ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Porsche 356: Η πρώτη Porsche ήταν σχεδόν… Σκαραβαίος
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Porsche 356: Η πρώτη Porsche ήταν σχεδόν… Σκαραβαίος

17.157 Επισκέψεις στο άρθρο (23/12/2023)

- Το πρωτότυπο φόραγε κινητήρα από σκαραβαίο με 25 άλογα
- Σχεδιάστηκε από τον γιό του Ferdinand Porsche, Ferry
- Εμπνεύστηκε το μοντέλο από έναν κομπρεσοράτο cabrio σκαραβαίο που είχε
- Τα πρώτα κομμάτια ήταν χειροποίητα από αλουμίνιο
- Αντικαταστάθηκε από την θρυλική Porsche 911

Πριν από 75 χρόνια γεννήθηκε το πρώτο μοντέλο της Porsche

Οι περισσότεροι φίλοι της αυτοκίνησης έχουν μια ιδιαίτερη συμπάθεια στα σπορ αυτοκίνητα. Και όταν μιλάμε για σπορ αυτοκίνητα, ένα από τα πρώτα ονόματα που θα μας έρθει στο μυαλό είναι αυτό της Porsche.

Η ιστορία της γερμανικής φίρμας ξεκινά το 1931, όταν ο πατέρας της, Ferdinand Porsche την ίδρυσε αρχικά ως συμβουλευτική εταιρεία για αυτοκινητοβιομηχανίες. Λίγα χρόνια αργότερα μάλιστα βρέθηκε επικεφαλής σχεδίασης του θρυλικού Σκαραβαίου της VW, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του Αδόλφου Χίτλερ για το «αυτοκίνητο του λαού».

Από το πρωτότυπο κεντρομήχανο, στην πρώτη αυθεντική Porsche

Περνάμε σχεδόν 2 δεκαετίες μετά, όπου οι Γερμανοί παραδίδονται και ο Ferdinand φυλακίζεται από τους Γάλλους για εγκλήματα πολέμου. Εκτός από αυτόν φυλακίζονται και ο γιός του Ferry (Ferdinand Anton-Ernst Porsche) και ο γαμπρός του Anton Piëch. Ο Ferry αποφυλακίζεται 6 μήνες αργότερα και με τον πατέρα του στη φυλακή (έμεινε συνολικά 22 μήνες έγκλειστος), στρώνεται στη δουλειά τελειοποιώντας μια κατασκευή που είχαν ξεκινήσει μαζί με τον πατέρα του, το πρωτότυπο No.1. Μην ξεχνάμε ότι ο Ferry δούλευε από μικρός με τον πατέρα του ενώ συμμετείχε και στην ομάδα εξέλιξης του Σκαραβαίου.

Τo καλοκαίρι του 1947 κατασκευάστηκε το πρωτότυπο μοντέλο 356-001, κεντρομήχανο, με σωληνωτό πλαίσιο και αλουμινένιο καβούκι. Το πρωτότυπο αυτό χρησιμοποίησε έναν απλό κινητήρα σκαραβαίου 1.120 κυβικών, απόδοσης μόλις 25 ίππων, ανεστραμμένο προς τα μπρος, χάρη στις ανάγκες της κεντρομήχανης κατασκευής. Με μεγαλύτερες βαλβίδες και αύξηση της συμπίεσης, ο λιλιπούτιος κινητήρας κατάφερε να ξεπεράσει τους 35 ίππους. Με μόλις 585 κιλά βάρος, η τελική του άγγιζε τα 135 χλμ./ώρα.

Ένα χρόνο αργότερα, το 1948, παίρνει έγκριση τύπου το πρώτο μοντέλο της Porsche, η 356. Πρόκειται για ένα αερόψυκτο 4κύλινδρο μοντέλο με κινητήρα boxer τοποθετημένο πίσω από τον πίσω άξονα και πισωκίνητο μοντέλο, ακριβώς όπως το «ξαδερφάκι» του, VW Beetle. Στην περίπτωση της 356 όμως το σασί είναι ενιαίο με το καβούκι και όχι διαιρούμενο. Κύρια δάνεια από τον Σκαραβαίο εκτός του γενικότερου σχεδίου, ήταν ο κορμός του κινητήρα και μέρη της ανάρτησης και του σασμάν. Για παράδειγμα η εμπρός ανάρτηση αποτελούταν από άξονα, πανομοιότυπο με αυτόν του σκαραβαίου της εποχής, ο οποίος όμως δεν ήταν βιδωμένος στο τούνελ του σασί, αλλά ενωμένος με αυτό.

Σύμφωνα με τον ίδιο τον Ferry Porsche, έμπνευση για την 356 αποτέλεσαν σπορ αυτοκίνητα που είχε στην κατοχή του, όπως Alfa Romeo & BMW, όμως τα χρόνια μετά τον πόλεμο οδηγούσε ένα απλό Beetle Cabrio με κινητήρα βελτιωμένο με έναν κομπρέσορα, το οποίο αποτέλεσε τη βασική ιδέα. «Είδα πως ένα μικρό και ελαφρύ αυτοκίνητο με δυνατό κινητήρα, είναι πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση από ένα βαρύ και μεγάλο με πανίσχυρο κινητήρα».


Στα πρώτα μοντέλα που κατασκευάζονταν στην Αυστρία τα αλουμινένια πάνελ σφυρηλατούνταν στο χέρι πάνω σε ένα ξύλινο καλούπι του μοντέλου.
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στα πρώτα μοντέλα που κατασκευάζονταν στην Αυστρία τα αλουμινένια πάνελ σφυρηλατούνταν στο χέρι πάνω σε ένα ξύλινο καλούπι του μοντέλου.

Οι πρώτες μονάδες από την Αυστρία & η επιτυχία στη Γερμανία

Η παραγωγή ξεκίνησε το 1948 στην αυστριακή πόλη Gmünd, όπου μέχρι το 1949 κατασκευάστηκαν μόλις 50 χειροποίητα αυτοκίνητα από αλουμίνιο. Η διαδικασία της παραγωγής ήταν ιδιαίτερα αργή και δύσκολη, καθώς τα περισσότερα πάνελ σφυρηλατούνταν στο χέρι πάνω σε ένα ξύλινο καλούπι του μοντέλου. Σήμερα, αυτά τα 50 μοντέλα θεωρούνται «πρωτότυπα».

Η μετακόμιση στην Στουτγάρδη της Γερμανίας και στο εργοστάσιο του Τσουφενχάουζεν (η έδρα της Porsche μέχρι και σήμερα) το 1950, βοήθησαν ιδιαίτερα. Πλέον το αμάξωμα κατασκευάζεται από χάλυβα με τη βοήθεια μηχανημάτων και όχι στο χέρι. Συνολικά στη μονάδα του Τσουφενχάουζεν κατασκευάστηκαν 76.313 μονάδες της 356, από το 1950 έως και το 1965, όπου σταμάτησε η κατασκευή της για να αντικατασταθεί από την Porsche 911 (901), το σημαντικότερο μοντέλο στην ιστορία της φίρμας.

Σελίδα 2Οι 4 γενιές & οι υπερ-σπάνιες Carrera
Autotriti.gr
FALKEN VS CONTINENTAL