Τόσο το υλικό των δισκόφρενων, όσο και η κατασκευή τους ποικίλουν ανάλογα με το αυτοκίνητο. Το "κλασικό" σύστημα των δισκόφρενων διαθέτει μια σταθερή δαγκάνα με ένα έμβολο και από κοινού περιβάλλουν το δίσκο. Με το πάτημα του πεντάλ του φρένου το έμβολο πιέζει τα τακάκια και αυτά το δίσκο μετατρέποντας την ενέργεια των φρένων σε θερμότητα. Όταν το πεντάλ του φρένου δεν είναι πατημένο, τα τακάκια βρίσκονται πολύ κοντά με το δίσκο (από 0,1 έως 0,15 χλστ.) έτσι ώστε με το παραμικρό πάτημα του πεντάλ η απόκριση να είναι άμεση. Εκτός από τους "απλούς" δίσκους, υπάρχουν οι αεριζόμενοι οι οποίοι κατασκευάζονται σε διάφορους τύπους. Η συνηθέστερη μορφή αεριζόμενων δίσκων είναι αυτοί που αποτελούνται από δύο παράλληλους δίσκους οι οποίοι ενώνονται μέσω νευρώσεων που έχουν σκοπό να μεταφέρουν γρήγορα τη θερμοκρασία στο περιβάλλον. ¶λλοι τύποι είναι οι τρυπητοί, οι χαρακτοί ή και ο συνδυασμός αυτών των δύο, οι οποίοι έχουν το πλεονέκτημα του μικρότερου βάρους και της ευκολότερης απαγωγής της θερμότητας.
Το υλικό κατασκευής των περισσότερων δίσκων είναι ο χυτοσίδηρος. Αυτός έχει χαμηλό κόστος και ικανοποιητική απόδοση, αλλά μεγάλο βάρος. Αυτό οδήγησε τους κατασκευαστές στην αναζήτηση νέων υλικών κατασκευής. Έτσι για παράδειγμα τα ανθρακονήματα είναι περίπου 4 φορές ελαφρύτερα από το χυτοσίδηρο και έχουν καλύτερο συντελεστή τριβής, ενώ είναι εξαιρετικά ανθεκτικά σε υψηλές θερμοκρασίες. Όμως η χρήση τους δεν ενδείκνυται για καθημερινή χρήση γιατί υπάρχει μεγάλη φθορά του υλικού, ενώ ο επιθυμητός συντελεστής τριβής του υλικού καθίσταται εφικτός σε θερμοκρασίες άνω των 200 βαθμών Κελσίου. Ένα νέο υλικό κατασκευής δίσκων από ανθρακονήματα με υγρό πυρίτιο, έδωσε τα "κεραμικά" φρένα. Αυτά αντέχουν σε θερμοκρασίες πολύ πάνω από τους 2.000 βαθμούς Κελσίου και είναι ανθεκτικότερα και ελαφρύτερα από όλα τα άλλα είδη, αλλά εξαιρετικά ακριβά σε κόστος.
Τι μπορεί να προκαλέσει τη φθορά των δισκόφρενων :
• Μια από τις βασικές αιτίες είναι η έντονη χρήση. Όσο προσεκτικοί και να είμαστε, η τριβή πάντα φθείρει οποιοδήποτε υλικό.
• Να έχει φθαρεί τελείως το υλικό τρι[...]