Το πρόβλημα της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα "αγκάθια" για την ελληνική κοινωνία. Οι Έλληνες οδηγοί, παρά τις συνεχείς εκστρατείες ενημέρωσης από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, καθώς και την εντατικοποίηση των ελέγχων από το τμήμα Τροχαίας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, εξακολουθούν να μην εμφανίζονται διατεθειμένοι να "βάλουν νερό στο κρασί τους". Αυτό το συμπέρασμα εξάγεται από τα αποτελέσματα πρόσφατων μελετών συγκοινωνιολόγων και αξιωματούχων της Τροχαίας. Πιο συγκεκριμένα το 29% των ερωτηθέντων σε ειδικό γκάλοπ παραδέχτηκε πως καταναλώνει 1-2 φορές την εβδομάδα αλκοόλ άνω του μέγιστου επιτρεπόμενου ορίου και μάλιστα, ενώ πρόκειται να οδηγήσει στη συνέχεια. Επιπλέον το 84% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πολύ συχνά ή πάντα, υπερβαίνει το ανώτατο όριο ταχύτητας που ισχύει για το οδικό δίκτυο. Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσουμε πως η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί επίσης ένα από τα βασικότερα αίτια πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Παρ' όλα αυτά δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που η υπερβολική ταχύτητα ενός οχήματος καταγράφεται ως αίτιο για κάποιο ατύχημα, ενώ ουσιαστικά το περιστατικό οφείλεται στην υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ από τον οδηγό.
Τουλάχιστον 10.000 οδηγοί, επιβάτες, πεζοί και δικυκλιστές βρίσκουν το θάνατο κάθε χρόνο στην Ε.Ε. σε ατυχήματα που σχετίζονται με τη χρήση αλκοόλ. Η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία απέδειξε ότι τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου τα τροχα[...]