Με βασικό πλεονέκτημα την κατανάλωση με… το σταγονόμετρο, οι «μικρές» πετρελαιοκίνητες εκδόσεις υπόσχονται 1.200 χλμ. με ένα γέμισμα.
3 μικρά diesel με οικονομική κατανάλωση
(16/10/2014)
Με βασικό πλεονέκτημα την κατανάλωση με… το σταγονόμετρο, οι «μικρές» πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των Hyundai i20, Skoda Fabia και VW Polo υπόσχονται σχεδόν 1.200 χλμ με ένα και μόνο γέμισμα.
Ένα από τα στοιχεία, που έχουν κάνει τόσο δημοφιλή τα μικρά diesel στις μέρες μας (το ποσοστό στην κατηγορία τους αγγίζει το 70%), είναι και το γεγονός ότι διαθέτουν και μικρού κυβισμού πετρελαιοκινητήρες. Και όταν λέμε μικρού κυβισμού μιλάμε για μόλις 1,1 και 1,2 λτ. Παράλληλα προσφέρουν όλα τα καλά των σύγχρονων μικρών (τεχνολογία, ευρυχωρία, άνεση, ασφάλεια) μαζί με χαμηλή κατανάλωση και συνήθως αλλαγή από την καταβολή τελών.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα; Το Hyundai i20 1,1 CRDi, η Skoda Fabia 1,2 TDI και το VW Polo 1,2 TDI με τους κινητήρες του να είναι αρκετά αποδοτικοί, χωρίς να αυξάνουν την τιμή κτήσεώς τους και χωρίς να επιβαρύνουν το ετήσιο κόστος χρήσης (τεκμήρια, ασφάλεια κτλ..)
i20 και Polo διαθέτουν φρεσκάδα
Κανένα από τα τρία μοντέλα δεν μπορούμε να πούμε ότι ξεχωρίζει ιδιαίτερα στον τομέα της σχεδίασης, αλλά το ανανεωμένο i20 και το Polo δείχνουν πιο φρέσκα σε σχέση με τη συντηρητική Fabia. Το σημερινό Hyundai i20 αγγίζει τα 4 μ. (3,995 μ.), δείχνει μοντέρνο και ελκυστικό (ειδικά με τα έξτρα φώτα ημέρας. Πέρα από την αισθητική, το αποτέλεσμα της νέας σχεδίασης έχει βελτιώσει και την αεροδυναμική μιας και ο σχετικός συντελεστής έχει πέσει στο 0,32. Το 3,97 μ. Polo έχει το δικό του στιλ, με γωνίες και ακμές, αλλά και με την υιοθέτηση της νεότερης μάσκας των μοντέλων της VW. Το «facelift» στο αμάξωμα της Fabia είναι διακριτικό και δεν μπόρεσε να αμβλύνει το συντηρητικό σχεδιαστικό προφίλ του τσέχικου μοντέλου. Πάντως, το μήκος του αμαξώματος αυξήθηκε κατά 8 χλστ., φτάνοντας ακριβώς στα 4,0 μ. Από τα τρία μοντέλα, μόνο το Polo είναι διαθέσιμο και σε 3θυρη και σε 5θυρη έκδοση
Κατανάλωση: Με 3,8 λτ./100 χλμ. και σχεδόν 1.200 χλμ. αυτονομία
Πολύ χαμηλή κατανάλωση εμφανίζουν και τα μοντέλα, σύμφωνα πάντα με τις εργοστασιακές μέσες τιμές. Έτσι, απαιτούν μόλις 3,8 λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ. μεικτής διαδρομής.
Παράλληλα έχουν το πλεονέκτημα της μεγάλης αυτονομίας, που φτάνει τα 1.185 χλμ. και στα τρία, αλλά κυρίως της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας μιας και οι εκπομπές CO2 είναι 99 γρ./χλμ.
Κινητήρες – Επιδόσεις: To i20 υπερέχει
To i20 χρησιμοποιεί ένα ολοκαίνουργιο 12βάλβδιδο, 3κύλινδρο μοτέρ 1,1 λτ.
