται απλά νερό και ηλεκτρικό ρεύμα. Που σημαίνει πως αν το ρεύμα γίνει φθηνότερο και η μέθοδος πιο αποδοτική, τα πρατήρια θα παράγουν υδρογόνο επί τόπου, χωρίς έξοδα μεταφοράς με βυτία.
Η «έκρηξη» της ηλεκτροκίνησης βοηθά περιέργως το υδρογόνο
Η ειρωνεία είναι πως όσο απομάκρυνε η ηλεκτροκίνηση τους περισσότερους κατασκευαστές από το υδρογόνο, τόσο εξέλιξε την τεχνολογία μπαταρίας που χρειάζεται άμεσα η υδρογονοκίνηση. Βλέπεις η παραγωγή υδρογόνου χρειάζεται πολύ ρεύμα, και με την στροφή στις πράσινες πηγές ενέργειας (άνεμο, ήλιο), χωρίς αποθήκευση του ρεύματος σε μπαταρίες ώστε να χρησιμοποιείται τη νύχτα (χωρίς ήλιο) ή σε νηνεμία, είναι αδύνατη. Και η κούρσα της βιομηχανίας που παράγει μπαταρίες για τα αυτοκίνητα (και τα κινητά) έχει δώσει καρπούς ώστε μονάδες αποθήκευσης ρεύματος από ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά να μπορούν τώρα να κάνουν το υδρογόνο φθηνότερο.
Toyota, Honda και Hyundai επιμένουν και δίνουν ελπίδα
Το θέμα είναι μέχρι η τεχνολογία να γίνει αρκετά καλή, να υπάρχει ακόμη ενδιαφέρον από τους κατασκευαστές. Η Toyota, ή Honda και η Hyundai επιμένουν και δείχνει να πιστεύουν πως το υδρογόνο είναι η τελική απάντηση. Χωρίς φόρτιση, χωρίς δίκτυο με πρίζες σε όλα τα πεζοδρόμια, κάθε αυτοκίνητο, ηλεκτρικό ή με κινητήρα, να κουβαλάει το καύσιμό του. Και έτσι να συνεχίσουμε να έχουμε προσιτά αυτοκίνητα, αλλά και αυτοκίνητα με χαρακτήρα όπως τον ξέρουμε, δηλαδή με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και ηλεκτρικά, για όποιον θέλει και κυρίως για φορτηγά και λεωφορεία.
Εσύ τι λες; Είναι το υδρογόνο η λύση; Και τελικά θα το προτιμήσεις από ένα επαναφορτιζόμενο ηλεκτρικό όπως αυτά που έχουμε σήμερα;