Καλύτερο αμάξι κάθε χρόνο. Αυτή είναι η νέα τάξη πραγμάτων που φέρνουν τα ηλεκτρικά, χωρίς να περιμένουμε facelift και ανανεωμένα μοντέλα. Ό,τι νέο υπάρχει «κουμπώνει» στο αμάξι και τέλος! Δεν είναι καλύτερα έτσι; Τι λέτε;
Περίμενες το facelift για βελτιώσεις; Τώρα έρχονται κάθε χρόνο!
Είχε προσέξει κανείς πώς έκανε παλιότερα η BMW τα facelift και τα λανσαρίσματα νέων μοντέλων; Η λογική ήταν η εξής. Από γενιά σε γενιά, άλλαζε η σχεδίαση, το πάτωμα, τα λοιπά μηχανικά, αλλά στο λανσάρισμα τα νέα αυτοκίνητα είχαν τους ίδιους κινητήρες με τα προηγούμενα. Τα νέα μοτέρ ερχόντουσαν στο πρώτο facelift.
Φυσικά η λογική αυτή υπήρχε για να κρατήσει το ενδιαφέρον ζωντανό σε όλο τον κύκλο ζωής ενός μοντέλου. Στην αρχή ο κόσμος το αγοράζει γιατί είναι φρέσκο, και μετά το facelift, στα 3-4 χρόνια, γιατί έχει νέα μοτέρ. Έξυπνο. Αλλά όχι συμφέρον.
Μάρκες όπως η Peugeot (και άλλες του υπερ-ομίλου Stellantis) δείχνουν πως η ηλεκτροκίνηση τελειώνει με το «δούλεμα» που πλάσαρε καινούργιο με παλιό μοτέρ ή παλιό με καινούργιο μοτέρ. Κάθε χρόνο, ό,τι βελτιώσεις έχουν γίνει σε έρευνα και εξέλιξη, περνάνε στο μοντέλο. Κάθε χρόνο.
Δες για παράδειγμα τα ηλεκτρικά Peugeot e-208 και e-2008. Ξεκίνησαν με μια σειρά χαρακτηριστικών σε ό,τι αφορά την απόδοση της μπαταρίας, την αυτονομία και την ταχύτητα φόρτισης. Τα περασμένα δύο χρόνια και τα δύο μοντέλα απέκτησαν νέα χαρακτηριστικά. Με τα ηλεκτρικά η βελτίωση αυτή είναι πιο εύκολη. Δε θες νέα μοτέρ. Θες πιθανώς μια νέα μπαταρία που «κουμπώνει» στη θέση της παλιάς.
Εμβαθύνοντας λίγο στο παράδειγμα, το e-208 αποκτά τη μεγαλύτερη μπαταρία του ηλεκτρικού Peugeot 308. Που σημαίνει πως από την επόμενη χρονιά, η αυτονομία κερδίζει 40 χιλιόμετρα, και η απόδοση 20 άλογα. Ταχύτερη θα είναι και η φόρτιση 0-80% αλλά και οι επιδόσεις, χωρίς να έχουν ανακοινωθεί νούμερα.
Και μπορεί να λέμε ότι θέλουμε για τα ηλεκτρικά, αλλά όταν γίνονται τέτοιες κινήσεις, περνά η σκέψη ότι τόσα χρόνια τρώγαμε γερό «δούλεμα» από πολλές μάρκες. Τι λες, δεν είναι καλύτερα έτσι; Δεν είναι κέρδος για την αγορά, τέτοιες βελτιώσεις να τις έχει άμεσα στη διάθεσή του αντί να περιμένει 3-4 χρόνια, για να πάρει πάνω κάτω το ίδιο αυτοκίνητο, λίγο καλύτερο; Τι λες;