με εξελιγμένο τούρμπο, άμεσο ψεκασμό και κοινή γραμμή τροφοδοσίας, που ξεχωρίζει για την αρκετά πολιτισμένη λειτουργία του.
Ο θόρυβος που παράγει δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες, ενώ εκτιμάται ιδιαίτερα το τράβηγμα και η ελαστικότητά του από τις χαμηλές κιόλας στροφές. Αποδίδει 75 ίππους και κυρίως 180 Nm από τις 1.750-2.250 σ.α.λ.
Έτσι οι 6 ταχύτητες του θετικού σε αίσθηση επιλογέα, «γεμίζουν» δίχως να υπάρχουν κενά και βοηθούν στις επιδόσεις, οι οποίες είναι από τις πιο γρήγορες στην κατηγορία.
Η Fabia και το Polo, όπως είναι γνωστό, βασίζονται στο ίδιο πάτωμα και μοιράζονται μηχανικά μέρη.
Ένα από αυτά είναι και ο 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, TDI πετρελαιοκινητήρας, που από 1,2 λτ. αποδίδει 75 ίππους, με 180 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ.
Και στα δύο μοντέλα ο κινητήρας συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων και οι ρεπρίζ που προσφέρει είναι μέτριες.
Η διαθέσιμη ροπή πάντως επιτρέπει την κίνηση με ασφαλείς ρυθμούς, αλλά μειονέκτημα είναι ο θόρυβος και η τραχύτητα λειτουργίας.
Εσωτερικό – Χώροι: Ποιοτικό το Polo, ευρύχωρη η Fabia, λειτουργικό το i20
Στο Polo κυρίαρχο στοιχείο στο σχετικά συντηρητικής σχεδίασης εσωτερικό του αποτελεί η πολύ προσεγμένη ποιότητα, η οποία έγκειται κυρίως στη στιβαρή συναρμολόγηση των επιμέρους επιφανειών. Στο κομμάτι των υλικών, εάν ο αγοραστής επιλέξει την αρχική έκδοση, λαμβάνει το ταμπλό με το σκληρό πλαστικό, το οποίο δεν φθάνει στα ίδια επίπεδα με το αφρώδες υλικό που «ντύνει» το ταμπλό των άλλων εξοπλιστικών εκδόσεων του μοντέλου.
Στη Fabia ο θάλαμος των επιβατών διακρίνεται για την πολύ καλή εργονομία και τη στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων του, ωστόσο από πλευράς διακόσμου είναι κάπως μουντός και αρκετά συντηρητικός. Δε καταφέρνει να κρύψει τα χρονάκια του.
To ταμπλό του i20 διαθέτει λιτή εικόνα και σχεδίαση, αλλά η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε καλά επίπεδα, με ένα μικρό τμήμα ψιλόφλουδου μαλακού πλαστικού να ντύνει το ταμπλό. Η εργονομία δεν προβληματίζει και ο εξοπλισμός είναι πλήρης.
Mεγάλοι χώροι στη Fabia
Στον τομέα των χώρων, η Skoda Fabia δεν είναι μόνο το πλέον ευρύχωρο από τα τρία μοντέλα, αλλά και ένα από τα πιο άνετα μικρά μοντέλα της αγοράς. Έτσι, στο τσέχικο μοντέλο μπορούν να μεταφερθούν με άνεση 4 επιβάτες με μπόλικο «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Ιδιαίτερα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών στα 315 λτ. Ικανοποιητική είναι η ευρυχωρία του i20, ενώ στο Polo oι καταστάσεις είναι πιο στριμωγμένες, τόσο για επιβάτες, όσο και για αποσκευές.
Παθητική ασφάλεια: 5 αστέρια για i20 και Polo
Πλήρες το πακέτο αερόσακων και των τριών μοντέλων, αλλά 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP έχουν καταφέρει μόνο το i20 και το Polo. Mάλιστα τα δύο αυτά μοντέλα έχουν αξιολογηθεί με τις νέες νόρμες του οργανισμού. H Skoda Fabia έχει αξιολογηθεί με 4 αστέρια.
