Ήπια υβριδικό Kia Stonic με 100 PS στα 21.540€: Αξίζει τα λεφτά του;
Kia Stonic 1,0T 100 PS 48V: Full set μετρήσεων - αξιολόγηση σε κατανάλωση, επιδόσεις, ασφάλεια, χώρους
- Το καλύτερο ήπια υβριδικό μικρό SUV σε μέση κατανάλωση
- Έχει το καλύτερο After Sales με 7 χρόνια εγγύηση & 5 χρόνια δωρεάν service
- Φρενάρει αξιόπιστα, τα 36,8 μέτρα είναι από τις καλές επιδόσεις στην κατηγορία
- Δίνεις 2 χιλιάρικα και φρενάρει μόνο του όταν βλέπει πεζούς ή ποδηλάτες
SUVάκι με 100 άλογα που «καίει» 6,1 λίτρα: Πώς αξιολογούμε το Kia Stonic;
Πρώτο σε πωλήσεις για την Kia και ένα από τα δημοφιλέστερα B-SUV στην χώρα μας, το Kia Stonic προσφέρεται σε κινητήρες βενζίνης, ατμοσφαιρικούς, turbo και με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Εμείς στο AutoΤρίτη Test Center αξιολογούμε το Kia Stonic με τον 1,0 T-GDi των 100 ίππων, μία επιλογή κινητήρα που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και ήπια υβριδικό κύκλωμα 48V. Πώς τα πήγε σε μετρήσεις κατανάλωσης, επιδόσεων, χώρων και ασφάλειας; Πόσο καλός είναι ο εξοπλισμός της έκδοσης GL Optimum (από 21.540 ευρώ).
Μάρκα/Μοντέλο | Kia Stonic |
---|---|
Έκδοση μοντέλου | 1,0T 100 PS 48V |
Κατηγορία μοντέλου | Μικρό SUV Βενζίνης |
Model Year | 2020 |
Είδος Κινητήρα | Mild hybrid |
Κυβικά (κ.εκ.) | 998 |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Δυνατά σημεία και πλεονεκτήματα | |
Ευκολία στο παρκάρισμα (Κύκλος στροφής) | 10,2 |
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 36,8 |
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,1 |
Ελεύθερη κίνηση στο Δακτύλιο | Ναι |
Βασικός εξοπλισμός άνεσης | Ναι |
Εγγύηση (χρόνια) | 7 |
Τιμή | 21.540 |
Σημεία στα οποία μπορεί να βελτιωθεί | |
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,93 |
Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος | ΟΧΙ |
Χώρος για τα γόνατα (εκατ.) | 8,8 |
Εργοστασιακός χώρος αποσκευών (λίτρα) | 352 |
Σημεία άξια αναφοράς και στο μέσο όρο του ανταγωνισμού | |
Μέγιστη ισχύς (PS) | 100 |
Ροπή (Nm) | 172 |
Κατανάλωση στην πόλη (λτ./100 χλμ.) | 8 |
Εσωτερικό πλάτος πίσω (μέτρα) | 1,34 |
Infotainment (Οθόνη σε ίντσες) | 8" |
Αρωγός στην χαμηλή κατανάλωση του Kia Stonic είναι και το έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο iMT που επιτρέπει στο σύστημα stop/start να σβήνει τον κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, αφήνοντας το αυτοκίνητο να «ρολάρει» ελεύθερο.
Τα σημεία που μας αρέσουν στο Kia Stonic
Είναι ένα από τα φθηνότερα SUV πόλης της αγοράς. Με αρχική τιμή τα 21.540 ευρώ, το χαμηλό κόστος αγοράς είναι ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του Kia Stonic. Το αξιόλογο value for money ενισχύεται και από την πολύ καλή εργοστασιακή εγγύηση των 7 ετών (ή για 150.000 χλμ.) η οποία είναι δωρεάν και μεταβιβάσιμη στον επόμενο ιδιοκτήτη. Το συμφέρον για την τσέπη After Sales του Kia Stonic συμπληρώνεται με τα 5 χρόνια δωρεάν service (ή 75.000 χλμ.) το οποίο και καλύπτει τους ελέγχους και τις αντικαταστάσεις αναλώσιμων που αφορούν στο πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης.
Όσον αφορά τα αποτελέσματα των μετρήσεων, θα σταθούμε στην κατανάλωση και τα φρένα του. Καταρχάς, είναι το κορυφαίο σε μέση πραγματική κατανάλωση μικρό SUV, ανάμεσα στα βενζινοκίνητα και ήπια υβριδικά μοντέλα. «Καίει» μόλις 6,1 λτ./100 χλμ. μεικτών συνθηκών, εκμεταλλευόμενο απόλυτα την ήπια υβριδική τεχνολογία που φέρει. Το 48-βολτο κύκλωμα του Stonic «βοηθάει» τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση και αναλαμβάνει την λειτουργία του start/stop μέσα στην πόλη. Στα «+» της ήπια υβριδικής τεχνολογίας και η ελεύθερη διέλευση στον Δακτύλιο. Από εκεί και πέρα, με στάνταρ αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και δισκόφρενα πίσω, το Kia Stonic φρενάρει από τα 100 χλμ./ώρα σε 36,8 μέτρα, μέτρηση από τις καλύτερες μεταξύ του συνολικού ανταγωνισμού.
Σε τι δεν αναφερθήκαμε; Στον εξοπλισμό της έκδοσης GL Optimum. «Βασικής» για το συγκεκριμένο κινητήρα, «μεσαίας» για το ατμοσφαιρικό Kia Stonic. Πολύ καλές είναι οι στάνταρ παροχές άνεσης, μας αρέσει περισσότερο η αυτόματη λειτουργία των προβολέων και τα στατικά φώτα στροφής. Στάνταρ δίνεται και κάμερα όπισθεν, η οποία σε συνδυασμό με τον εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής (10,2 μ.) προσφέρει μεγάλη ευελιξία εντός πόλης και εύκολο παρκάρισμα για το μικρό SUV της Kia.
Σημεία στα οποία μπορεί να βελτιωθεί
Μέτριο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών (8,8 εκ.) κατέγραψε το AutoΤρίτη Test Center, ενώ και η ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα είναι κάτω του μέσου όρου. Το Kia Stonic επιταχύνει στα 8,93 δλ. σε μία προσπέραση στον επαρχιακό δρόμο, που σημαίνει ότι μένει στα αντίθετο ρεύμα για σχεδόν 200 μέτρα (198 μ.). Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ένα B-SUV που στοχεύει σε χαμηλές καταναλώσεις και όχι στις επιδόσεις. Χωρητικότητα 352 λίτρων έχει το πορτ-μπαγκάζ του μοντέλου, νούμερο που έρχεται σε αντίθεση με τον «Ταμερλάνο» και τον πραγματικό χώρο αποσκευών που έδωσαν τα ειδικά μας όργανα (389 λτ.). Από εκεί και πέρα, θα θέλαμε στάνταρ σύστημα αυτόματο φρεναρίσματος και άλλα συστήματα ασφαλείας, με το ADAS της αμέσως επόμενης έκδοσης GT Line να είναι υπερπλήρες (π.χ. Σύστημα αυτόματης εναλλαγής σε μεσαία και μεγάλα φώτα).
Συνέχεια του άρθρου >>>Σελίδα 2 | Οι αναλυτικές μετρήσεις του Kia Stonic σύμφωνα με το AutoΤρίτη Test Center |
Σελίδα 3 | Δες όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Kia Stonic |