Που πήγαν οι χαμένες μάρκες & ποιος θα προτιμήσει τις νέες;

11.782 Επισκέψεις στο άρθρο (17/11/2020)

Την τελευταία 20ετία εξαφανίστηκαν τουλάχιστον 12 μάρκες, ενώ η ηλεκτροκίνηση «έψησε» πολλούς νέους παίκτες. Υπάρχει όμως χώρος για όλους αυτούς και τελικά εσύ θα εμπιστευόσουν μια ολοκαίνουργια μάρκα;


Πόσες μάρκες εξαφανίστηκαν τα τελευταία 20 χρόνια; Και πόσες νέες μάρκες δημιουργήθηκαν; Αν η αγορά δεν χωράει καν τις μάρκες που ήδη υπάρχουν, μήπως ο χώρος για νέες είναι ανύπαρκτος;

Από το 2000 μέχρι σήμερα η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου έχει χάσει τουλάχιστον 12 μάρκες. Για την Ευρώπη η ζημιά είναι μικρότερη, με μόνο τη Saab να κλείνει και την Daihatsu να αποσύρεται, ενώ η Lada περιόρισε αρκετά τις πωλήσεις της και η Lancia βρίσκεται σε ένα αβέβαιο υπαρξιακό καθεστώς.

Είδαμε όμως και μάρκες να μπαίνουν στην αγορά. Από τη μία η Tesla, ολοκαίνουργια και ξεχωριστή λόγω της πλήρως ηλεκτρικής της γκάμας, ενώ πρόσφατα και η Volvo μας σύστησε την Polestar. Επιπλέον είχαμε την αναβίωση της Apline από τη Renault, ενώ και η Citroen ξεκίνησε την DS.

Είχαμε φυσικά και τις αποτυχίες. Η Infiniti της Nissan, επιτυχημένη στην Αμερική δεν στέριωσε στην Ευρώπη. Ακόμη περισσότερο στις ειδικές μάρκες, όπως η Fisker, που ξεκίνησε με πολύ «γκάζι» αλλά έμεινε από ρεύμα το 2013. Στις μεγάλες αποτυχίες και η απόπειρα της Dyson, που φτιάχνει βασικά ηλεκτρικές σκούπες, που αφού δαπάνησε μισό δισεκατομμύριο για ένα ηλεκτρικό μοντέλο, αποφάσισε πως «δεν την παίρνει» και το πέταξε στα σκουπίδια.

Όμως ετοιμάζονται κι άλλοι. Από την Κίνα η επιδρομή δεν έγινε ποτέ και όλο και παίρνει αναβολή, αυτή τη φορά μέχρι να «περπατήσει» η ηλεκτροκίνηση, με τουλάχιστον δύο μάρκες να έχουν δείξει μοντέλα. Την ίδια στιγμή η Hyundai θέλει η δική της premium μάρκα να πάει καλά στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, έχει όμως το φόβο της υπόθεσης της Infiniti να της θυμίζει πως να το κάνει σωστά για την Genesis.

Και σειρά έχουν και μερικοί ακόμη επίδοξοι ηλεκτρικοί κατασκευαστές που θέλουν να «νικήσουν την Tesla», κάτι που φαίνεται πως είναι ο στόχος για τα επόμενα χρόνια κάθε υπάρχοντα ή νεοεισερχόμενου κατασκευαστή.

Δείχνει όμως πως η ηλεκτροκίνηση θα φέρει νέες μάρκες στην αγορά, ενώ παραδοσιακές μάρκες κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, συμπιεσμένες από την επικράτηση της γερμανικής φιλοσοφίας στο αυτοκίνητο από τη μία, και τους νέους παίκτες στα ηλεκτρικά από την άλλη.

Εσείς τι λέτε όμως; Υπάρχει χώρος για νέες μάρκες; Εσείς θα αγοράζατε από μία ολοκαίνουργια μάρκα; Ή θα μένατε πιστοί στους παραδοσιακούς κατασκευαστές; Τι λέτε;

PEUGEOT NEW EVANS
4green