Πατώντας το κουμπί της ηδονής NGB (N Grin Boost) η ιπποδύναμη εκτοξεύεται στα 650 PS και οι στροφές των κινητήρων φτάνουν τις 21.000 το λεπτό.
Βέβαια οι επιδόσεις είναι το λιγότερο, γιατί οι επιδόσεις στην ευθεία είναι το ευκολότερο. Το κάνουν και τα Tesla. Το δύσκολο είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να σου ανεβάσει την αδρεναλίνη, να σε εξιτάρει με το πως στρίβει, να σε πορώσει με τον ήχο του, να το οδηγάς και να το συγκρίνεις με ένα κατασκεύασμα της BMW M Gmbh, της Mercedes AMG ή του Audi RS Division. Ε, λοιπόν, το Hyundai Ioniq 5 N μπορεί.
Το driftάρισμα γίνεται εύκολα και απολαυστικά, υπάρχει μέχρι και επιλογή που δίνει «κλωτσιά» για να ανοίξεις την ουρά.
Έπειτα είναι ο ήχος, το N Active Sound+, όπου ο οδηγός έχει να διαλέξει μεταξύ 3 επιλογών, αν και ξεκάθαρα θα καταλήξει στον Ignition ο οποίος προσομοιάζει τον ήχο κινητήρα και εξάτμισης N με κινητήρα ICE. Οι άλλοι δύο είναι πιο φουτουριστικοί, δεν μας πόρωσαν. Στον Ignition μάλιστα όταν αφήνεις το γκάζι ακούς τα πυροβολητά της εξάτμισης και αυτό είναι όλα τα λεφτά.
Μετά είναι το κλώτσημα του κιβωτίου σε κάθε αλλαγή. Μα, ηλεκτρικό με ταχύτητες; Και όμως!!! Το N e-Shift -όπως λέει την λειτουργία αυτή η Hyundai- προσομοιώνει τη συμπεριφορά του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων N DCT, εμάς ωστόσο μας θύμισε το SMG ΙΙ ή to 7G-Tronic της C63 AMG, το βρήκαμε δηλαδή πιο ενδιαφέρον.
Και φυσικά στο επίκεντρο του fun to drive είναι το στρίψιμο. Η χαρά της οδήγησης είναι στις στροφές (Corner Rascal) λένε οι άνθρωποι της Hyundai και θα πούμε πως έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Αρχικά, έχει ενισχυθεί το αμάξωμα και το πλαίσιο. Έπειτα έχουν χρησιμοποιηθεί ενισχυμένοι ενσωματωμένοι κινητήριοι άξονες (IDA) εμπρός και πίσω, ώστε να αντέχουν την ισχυρότερη ροπή των ηλεκτροκινητήρων, ενώ παράλληλα έχει μειωθεί η μη αναρτώμενη μάζα, μαζί με τους τροχούς. Βελτιωμένη επίσης είναι η κρεμαγιέρα ενώ τα ηλεκτρονικά έχουν επιλογές για να σε εξιτάρουν. Για παράδειγμα το ESC σου αφήνει ελεύθερες μεγαλύτερες γωνίες, το N Torque Distribution ρυθμίζει την κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω παρέχοντας πλήρη δυνατότητα μεταβολής της η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε έντεκα επίπεδα, το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD) ελέγχει την ποσότητα της ροπής που καταλήγει στους πίσω τροχούς, βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά στις στροφές με υψηλές ταχύτητες και βελτιώνει την αντιστάθμιση της ολίσθησης των τροχών, ενώ ως κερασάκι στην τούρτα έρχεται το σύστημα N Drift Optimizer βοηθά στη διατήρηση της γωνίας drift με την εξισορρόπηση πολλαπλών παραμέτρων του οχήματος. Το αποτέλεσμα; Παρά τους 2,2 τόνους που ζυγίζει το μοντέλο και πρέπει πάντα να τους λαμβάνεις υπόψη γιατί έρχεται η υποστροφή αργά ή γρήγορα, το Ioniq 5 N ζωγραφίζει μπαίνοντας με ακρίβεια και αποφασιστικά στις στροφές, μένει βιδωμένο στο οδόστρωμα και το τιμόνι εκτελεί με ακρίβεια της εντολές σου. Ποιος θα το περίμενε ότι θα γράφαμε τέτοια λόγια για ένα ηλεκτρικό όχημα…
Όμως τα ηλεκτρικά θέλουν ώρες να φορτίσουν και στην πίστα θα μπουν σε safe mode… Αυτό θα μπορούσε να είναι το τελευταίο προπύργιο των EV-hater, αλλά το Ioniq 5 έχει την απάντηση, αφενός με την νέα 4ης γενιάς μπαταρία των 84 kW, αφετέρου με την διαχείρισή της. Θέλεις αντοχή; Τότε επιλέγεις την επιλογή Endurance. Θέλεις επιδόσεις; Επιλέγεις το mode Sprint που δίνει προτεραιότητα στην ισχύ και την ψύξη για να παρέχει μικρότερα boost πλήρους ενέργειας. Λεπτομέρειες, όμως δείχνουν τη συνολική μελέτη πάνω στο μοντέλο.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Νέο Hyundai Ioniq 5 N |
Σελίδα 2 | Αυτό το ηλεκτρικό είναι fuN to Drive |
Σελίδα 3 | Η γνώμη μας & Τεχνικά χαρακτηριστικά |