Είστε υπέρ των κλειστών μονοθέσιων για το μέλλον της F1; Ποια είναι η γνώμη σας;
Κλειστά μονοθέσια;
5.022 Επισκέψεις στο άρθρο (10/8/2015)
Αναμφίβολα το ατύχημα του Jules Bianchi ήταν από τα τρομακτικότερα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο κόσμο της F1 και ένα κλειστό μονοθέσιο ίσως τον είχε σώσει.
Νέα δεδομένα που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφέρουν ότι ο Bianchi δέχτηκε δυνάμεις G, τρεις φορές μεγαλύτερες από την αρχική εκτίμηση. Πιο συγκεκριμένα, τα αρχικά ευρήματα της FIA, από τις ωτοασπίδες του Bianchi ήταν δυνάμεις επιβράδυνσης 92G. Όμως με τα νέα δεδομένα που αποκαλύφθηκαν αναφέρουν ότι οι ωτοασπίδες μετακινήθηκαν τη στιγμή της σύγκρουσης κι έτσι η μέτρηση δεν ήταν σωστή. Το νέο νούμερο που δίνει η FIA είναι 254G! Τόσο μεγάλες, λοιπόν, ήταν οι δυνάμεις που δέχτηκε το κεφάλι του Bianchi. Πλέον, οι πιλότοι φαίνεται να ζητούν-απαιτούν να έχουν κλειστά μονοθέσια.Τα κλειστά cockpit είναι το μέλλον;Μετά το σκληρό ατύχημα του Γάλλου πιλότου, είναι έντονες οι σκέψεις για κλειστά μονοθέσια, με καλύπτρα που τα κάνει να θυμίζουν μαχητικό αεροσκάφος. Όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές το τεχνικό επιτελείο της Formula 1, εξετάζεται έντονα το ενδεχόμενο τα μονοθέσια να αποκτήσουν κλειστό κόκπιτ, ώστε να περιοριστούν στο ελάχιστο οι πιθανότητες τραυματισμού των οδηγών στο κεφάλι. Επί του θέματος τοποθετήθηκε κι ο επικεφαλής μηχανικός της Williams, Rob Smedley, εξηγώντας πόσο εύκολο θα ήταν τα μονοθέσια να είναι κλειστού τύπου όπως τα μαχητικά αεροπλάνα: «Τεχνικά είναι εύκολο να γίνει. Το έχουμε εξετάσει και αναλύσει στο τεχνικό συμβούλιο. Δεν ξέρω βέβαια αν θα βοηθούσε αυτό σε ένα ατύχημα όπως του Bianchi. Δεν ξέρω πόσο ανθεκτικό μπορεί να αποδειχθεί ένα μονοθέσιο σε ένα τέτοιο φρικιαστικό ατύχημα. Προφανώς τα κλειστά κόκπιτ θα άλλαζαν τη μορφή της F1 και πάνω σε αυτό οι απόψεις διίστανται. Η αισθητική δεν είναι δικό μου θέμα, είμαι μηχανικός».Ένα τέτοιο δείγμα κλειστού cockpit έδειξε ο Ολλανδός σχεδιαστής Andries van Overbeeke, ο οποίος παρουσίασε μια σειρά από σχέδια για το πως οραματίζεται τη McLaren Honda του 2019. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό σχέδιο το οποίο φέρει θόλο κατασκευασμένο από ειδικό γυαλί που σκεπάζει το κόκπιτ.Και αναθεώρηση των κανόνων ασφαλείας;Πέρα όμως από τα κλειστά μονοθέσια, μήπως πρέπει να αναθεωρηθούν και οι κανονισμοί ασφαλείας για την F1; Πάρτε για παράδειγμα τις δηλώσεις που έκανε ο Jacques Villeneuve. Υποστηρίζει ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας πρέπει κάθε φορά που θα συμβαίνει ατύχημα, να βγαίνει αμέσως και χωρίς να παίρνει εντολή από κάποιον. Επιπλέον, κι όπως ανέφερε κι ο Charlie Whiting (υπεύθυνος ασφαλείας της FIA), η FIA προτείνει, τον ορισμό ενός μεταβλητού, αναλόγως του σημείου και των συνθηκών, ορίου ταχύτητας που δεν θα πρέπει να υπερβούν οι οδηγοί σε καμία περίπτωση όταν έχει συμβεί ένα ατύχημα.
Εσείς τι λέτε; Πρέπει τα μονοθέσια της F1 να φέρουν κλειστό cockpit, αλλά και να γίνουν αυστηρότεροι οι κανονισμοί ασφαλείας;
Εγώ θα σταθώ στο θέμα των ευθυνών. Οπωσδήποτε κάποιοι φταίνε που έγινε το δυστύχημα. Τι έγινε σχετικά με τον καταλογισμό των ευθυνών και την τιμωρία των υπευθύνων; Η τιμωρία είναι ένας παράγοντας, που θα κάνει τους υπεύθυνους να προσέχουν περισσότερο την επόμενη φορά, ώστε να μην γίνονται τέτοιου είδους δυστυχήματα.
Δεν νομίζω ότι ένα κλειστό κόκπιτ θα απέτρεπε τον συγκεκριμένο θανάσιμο τραυματισμό. Πολύ αποτελεσματικότερα ένα τέτοιο συμβάν θα αποτραπεί με αλλαγή των κανονισμών, όπως επίσης αναφέρετε. Εξάλλου η απουσία θανάσιμου τραυματισμού για τόσα χρόνια αποδεικνύει ότι τα οχήματα της F1 είναι πολύ ασφαλή. Αλλιώς θα πρέπει να καλυφθούν και οι τροχοί, που και αυτοί μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα.
Κι όταν ένα μονοθέσιο αρπάζει φωτιά, πώς θα βγαίνει ο πιλότος από μέσα;;;
Εγω λέω να παίζουν play station απο τα pit για να μην ιδρώνουν κιόλας
Πάντα είχα την απορία για την έλλειψη κλειστού κόκπιτ ,όχι μόνο για λόγους ασφαλείας αλλά κυρίως αεροδυναμικής.
Πρωτίστως θα πρέπει να αλλάξουν οι σχεδιασμοί ασφαλείας στις πίστες.Απαράδεκτο να υπάρχουν μαντρότοιχοι κολλητά στο τάπητα ασχετα αν είναι ευθεία.Αμμοπαγίδες όπου το αμάξι θα κολλάει και όχι χορτάρι ή απλό χωματάκι και τοίχοι προστασίας με αερόσακους. Αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα μόλις γίνει ατύχημα και ενδεικτικό λαμπάκι στο κοκπιτ που να υποχρεώνει τους οδηγούς σε όριο 120klm/hr.