ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρόσω ολοταχώς για ηλεκτρικά με range extender στην Ευρώπη

4.599 Επισκέψεις στο άρθρο (18/7/2024)
Πρόσω ολοταχώς για ηλεκτρικά με range extender στην Ευρώπη

- Stellantis και Ford θέλουν να βγάλουν ηλεκτρικά με μοτεράκι βενζίνης (range extender) για έξτρα αυτονομία
- Μεγαλύτερη αυτονομία & χωρίς το άγχος της φόρτισης ο στόχος των EREV (Extended Range ηλεκτρικά)
- Η Mazda είναι η μόνη εταιρεία που έχει κάτι παρόμοιο, αλλά στο plug-in υβριδικό MX-30 R-EV
- Στόχος της Stellantis να γεμίσει η Ευρώπη με τα extended range ηλεκτρικά της κινέζικης Leapmotor

Stellantis και Ford θέλουν να βγάλουν ηλεκτρικά με μοτεράκι βενζίνης (range extender) για έξτρα αυτονομία

Ακούμε εδώ και χρόνια ότι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και τον 100% εξηλεκτρισμό είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Ωστόσο, αυτό το σενάριο φαίνεται να ξεμακραίνει καθώς μεγάλη μερίδα καταναλωτών δεν είναι και τόσο θετική στην αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, στο πλαίσιο της προσπάθειας να βρεθεί μια ενδιάμεση λύση, ως ένα σκαλοπάτι προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στράφηκαν στα plug-in hybrid, ενώ πλέον όλα δείχνουν πως θα κινηθούν από εδώ και στο εξής προς την κατεύθυνση των ηλεκτρικών με με ένα μικρό μοτέρ βενζίνης σε ρόλο range extender (REx), για έξτρα αυτονομία σε χιλιόμετρα.

Μεγαλύτερη αυτονομία & χωρίς το άγχος της φόρτισης ο στόχος των EREV (Extended Range ηλεκτρικά)

Ποιες οι διαφορές όμως μεταξύ ενός plug-in υβριδικού και ενός ηλεκτρικού με range extender (EREV ή αλλιώς Extended Range Electric Vehicle); Στην πρώτη περίπτωση, αυτή των plug-in, βασικός κινητήρας είναι αυτός της εσωτερικής καύσης (βενζίνη ή diesel) και ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει μια σχετικά μικρή χιλιομετρική αυτονομία για τις αστικές μετακινήσεις, από 40 έως και 100 χιλιόμετρα σε κάποια νεότερα μοντέλα (π.χ. VW Tiguan και plug-in μοντέλα της Mercedes). Από την άλλη, τα extended range ηλεκτρικά χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό μοτέρ για την κίνηση των τροχών, ενώ ο θερμικός κινητήρας παίζει ουσιαστικά το ρόλο γεννήτριας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που περνά στην μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η αυτονομία, ενώ παράλληλα αφαιρείται από την εξίσωση το περίφημο range anxienty (στα ελληνικά: άγχος αυτονομίας) και κατ΄ επέκταση αυτό της φόρτισης μιας και με λίγη βενζίνη μπορείς να φτάσεις για παράδειγμα σε κάποιον ταχύτερο φορτιστή ή ακόμα και στον προορισμό σου.

Η Mazda είναι η μόνη εταιρεία που έχει κάτι παρόμοιο, αλλά στο plug-in υβριδικό MX-30 R-EV

Η πρώτη επιτυχημένη ιστορία των range extender ξεκίνησε από την i3, την πρώτη ηλεκτρική BMW, ωστόσο λίγα χρόνια αργότερα μπήκαν στην αγορά τα plug-in υβριδικά και κάπως έτσι τα REx παραγκωνίστηκαν. Αυτή τη στιγμή, η μοναδική εταιρεία που ενσωματώνει μια παρόμοια υλοποίηση με αυτή των EREV είναι η Mazda με το plug-in υβριδικό MX-30 e-Skyactiv R-EV. Βέβαια, ακόμα και αυτό είναι επί της ουσίας η plug-in υβριδική έκδοση του MX-30 και το αυτοκίνητο για χάρη του οποίου η ιαπωνική φίρμα επανέφερε τον περιστροφικό κινητήρα (Wankel), στον οποίο έδωσε το ρόλο της γεννήριας ηλεκτρισμού.

Στόχος της Stellantis να γεμίσει η Ευρώπη με τα extended range ηλεκτρικά της κινέζικης Leapmotor

Κλείνοντας, το μόνο σίγουρο είναι πως περιμένουμε τις αποφάσεις του νέου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου περί της απαγόρευσης των μηχανικών συνόλων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035. Η Stellantis μάλιστα δήλωσε ότι αν τα extended range ηλεκτρικά παραμείνουν μέσα στα πλαίσια του νόμου σκοπεύει να φέρει στην Ευρώπη τα EREV (Extended Range ηλεκτρικά) της κινέζικης Leapmotor, τα οποία κάνουν πάταγο στην Κίνα. Βέβαια, μένει να δούμε τι θα γίνει και με την έξτρα φορολόγηση των ηλεκτρικών που παράγονται στην Κίνα, την οποία θέλει να θεσπίσει η Ε.Ε..

FORD
Fiat