- Ηλεκτρικό coupe SUV με σχεδιαστικές αναφορές στο κλασικό Capri
- Πισωκίνητο με 286 άλογα ή τετρακίνητο με 340 άλογα & αυτονομία έως 627 χλμ.
- «Έξυπνη» καμπίνα, δάνειο από το Explorer, με ρυθμιζόμενη οθόνη 14,6 ιντσών & ρετρό πινελιές
- Αμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα από 37.200 ευρώ με την επιδότηση
Ηλεκτρικό coupe SUV με σχεδιαστικές αναφορές στο κλασικό Capri
Το Ford Capri ξεκίνησε την πορεία του στην ευρωπαϊκή αγορά ως ένα fastback coupe το μακρινό 1969, ενώ η αυλαία για το κλασικό πλέον μοντέλο έπεσε σχεδόν 19 χρόνια αργότερα μετά από 3 γενιές και σχεδόν 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις συνολικά. Σήμερα, 38 χρόνια μετά το τέλος του και 55 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, η ονομασία Capri επιστρέφει στη γκάμα της Ford, αυτή τη φορά όμως με εντελώς διαφορετική προσέγγιση και το «μπλε οβάλ» προσκάλεσε το AutoΤρίτη στη Σλοβενία στην επίσημη παρουσίαση του μοντέλου για μια πρώτη επαφή.
Με την πρώτη ματιά, το νέο Ford Capri, ως ένα μεσαίο SUV με βάρος από 2.098 έως 2.190 κιλά αναλόγως την έκδοση που βασίζεται στην ΜΕΒ του Ομίλου Volkswagen, κρατά από τον πρόγονό του δύο στοιχεία: το coupe στιλ, αλλά σε αμάξωμα SUV αυτή τη φορά, και το μοτίβο με τα 4 στοιχεία στα εμπρός και πίσω φώτα, ως αναφορά στους τέσσερις προβολείς του εμβληματικού Capri από τη δεκαετία του ΄80. Από εκεί και έπειτα, η σχεδιαστική φιλοσοφία βασίζεται εν πολλοίς στο εξίσου ηλεκτρικό Ford Explorer, μιας και το νέο Capri μπορεί να χαρακτηριστεί ως η coupe εκδοχή του. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η κλειστή μάσκα με το «μπλε οβάλ» να δεσπόζει στο κέντρο της μαύρης φάσας που ενώνει νοητά τους προβολείς, ενώ παρατηρούμε και τη διακριτική επιγραφή «Capri» ακριβώς από κάτω της όπως επίσης και τις νευρώσεις του καπό που παραπέμπουν στα κλασικό Capri. Κοιτώντας το Capri από το πλάι η κεκλιμένη οροφή από την τρίτη κολόνα και πίσω και οι νέας σχεδίασης ζάντες 21 ιντσών μας κέντρισαν την προσοχή, όπως επίσης στα μετόπισθεν η μαύρη φάσα με τα ενιαία φωτιστικά σώματα και την ονομασία Capri στο κέντρο.
