H Ευρωπαϊκή Ένωση ενέδωσε στις πιέσεις της Γερμανίας και πλέον, στο νέο σχέδιο που θα ψηφιστεί τις επόμενες μέρες ξεκαθαρίζεται πως θα επιτρέπεται πώληση αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες που θα λειτουργούν με καύσιμα e-fuels από το 2035.
Χάρη στα e-fuels
Παρελθόν αποτελεί η διαφωνία της Γερμανίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με την απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Η Γερμανία ήθελε διαβεβαιώσεις ότι τα νέα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες μπορούν να πωληθούν πέραν της προθεσμίας, εάν χρησιμοποιούν e-fuels, ένα αίτημα που υποστηρίζεται από την Porsche και άλλα τμήματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η συμφωνία σημαίνει ότι η Γερμανία θα εγκρίνει επίσημα τον κανονισμό που πρότεινε τη Ευρωπαϊκή Ένωση τον Οκτώβριο, ο οποίος απαιτεί από τα νέα αυτοκίνητα να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
«Βρήκαμε μια συμφωνία με τη Γερμανία για τη μελλοντική χρήση των e-fuels καυσίμων στα αυτοκίνητα», δήλωσε στο Twitter ο Φρανς Τίμερμανς, επικεφαλής της κλιματικής πολιτικής της ΕΕ. Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ δήλωσε από την πλευρά του ότι «ο δρόμος είναι ξεκάθαρος» μετά την συμφωνία που επιτεύχθηκε αργά την Παρασκευή και συνέχισε «τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν ακόμα να ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά το 2035, εάν χρησιμοποιούν με καύσιμα ουδέτερα σε CO2».
Η συμφωνία με τη Γερμανία δεν αλλάζει το κείμενο του κανονισμού που συμφωνήθηκε μεταξύ εκπροσώπων των κρατών μελών και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πέρυσι. Αφού το υπογράψουν οι υπουργοί, η Επιτροπή θα παράσχει περισσότερες λεπτομέρειες για τα επόμενα βήματα για την εφαρμογή της διάταξης για τα e-fuels.
Θα περάσει η ψηφοφορία, λίγοι διαφωνούν
H τελική ψηφοφορία, η οποία αναμένεται να διεξαχθεί την Τρίτη όταν συναντηθούν οι υπουργοί Ενέργειας στις Βρυξέλλες, θα περάσει με την υποστήριξη της Γερμανίας. Οι χώρες που συνεχίζουν να είναι αντίθετες δεν αναμένεται να μπορέσουν να εμποδίσουν την ψήφιση του κανονισμού.
Τα υπέρ και τα κατά των e-fuels
Τα e-fuels παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων εκπομπών CO2 και του υδρογόνου που δημιουργείται με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς CO2. Τα καύσιμα απελευθερώνουν CO2 στην ατμόσφαιρα όταν καίγονται σε έναν κινητήρα, όμως με τα e-fuels, οι εκπομπές εξισορροπούνται με την ποσότητα που αφαιρείται από την ατμόσφαιρα για την παραγωγή του καυσίμου, καθιστώντας το ουδέτερο συνολικά.
Oι επικριτές τους πάντως λένε ότι τα καύσιμα αυτά είναι σπατάλη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και θα πρέπει η χρήση τους να περιοριστεί για συγκεκριμένες χρήσεις και τομείς της βιομηχανίας.