ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ίδια δόση για αγορά με leasing, αλλά 10 χιλ. «λιγότερο αυτοκίνητο»
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ίδια δόση για αγορά με leasing, αλλά 10 χιλ. «λιγότερο αυτοκίνητο»

63.824 Επισκέψεις στο άρθρο (15/12/2023)

- Βλέπεις την ίδια δόση και νομίζεις ότι παίρνεις τα «ίδια»
- Στο Volvo όμως παίρνεις 31.000 ευρώ «αυτοκίνητο» (τόσο είναι η λιανική τιμή προ φόρων)
- Στο Audi παίρνεις 10 χιλ. παραπάνω «αυτοκίνητο» (41.000 ευρώ προ φόρων)
- Στην Alfa Romeo 12 χιλ. παραπάνω (ενώ έχει και λίγο μικρότερη δόση)

Βλέπεις την ίδια δόση και νομίζεις ότι παίρνεις τα «ίδια»

Η αγορά με leasing είναι λίγο διαφορετική από την αγορά ως ιδιώτης, καθώς ο αγοραστής δεν γίνεται κάτοχος αλλά πληρώνει ένα μηνιαίο μίσθωμα που περιλαμβάνει διάφορες υπηρεσίες & παροχές, σ.σ. σαν να λέγαμε all inclusive -φυσικά με κάποιους όρους. Αρα αυτό που πρέπει να κοιτάει είναι κατά βάση οι όροι-παροχές και το μίσθωμα που πρέπει να πληρώσει κάθε μήνα.

Με τους ίδιους όρους εμείς κάναμε έρευνα αγοράς και παρατηρήσαμε πως υπάρχουν περιπτώσεις που πληρώνεις την ίδια δόση για δύο μοντέλα, αλλά αντί αυτά να είναι «ισάξια» έχουν μεγάλη διαφορά. Πώς φαίνεται η διαφορά στην αξία; Από την λιανική τιμή προ φόρων η οποία στη ουσία αποτελεί την τιμή που ο κατασκευαστής κοστολογεί το αυτοκίνητό του. Με λίγα λόγια βλέπεις την ίδια δόση και νομίζεις ότι παίρνεις τα «ίδια» μοντέλα, αλλά δεν είναι έτσι ακριβώς.

Στο Volvo όμως παίρνεις 31.000 ευρώ «αυτοκίνητο» (τόσο είναι η λιανική τιμή-προ φόρων)

Πιο αναλυτικά, κάναμε μια αναζήτηση σε πολύ γνωστή εταιρεία leasing για την τιμή της δόσης τεσσάρων premium οικογενειακών SUV. Συγκεκριμένα των Alfa Romeo Tonale, Audi Q3 και Volvo XC40. Τα 3 μοντέλα έχουν την ίδια προκαταβολή, δηλαδή 9.100 ευρώ (9.200 για την Tonale) και πανομοιότυπες τιμές μηνιαίας δόσης για τα 5 πρώτα χρόνια (466 η Tonale, 487 το Q3 και 489 ευρώ το XC40).

Αυτό όμως που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι η λιανική τιμή προ φόρων που εξηγήσαμε πιο πάνω. Συγκεκριμένα, ενώ η δόση-μίσθωμα είναι το ίδιο, το Volvo XC40 έχει με διαφορά τη χαμηλότερη τιμή προ φόρων, ήτοι 30.850 ευρώ, δηλαδή την πιο μικρή αξία από τα υπόλοιπα μοντέλα.
 

Μοντέλο Δόση για 5 χρόνια* Λιανική τιμή ΠΡΟ φόρων Λιανική τιμή ΜΕΤΑ φόρων
Plug in - Alfa Romeo Tonale 1.3i PHEV Ti 280 PS 469 43.200 56.800
Plug in - Audi Q3 45 TFSi e S Tronic 245 PS 487 41.001 53.900
Mild hybrid - Volvo XC40 B3 2.0 MHEV Auto 163 PS 489 30.850 43.171
*Οι τιμές προκύπτουν από την ίδια εταιρεία Leasing και όχι διαφορετικές. Το XC40 δεν είναι διαθέσιμο σε plug-in έκδοση, παρά μόνο σε mild hybrid.

Στο Audi παίρνεις 10 χιλ. παραπάνω «αυτοκίνητο»

Με ίδια δόση λοιπόν, τι λιανική τιμή προ φόρων έχουν τα άλλα μοντέλα; Όπως θα δείτε και στον αναλυτικό πίνακα το Audi Q3 έχει 41.000 ευρώ, είναι δηλαδή «10.000 ευρώ παραπάνω αυτοκίνητο». Γιατί αξίζει 10.000 ευρώ παραπάνω; Πρώτα απ΄ όλα έχει plug-in hybrid τεχνολογία, άρα για τις καθημερινές σου μετακινήσεις μπορείς να χρησιμοποιείς μόνο ρεύμα, εξοικονομώντας το χρόνο σε σχέση με το Volvo XC 40 που έχει δίλιτρο βενζινοκινητήρα κοντά στα 2.000 ευρώ.

Παράλληλα το Q3 45 TFSI e έχει ισχύ 245 ίππων έναντι 163 του Volvo XC40, συνεπώς έχει καλύτερες επιδόσεις και ιδίως ρεπρίζ, οι οποίες είναι κρίσιμες σε μια προσπέραση, για να μη μένετε πολύ ώρα εκτεθειμένοι στο αντίθετο ρεύμα.

Στην Alfa Romeo 12 χιλ. παραπάνω (ενώ έχει και λίγο μικρότερη δόση)

Ακόμα πιο υψηλή αξία έχει και η plug-in Alfa Romeo Tonale που σε σχέση με το XC40 είναι «12.000 ευρώ παραπάνω αυτοκίνητο». Μάλιστα το ιταλικό SUV έχει και κατά 20 ευρώ χαμηλότερη δόση (περίπου 1.000 ευρώ στην 5ετία). Η Tonale διαθέτει επίσης plug-in hybrid τεχνολογία, συνεπώς και τα ίδια πλεονεκτήματα που είδαμε πριν στο Audi Q3. Μάλιστα είναι ακόμα πιο ισχυρό το σύνολό της καθώς αποδίδει 280 άλογα.

Πώς εξηγείται λοιπόν αυτή η διαφορά μεταξύ των μοντέλων; Η απάντηση έχει να κάνει με την μεταπωλητική αξία κάθε μάρκας και μοντέλου. Συγκεκριμένα, από την τιμή αγοράς κάθε εταιρεία αφαιρεί την τιμή που θα πουλήσει το μοντέλο μετά τη λήξη της μίσθωσης ως μεταχειρισμένο. Έτσι βάσει ποσού που απομένει υπολογίζει τη δόση, ώστε να έχει το επιθυμητό κέρδος. Δηλαδή έστω ότι έχουμε δύο μοντέλα με ίδια τιμή αγοράς, αν ως μεταχειρισμένα το μοντέλο B πουλιέται 10 χιλ. φτηνότερα, τότε η εταιρεία leasing αυξάνει την δόση του μοντέλου Β για να καλύψει την ζημιά.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
Moto