«Έξυπνη» καμπίνα, δάνειο από το Explorer, με ρυθμιζόμενη οθόνη 14,6 ιντσών & ρετρό πινελιές
Οι αναφορές στο παρελθόν του μοντέλου συνεχίζονται και στην καμπίνα, η οποία κατά τα άλλα έρχεται αυτούσια από το «αδελφό» Explorer. Συγκεκριμένα, η κατακόρυφη ακτίνα του μοντέρνου, πολυλειτουργικού τιμονιού είναι μεταλική με δύο στρογγυλές τρύπες, ως μια ρετρό νότα από το πηδάλιο του Capri των περασμένων δεκαετιών. Οι όποιες αναδρομές ωστόσο σταματούν εκεί, μιας και το υπόλοιπο σύνολο είναι σύγχρονο με προεξέχοντα στοιχεία την «SYNC Move» ρυθμιζόμενη οθόνη 14,6 ιντσών, το My Private Locker και τη MegaConsole. Η ρυθμιζόμενη κεντρική οθόνη αφής (υπάρχει και touchpad), πέρα από τον κεντρικό ρόλο της για τη ρύθμιση όλων των λειτουργιών, μπορεί και «γλιστρά» από την κατακόρυφη θέση, έως και 30 μοίρες, ερχόμενη σε μια κεκλιμένη θέση. Με αυτή την κίνηση συγχρόνως η οθόνη μπορεί επίσης να κρύψει ή να αποκαλύψει το My Private Locker, μια βολική περιοχή αποθήκευσης που παρέχει ένα ασφαλές μέρος για να κρατάτε τα προσωπικά σας αντικείμενα μακριά από το οπτικό πεδίο με την οθόνη τοποθετημένη στη χαμηλότερη θέση της. Παράλληλα, σε συνδυασμό με τον ψηφιακό αιωρούμενο πίνακα οργάνων 5,3 ιντσών, διαμορφώνει ένα αρκετά digital περιβάλλον, με τον ευχάριστο διάκοσμο να ολοκληρώνεται από την σχεδιαστική σύνδεση του ταμπλό με τις πόρτες που δίνει μια αίσθηση έξτρα φάρδους. Η έξτρα πρακτικότητα συνεχίζεται στην κεντρική κονσόλα, όπου κάτω από το υποβραχιόνιο βρίσκεται η MegaConsole με χωρητικότητα 17 λίτρων, που μπορεί να φιλοξενήσει έναν φορητό υπολογιστή 15 ιντσών ή 4 μεγάλα μπουκάλια νερού. Όσον αφορά στους χώρους, αυτοί έδειξαν άνετοι για να χωρέσουν πίσω τρεις ενήλικους, ο χώρος αποσκευών με διπλό πάτο ανακοινώνεται στα 572 λίτρα, ενώ χώρος αποθήκευσης υπάρχει και κάτω από το μπροστινό καπό.
Πισωκίνητο με 286 άλογα ή τετρακίνητο με 340 άλογα & αυτονομία έως 627 χλμ.
Μιλώντας για το καπό, περνάμε στα κινητήρια σύνολα του νέου Ford Capri. Αυτή τη φορά δεν κρύβεται κάτω από αυτό κάποιος ατμοσφαιρικός V6 βενζίνης 2,6 λίτρων, όπως του Capri RS του 1972, αλλά, αναλόγως την έκδοση, ένας ή δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω ή και στους δύο άξονες, αντίστοιχα. Η πίσω κίνηση είναι μάλλον και το τελευταίο σημείο επαφής ανάμεσα σε καινούργιο και παλιό Capri. Η πισωκίνητη έκδοση προσφέρει ισχύ 286 ίππων και αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου NMC Εκτεταμένης Χωρητικότητας (Extended Range) χωρητικότητας 77 kWh, ενώ ενώ η πιο ισχυρή τετρακίνηση version αποδίδει 340 ίππους με τη μεγαλύτερη -ίδιας τεχνολογίας- μπαταρία των 79 kWh. Σημειώστε πως, αμφότερες οι εκδόσεις έχουν ροπή 545 Nm, ενώ από πλευράς επιδόσεων κάνουν το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. το πισωκίνητο και σε 5,3 δλ. το ισχυρότερο τετρακίνητο.
Σύμφωνα με όσα είπαν οι άνθρωποι της Ford στην στατική παρουσίαση του Ford Capri από πλευράς αυτονομίας θα μπορεί να διανύσει έως και 627 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Αναφορικά με τους χρόνους φόρτισης τώρα, το νέο Capri υποστηρίζει επίσης ταχεία φόρτιση DC έως 135 και 185 kW, εξασφαλίζοντας την αναπλήρωση της ενέργειας της μπαταρίας από 10 έως 80% σε χρόνο 28 λεπτών για το Capri Extended Range RWD και 26 λεπτών για το Capri Extended Range AWD.
Κλείνοντας, το νέο Ford Capri είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις, τις Capri Style και Capri Premium, με την τιμή πώλησης να ξεκινά από τις 37.200 ευρώ μετά το όφελος της κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Προς τα τέλη του 2024 θα είναι διαθέσιμο και σε έκδοση με μπαταρία τυπικής χωρητικότητας (Standard Range) 52 kWh.