Το επόμενο Toyota GR86 μάλλον θα το γυρίσει σε hybrid, αλλά θα «φοράει» τον ίδιο τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1,6 λτ. με το GR Yaris των 261 ίππων. Οι λόγοι είναι οι αυστηροί περιορισμοί εκπομπών ρύπων και η ασφάλεια.
Το νεότερο GR86, το σπορ coupe της Toyota, κυκλοφόρησε το 2021, όμως οι περιβαλλοντικές εξελίξεις φαίνεται πως θα οδηγήσουν την ιαπωνική εταιρεία να το αποσύρει από τις αντιπροσωπείες της το 2025, όπως άλλωστε θα γίνει με τα περισσότερα μοντέλα επιδόσεων, ανεξαρτήτως εταιρείας. Οι λόγοι; Όσον αφορά στην ευρωπαϊκή αγορά, υπάρχει μια διαρκής τάση προς τον ηλεκτρισμό με την αυστηροποίηση των προτύπων εκπομπών ρύπων (σ.σ. μην ξεχνάτε πως περιμένουμε το αυστηρότατο Euro7) ενώ παράλληλα έχει γίνει υποχρεωτική η ενσωμάτωση καμερών στο παρμπρίζ για την αναγνώριση των φαναριών, όπου στην περίπτωση των δίπορτων coupe και roadster δεν υπάρχει και πολύ μεγάλη επιφάνεια στο παρμπρίζ. Αντίστοιχα, στη «μαμά» Ιαπωνία θα ισχύσουν αυστηρότερα στάνταρ κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, οπότε οι πιέσεις έρχονται από παντού.
«Μπορούμε να το κατασκευάσουμε σε μικρότερο κόστος από ότι τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα και ξέρουμε να το κάνουμε και ευχάριστο στην οδήγηση» δήλωσε ο Hiroki Nakajima, ανώτερο στέλεχος τμήματος τεχνολογιών στην Toyota. Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η facelift εκδοχή του GR86 που θα κυκλοφορήσει το 2025 να φέρει υβριδικό σύνολο. Πρόσθεσε μάλιστα πως η Ευρώπη έχει ακόμα μπροστά της 12 χρόνια μέχρι να απαγορεύσει πλήρως τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οπότε το μοντέλο έχει ακόμα χρόνια ζωής μπροστά του. Αυτό το υβριδικό σύνολο δεν αποκλείεται να βασιστεί στον τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1,6 λίτρων που βρίσκουμε στο «καυτό» GR Yaris, το οποίο αποδίδει 261 άλογα και 360 Nm ροπής.
Να πούμε επίσης σε αυτό το σημείο πως η Toyota είναι από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές της υιοθέτησης ενός υβριδικού συνόλου, καθώς οι περιορισμένοι προς το παρόν πόροι που χρειάζονται για την κατασκευή μπαταριών εξαντλούνται γρηγορότερα όταν αξιοποιούνται στις μεγαλύτερες μπαταρίες που χρειάζονται τα ηλεκτρικά οχήματα. Ποντάρει επομένως στην διατήρηση του υβριδικού συνόλου, καθώς και στην εξέλιξη υδρογονοκινητήρων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Θα βγει ποτέ ηλεκτρικό Supra;
Η πρόκληση για την Toyota είναι το ύψος των μπαταριών. Μια χαμηλή μπαταρία επιτρέπει καλύτερο αεροδυναμικό σχεδιασμό του οχήματος. Προς το παρόν η Toyota και ο ανταγωνισμός χρησιμοποιούν μπαταρίες ύψους 15 εκατοστών. Ήδη όμως η Toyota αλλάζει τις μπαταρίες της με μικρότερες, ύψους 12 εκατοστών και στοχεύει να δημιουργήσει και μπαταρίες 10 εκατοστών σε ύψος. Στόχος είναι «στο μέλλον να κατασκευάσουμε και ένα ηλεκτρικό Supra», δήλωσε ο Akio Toyoda ο οποίος έχει οδηγήσει ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό σπορ αμάξι GR χωρίς όμως να δώσει λεπτομέρειες.
Θα οδηγούσες ένα ηλεκτρικό Supra; Ή μήπως ένα υβριδικό GR86 διά χειρός Gazoo Racing;