Το κάθισμα του οδηγού αποτελεί ένα από τους πιο βασικούς παράγοντες ασφάλειας στο αυτοκίνητο. Ο οδηγός πρέπει να ρυθμίζει το κάθισμα κατά το ύψος και την απόσταση από το τιμόνι, αλλά και την κλίση της πλάτης. Στόχος είναι η ξεκούραστη οδήγηση, αλλά και η σωστή επαφή με τα χειριστήρια (τιμόνι, πεντάλ, μοχλός ταχυτήτων). Για να ρυθμιστεί η σωστή απόσταση από τα πεντάλ, ώστε να μπορούν προσεγγίζονται χωρίς ο οδηγός να τεντώνεται και χωρίς να ξεκολλά ο γοφός από το κάθισμα, γεγονός που θα κουράσει μετά από πολύωρη οδήγηση, πρέπει να είναι πατημένος ο συμπλέκτης στο τέλος της διαδρομής του. Το πόδι πρέπει να είναι ελαφρώς λυγισμένο και ο μηρός να εφάπτεται στη βάση του καθίσματος χωρίς να την πιέζει.
Η πλάτη του καθίσματος πρέπει να ανασηκωθεί τόσο ώστε οι μηροί να σχηματίζουν ορθή γωνία με τον κορμό. Μολονότι η πιο ξαπλωτή στάση φαντάζει αρχικά πιο εύκολη, εν τούτοις αρχίζει να γίνεται κουραστική μετά από λίγο, αφού δυσκολεύει την επαφή με το τιμόνι. Τα σύγχρονα καθίσματα εξασφαλίζουν πληθώρα ρυθμίσεων, για τη σπονδυλική στήλη, τους γοφούς και τα πλευρά του επιβάτη, ενώ δεν είναι λίγα τα συστήματα εκείνα που επιτρέπουν μασάζ κατά την οδήγηση, αλλά και ενεργή πλευρική στήριξη στις στροφές, με το αυτόματα φούσκωμα και ξεφούσκωμα των πλευρικών τμημάτων ανάλογα με την κλίση του αυτοκινήτου.
Η Volkswagen διαθέτει ένα καινούριο τύπο ενσωματωμένου παιδικού καθίσματος για τα νέα Passat και Passat Variant. Το νέο αυτό παιδικό κάθισμα είναι κατάλληλο για παιδιά από 3 έως 12 ετών και προσφέρει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας στις μετωπικές κ[...]