ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τέλος τα υβριδικά στο WRC - Επιστροφή σε σκέτη βενζίνη!

3.209 Επισκέψεις στο άρθρο (19/11/2024)
Τέλος τα υβριδικά στο WRC - Επιστροφή σε σκέτη βενζίνη!

Μας τελείωσε το υβριδικό σύστημα κίνησης στα αυτοκίνητα της κυρίαρχης κατηγορίας στο WRC, στα διαβόητα Rally1! Από το 2025 θα υπάρχουν μόνο θερμικοί κινητήρες. Ο Σταύρος Τσογκανής σχολιάζει...

Τέλος τα υβριδικά από το WRC

Και ενώ μπήκαμε ήδη στην εβδομάδα που στο τέλος της θα δούμε τους νικητές-πρωταθλητές της φετινής περιόδου τόσο στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών όσο και στο Οδηγών, τα συνταρακτικά νέα αφορούν στις αλλαγές που ψηφίστηκαν εσπευσμένα από την FIA σε ό,τι αφορά στα συστήματα κίνησης των Rally1 αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα στις 15 Νοεμβρίου 2024 κυκλοφόρησε η απόφαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA που έβαλε οριστικά την ταφόπλακα στα υβριδικά συστήματα κίνησης. «Μας τελείωσε» άκομψα και με συνοπτικές διαδικασίες η μορφή αυτή κίνησης πριν ακόμη τελειώσει ο 3ος χρόνος εφαρμογής της.

Από ένα απλό reset που ήθελε έως τώρα η υβριδική μονάδα, τώρα θα πήγαινε για πλήρη επισκευή

Το θέμα είχε απασχολήσει την FIA και τις ομάδες ήδη από την άνοιξη της φετινής χρονιάς όταν προτάθηκε η αλλαγή των κανονισμών από το 2025. Τότε, αντέδρασε έντονα η Hyundai απειλώντας ότι θα αποχωρήσει από το WRC και η υπόθεση μπήκε στο αρχείο.

Όμως, στο τέλος του καλοκαιριού παρουσιάστηκε μια άλλη σημαντική παράμετρος που αφορούσε στη χρήση των υβριδικών συστημάτων. Συγκεκριμένα η κατασκευάστρια εταιρεία, η Compact Dynamics που προμηθεύει το σύστημα και στις τρείς κορυφαίες ομάδες του θεσμού, στις Hyundai, Toyota και Ford, ανακοίνωσε ότι η υβριδική μονάδα κίνησης θα πρέπει να υποστεί πλήρη επισκευή από τον κατασκευαστή σε περίπτωση τουμπαρίσματος και εξόδου του αυτοκινήτου από το δρόμο και εάν οι τιμές της επιτάχυνσης της βαρύτητας (τα γνωστά «g») ξεπεράσουν την τιμή των 15 σε τρεις ξεχωριστές περιπτώσεις ή την τιμή 25 έστω σε μια περίπτωση.

Μέχρι τώρα γινόταν ένα reset κατά τη διάρκεια των αγώνων και όλα ήταν εντάξει. Οι καινούριες απαιτήσεις είναι χρονοβόρες και το κυριότερο πολύ ακριβές, της τάξης του ενός εκατομμυρίου ευρώ.

Πρώτη η ομάδα M-Sport δήλωσε επίσημα ότι «δεν αντέχει το κόστος» και αυτό θα παίξει σημαντικό ρόλο στο αν θα παραμείνει στο θεσμό. Ακολούθησε η υποστήριξη από πλευράς Hyundai και Toyota και η FIA ανακοίνωσε την κατάργηση του συστήματος από το 2025 και μετά.

Κατά συνέπεια τα αυτοκίνητα της μεγάλης κατηγορίας (Rally1) θα έχουν μόνο τον θερμικό τους κινητήρα με ιπποδύναμη που δεν θα ξεπερνάει τους 380 ίππους περίπου. Για την εξισορρόπηση της απώλειας των 130 περίπου ίππων από την αφαίρεση του υβριδικού συστήματος αποφασίστηκε η ελάττωση του βάρους των αυτοκινήτων από τα 1.260 κιλά στα 1.180 κιλά με περιορισμό του περιοριστή στο turbo από τα 36 χιλιοστά, σήμερα, στα 35.

Τι ήταν λοιπόν η απόφαση πριν 4 χρόνια για να υιοθετηθεί το υβριδικό σύστημα; Τίποτα περισσότερο από μια καθαρά πολιτική κίνηση για να δείξει η FIA στον κόσμο ότι συμβαδίζει με την «πράσινη τεχνολογία» και σέβεται τις περιβαλλοντικές ανησυχίες.
Ένα πείραμα ήταν, τελικά, που δεν πέτυχε...

Autotriti.gr
FORD TRANSIT EURONCAP