
Το πλευρικό τοίχωμα (sidewall) είναι μία κρίσιμη περιοχή του ελαστικού με μεγάλη λειτουργική σημασία.
Οι ζημίες στο πλάι του ελαστικού περιλαμβάνουν κοψίματα, γρατζουνιές, ρωγμές και φουσκάλες.
Σε αντίθεση με το πέλμα, η βλάβη στο sidewall δεν επισκευάζεται λόγω των αναγκών κάμψης/τεντώματος κατά την οδήγηση.
Η οδήγηση με ζημιά στην πλευρική επιφάνεια του ελαστικού είναι επικίνδυνη, το ελαστικό χρήζει άμεσης αντικατάστασης.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Το πλευρικό τοίχωμα (sidewall) είναι μία κρίσιμη περιοχή του ελαστικού με μεγάλη λειτουργική σημασία.
Τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια και την απόδοση του οχήματός σας. Οποιαδήποτε βλάβη σε αυτά δεν πρέπει να αγνοείται, ειδικά όταν πρόκειται για την πλευρική επιφάνεια (sidewall) του ελαστικού. Αν παρατηρήσετε σημάδια φθοράς, όπως κοψίματα, φουσκώματα ή ρωγμές στην πλευρά του ελαστικού, είναι σημαντικό να κατανοήσετε τις συνέπειες αυτών των ζημιών και να αναρωτηθείτε αν υπάρχει δυνατότητα επισκευής ή αν απαιτείται αντικατάσταση του ελαστικού. Ενώ πολλές βλάβες στην περιοχή του πέλματος, που έρχεται σε επαφή με το δρόμο, μπορούν να επισκευαστούν, οι ζημιές στην πλευρική επιφάνεια απαιτούν άλλου είδους αντιμετώπιση και αντιμετωπίζονται με αυστηρότερους όρους, λόγω της ζωτικής τους σημασίας για την ακεραιότητα του ελαστικού.
Η πλευρική επιφάνεια του ελαστικού βρίσκεται μεταξύ του πέλματος και του χείλους του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με τη ζάντα. Αυτή η περιοχή είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς βοηθά στη διατήρηση του σχήματος του ελαστικού και στην απορρόφηση των κραδασμών από τις ανωμαλίες του δρόμου. Συμβάλλει επίσης στην πλευρική σταθερότητα του οχήματος, ιδιαίτερα κατά τις στροφές, επιτρέποντας στο ελαστικό να διατηρεί τη φόρμα του και να αντιδρά σωστά στις δυνάμεις που δέχεται κατά την οδήγηση. Παρά την σημαντικότητά της, η πλευρική επιφάνεια είναι πιο ευάλωτη σε ζημιές σε σχέση με το πέλμα, καθώς δεν διαθέτει τις ενισχυτικές ζώνες που βρίσκονται στο υπόλοιπο μέρος του ελαστικού. Αυτό την καθιστά πιο επιρρεπή σε προβλήματα από εξωτερικές δυνάμεις, όπως χτυπήματα από πεζοδρόμια, ή από τη διέλευση πάνω από λακκούβες ή σπασμένα κομμάτια του δρόμου.
Οι ζημίες στο πλάι του ελαστικού περιλαμβάνουν κοψίματα, γρατζουνιές, ρωγμές και φουσκάλες.
Η βλάβη στην πλευρική επιφάνεια του ελαστικού μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορους τρόπους, οι οποίοι συνήθως υποδηλώνουν διαφορετικούς τύπους ζημιών. Κοψίματα και γρατζουνιές μπορεί να προκύψουν από χτυπήματα σε πεζοδρόμια ή επαφή με αιχμηρά αντικείμενα στο δρόμο, ενώ τα φουσκώματα και οι φυσαλίδες είναι ενδείξεις εσωτερικής αποδόμησης του ελαστικού, υποδεικνύοντας πως το ελαστικό μπορεί να έχει υποστεί σοβαρή ζημιά στο εσωτερικό του και δεν παρέχει πλέον τη σωστή σταθερότητα. Πάντως, οι ρωγμές που εμφανίζονται στο πλάι του ελαστικού συνήθως οφείλονται στην έκθεση του ελαστικού στις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου και σε ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως το κρύο ή η ζέστη. Αυτές οι ζημιές μπορεί να είναι σχεδόν αόρατες κατά τη διάρκεια της κανονικής χρήσης, αλλά αποτελούν σοβαρούς κινδύνους, καθώς επηρεάζουν την ελαστική ικανότητα του ελαστικού και μπορούν να οδηγήσουν σε «σκάσιμο», ειδικά σε υψηλές ταχύτητες.
Σε αντίθεση με το πέλμα, η βλάβη στο sidewall δεν επισκευάζεται λόγω των αναγκών κάμψης/τεντώματος κατά την οδήγηση.
Όταν αντιμετωπίζετε βλάβη στην πλευρική επιφάνεια του ελαστικού, η επισκευή του δεν είναι δυνατή. Σε αντίθεση με τις ζημιές στο πέλμα του ελαστικού, που συχνά μπορούν να επιδιορθωθούν με τη χρήση ενός επιθέματος ή ενός σφραγίσματος, η πλευρική επιφάνεια δεν επιτρέπει την επισκευή της λόγω των αναγκών της για συνεχή κάμψη και τέντωμα κατά την οδήγηση. Επειδή η πλευρική επιφάνεια υφίσταται σημαντική πίεση κατά τη διάρκεια της οδήγησης, μια επισκευή δεν θα ήταν αξιόπιστη ή ασφαλής, και το ελαστικό θα παρέμενε επικίνδυνο για χρήση. Επομένως, το μόνο ασφαλές μέτρο είναι η πλήρης αντικατάσταση του ελαστικού, καθώς η ζημιά που προκαλείται στη δομική ακεραιότητα του ελαστικού καθιστά αδύνατη την ασφαλή συνέχιση της χρήσης του. Αν συνεχίσετε να οδηγείτε με ελαστικό που έχει βλάβη στην πλευρική του επιφάνεια, διακινδυνεύετε σοβαρούς κινδύνους που μπορεί να προκαλέσουν μέχρι και πλήρη χάσιμο του ελέγχου του οχήματος κατά την οδήγηση.
Η οδήγηση με ζημιά στην πλευρική επιφάνεια του ελαστικού είναι επικίνδυνη, το ελαστικό χρήζει άμεσης αντικατάστασης.
Η οδήγηση με ζημιά στην πλευρική επιφάνεια του ελαστικού είναι εξαιρετικά επικίνδυνη και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές συνέπειες, ειδικά σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Μια αποδυναμωμένη πλευρική επιφάνεια αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα ανατίναξης/σκασίματος του ελαστικού και τη γενικότερη αδυναμία του ελαστικού να ανταποκριθεί στις ανάγκες της οδήγησης, όπως η πρόσφυση και η απόδοση κατά την πέδηση και τις στροφές. Είναι λοιπόν ζωτικής σημασίας να ελέγχετε τακτικά τα ελαστικά σας και να τα αντικαθιστάτε αμέσως μόλις παρατηρήσετε φθορά ή ζημιά στο πλευρικό τους τοίχωμα, για να διασφαλίσετε την οδική ασφάλεια και να αποφύγετε τυχόν ατυχήματα.