Από το 2000 μέχρι σήμερα η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου έχει χάσει τουλάχιστον 12 μάρκες. Για την Ευρώπη η ζημιά είναι μικρότερη, με μόνο τη Saab να κλείνει και την Daihatsu να αποσύρεται, ενώ η Lada περιόρισε αρκετά τις πωλήσεις της και η Lancia βρίσκεται σε ένα αβέβαιο υπαρξιακό καθεστώς.
Είδαμε όμως και μάρκες να μπαίνουν στην αγορά. Από τη μία η Tesla, ολοκαίνουργια και ξεχωριστή λόγω της πλήρως ηλεκτρικής της γκάμας, ενώ πρόσφατα και η Volvo μας σύστησε την Polestar. Επιπλέον είχαμε την αναβίωση της Apline από τη Renault, ενώ και η Citroen ξεκίνησε την DS.
Είχαμε φυσικά και τις αποτυχίες. Η Infiniti της Nissan, επιτυχημένη στην Αμερική δεν στέριωσε στην Ευρώπη. Ακόμη περισσότερο στις ειδικές μάρκες, όπως η Fisker, που ξεκίνησε με πολύ «γκάζι» αλλά έμεινε από ρεύμα το 2013. Στις μεγάλες αποτυχίες και η απόπειρα της Dyson, που φτιάχνει βασικά ηλεκτρικές σκούπες, που αφού δαπάνησε μισό δισεκατομμύριο για ένα ηλεκτρικό μοντέλο, αποφάσισε πως «δεν την παίρνει» και το πέταξε στα σκουπίδια.
Όμως ετοιμάζονται κι άλλοι. Από την Κίνα η επιδρομή δεν έγινε ποτέ και όλο και παίρνει αναβολή, αυτή τη φορά μέχρι να «περπατήσει» η ηλεκτροκίνηση, με τουλάχιστον δύο μάρκες να έχουν δείξει μοντέλα. Την ίδια στιγμή η Hyundai θέλει η δική της premium μάρκα να πάει καλά στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, έχει όμως το φόβο της υπόθεσης της Infiniti να της θυμίζει πως να το κάνει σωστά για την Genesis.
Και σειρά έχουν και μερικοί ακόμη επίδοξοι ηλεκτρικοί κατασκευαστές που θέλουν να «νικήσουν την Tesla», κάτι που φαίνεται πως είναι ο στόχος για τα επόμενα χρόνια κάθε υπάρχοντα ή νεοεισερχόμενου κατασκευαστή.
Δείχνει όμως πως η ηλεκτροκίνηση θα φέρει νέες μάρκες στην αγορά, ενώ παραδοσιακές μάρκες κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, συμπιεσμένες από την επικράτηση της γερμανικής φιλοσοφίας στο αυτοκίνητο από τη μία, και τους νέους παίκτες στα ηλεκτρικά από την άλλη.
Εσείς τι λέτε όμως; Υπάρχει χώρος για νέες μάρκες; Εσείς θα αγοράζατε από μία ολοκαίνουργια μάρκα; Ή θα μένατε πιστοί στους παραδοσιακούς κατασκευαστές; Τι λέτε;
Άλλο πράγμα νέος παίχτης (βλέπε Tesla) σε μια νέα αγορά, και άλλο υποκατηγορία ή brand extension (DS, Cupra, Polstar, ακόμα κ Lexus & Maybach). Χωρίς τη μαμά εταιρεία καμία υποκατηγορία δεν επιβιώνει, απλά είναι το απαύγασμα ...τιμολόγησης! κάθε εταιρίας με κάποια ψήγματα αποκλειστικότητας. Το mini couper τι είναι? Νέος παίχτης? Όχι βέβαια. Επίσης κ άλλοι κατασκευαστές δεν τα κατάφεραν, για πολύ διαφορετικούς λόγους: Η αρχική Rover, Zastava, Austin, και από την άλλη μεριά του ατλαντικού ένας μικρός χαμός (Pontiac, Plymouth, Mercury, Oldsmobile, και ένα τσούρμο ακόμα!). Αυτό που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, είναι ότι η Ford Αμερικής είναι 1 βήμα πριν το λουκέτο. Είναι πια χρεοκοπημένη, κ κανείς δε μπορεί ή θέλει να τη σώσει. Ο μπάρμπα-Τραμπ την κράτησε ζωντανή μέχρι τώρα. Χαρακτηριστικό του ποσό ανταγωνιστικό κ δύσκολος είναι ο χώρος του αυτοκινήτου, με μακράν μεγαλύτερο κατασκευαστή επιβατικών στον κόσμο.....την Κίνα, και με τεράστια διαφορά ακόμα κ από τον γίγαντα Toyota....!