Με τις τιμές να σπρώχνουν τα μικρά πάνω από τα 20 χιλιάρικα, στο κάτω άκρο των 17 και κάτι, όχι μόνο βρίσκεις ακόμη, αλλά βρίσκεις και τον «βασιλιά» τους.
Παίρνεις best seller με 125 άλογα και 17 χιλιάρικα. Όχι και άσχημα!
Ποιο μικρό μοντέλο νομίζεις πως είναι το φθηνότερο της αγοράς; Αν το μυαλό σου πάει σε μοντέλα όπως το Dacia Sandero ή το Mitsubishi Space Star, τότε μάλλον δεν κοιτάς σωστά. Γιατί κάτω από τις 18 χιλιάδες, βρίσκεις κάποια καλά μοντέλα, αλλά βρίσκεις και το Toyota Yaris. Γίνεται;
Και όμως. Οι τιμολογιακές πολιτικές των εισαγωγέων είναι αυτή τη στιγμή στον αέρα. Οι εργοστασιακές τιμές δεν είναι σταθερές, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις βάζουν «καπέλα» σε ό,τι υπάρχει ετοιμοπαράδοτο και η γενική αστάθεια της παγκόσμιας αγοράς φέρνει τα πράγματα άνω κάτω.
Έτσι, για παράδειγμα, η σίγουρη λύση του Sandero για φθηνό μικρό αυτή τη στιγμή δεν ισχύει, αφού το μοντέλο κάνει τρελά νούμερα στην Ευρώπη και δεν έχει λόγο να πουλάει κοψοχρονιά σε μια αγορά που γενικά δεν το έχει προτιμήσει, όπως η Ελλάδα. Κάπως έτσι το μικρό της ρουμανικής φίρμας, που βρίσκεται κάτω από τις φτερούγες της Renault, ξεκινά λίγο κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 18 χιλιάδων και πιο συγκεκριμένα από 17.920 ευρώ.
Και όμως υπάρχουν πολλές επιλογές κάτω από 18 χιλιάρικα!
Από την άλλη, τόσο η Citroen όσο και η Hyundai προσπαθούν να έχουν τουλάχιστον από μία έκδοση του C3 και του i20, αντίστοιχα, κοντά στο όριο των 17.000 ευρώ, κάτι που κάνει και η Skoda με το Fabia, ενώ μόνο η Suzuki και η SEAT κατεβαίνουν παρακάτω, με το Swift και το Ibiza, αντίστοιχα.
Έτσι, κάτω από τις 18.000, βρίσκεις τουλάχιστον 5 μοντέλα να αγοράσεις, αν και στις βασικές τους εκδόσεις, με ιπποδυνάμεις όχι πάνω από 85 άλογα. Εκτός από ένα. Γιατί η Toyota επιμένει να κρατά την τιμή του Yaris χαμηλά, στη απολύτως βασική μεν έκδοση Active Steel, αν θες να μείνεις στα 17 χιλιάρικα, ή στην αμέσως επόμενη, αν μπορείς να πλησιάσεις τα 18. Και τα δύο όμως με το μοτέρ των 1,5 λίτρων και 125 ίππων. Καμία σχέση με τα άλλα.
Θα περίμενε κανείς πως για να φτάσεις να αγοράσεις το best seller της τελευταίας δεκαετίας (στην κατηγορία του αλλά και σε όλη την αγορά), θα έπρεπε να κοιτάξεις σε τιμές πάνω από 20.000 ευρώ, εκεί που παίζει ο ανταγωνισμός των VW Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio και Peugeot 208 στις εκδόσεις με αντίστοιχη απόδοση κινητήρα. Σε τιμές που βρίσκεις το Yaris στην υβριδική του έκδοση, η οποία ξεκινάει κάτω από τα 20 χιλιάρικα.
Σαφώς, η κατηγορία έχει τραβήξει μεγάλη ανηφόρα στις τιμές τα τελευταία χρόνια, με μια αύξηση 20% κατά μέσο όρο. Όταν όμως στο κάτω άκρο των τιμών μπορείς να βρεις όχι απλά μια-δυο ξεχασμένες εκδόσεις που υπάρχουν μόνο για να υπάρχουν, αλλά το απόλυτο best seller, τότε δεν μπορείς να πεις πως έχει χαθεί κάθε ελπίδα.
Τι λες όμως; Ψηφίζεις Toyota Yaris με 125 άλογα, το γιαπωνέζικο μικρό που παίρνει τα τελευταία 10 χρόνια το πρωτάθλημα των πωλήσεων στην Ελλάδα και κοστίζει σχεδόν 17.000 ή θα προτιμήσεις κάτι άλλο, κι ας χρειαστεί να δώσεις 2-3.000 ευρώ ακόμη;