Value for Money- Αχτύπητο το i20
To i20 έχει ένα ιδιαίτερο value for money, αφού μετά από απόσυρση και έκπτωση κοστίζει μόλις 10.990 ευρώ και μάλιστα με εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα και 6 αερόσακους και ESP. Kαλό είναι και το Value for money στην περίπτωση της Fabia, που μετά από έκπτωση και απόσυρση κοστίζει στη βασική έκδοση 12.100 ευρώ. Ο εξοπλισμός έχει ελλείψεις. To Polo έχει την υψηλότερη τιμή (13.320 ευρώ στην 5θυρη έκδοση και 12.910 ευρώ στην 3θυρη), αλλά συνοδεύεται τουλάχιστον από ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
Οδική συμπεριφορά
Από τα πρώτα στοιχεία που εκτιμάς στο i20 είναι η ευκολία οδήγησής του σε κάθε διαδρομή. Στην πόλη είναι ευέλικτο και ικανό, με το ηλεκτρικό τιμόνι να «κόβει» αρκετά, τον κινητήρα να τραβάει χωρίς να χρειάζεται να αλλάζεις συχνά σχέσεις και την περιφερειακή ορατότητα να μην προβληματίζει. Η σφιχτή ανάρτηση αντιδρά κάπως ξερά στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρίς όμως να επηρεάζεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου στον ανοιχτό δρόμο. Οι κλίσεις είναι λογικές και η πρόσφυση δεν «σπάει» εύκολα, ακόμα και με το ESP εκτός λειτουργίας. Ακόμα και όταν ξεπεράσεις τα όρια, οι αντιδράσεις είναι προοδευτικές και απόλυτα ελεγχόμενες. Στη Fabia η ρύθμιση των αναρτήσεων ευνοεί την άνεση. Η σταθερότητα στις ευθείες είναι πολύ καλή, δίχως να φοβίζει τον οδηγό του σε γρήγορες ταχύτητες. Κάτι ανάλογο ισχύει και όταν κινείται σε διαδρομές με στροφές, με την υποστροφή να είναι περιορισμένη ακόμα και με βαθιά πατημένο το γκάζι, παραμένοντας πάντα ελεγχόμενη, ουδέτερη και προοδευτική στις αντιδράσεις της. Επίσης, το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση διαθέτει καλό βάρος, αλλά όχι και θετική πληροφόρηση και ακρίβεια. Τέλος, τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς (εμπρός αεριζόμενοι) παρουσιάζουν αξιοπρόσεκτη αποτελεσματικότητα.
Ανετη είναι και η ανάρτηση του VW Polo 1,2 TDI, καθώς είναι μαλακή, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν αλλοιώνει το κράτημα του αυτοκινήτου. Έτσι, σε ένα δρόμο με στροφές, η υποστροφή είναι αυτή που κάνει πρώτη την εμφάνιση της, αλλά προοδευτικά και ελεγχόμενα. Βέβαια, ακόμα και στην υπερβολή, το ESP είναι εκεί για να βάλει τα πράγματα σε μια τάξη.
Η τραχύτητα λειτουργίας και ο θόρυβος από τον κινητήρα, θα κουράσουν κάπως σε μεγάλες αποστάσεις.
Η ποιότητα κύλισής του είναι κορυφαία για την κατηγορία. Το τιμόνι τέλος έχει ικανοποιητική αίσθηση, καλή αμεσότητα και ακρίβεια, ενώ τα αρκετά καλά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας.
Συμπέρασμα
Το i20 με τον πολύ καλό μικρό turbodiesel κινητήρα, τους ικανοποιητικούς του χώρους, τον πλούσιο εξοπλισμό, την ευελιξία και τα 3 χρόνια εγγύηση (με απεριόστα χλμ.), διαθέτει κάποια επιπλέον πλεονεκτήματα έναντι των υπολοίπων. Από την άλλη, το Polo δίνει έμφαση στην ποιότητα και την άνεση κατά την οδήγηση, ακολουθώντας μια πιο «σοβαρή» προσέγγιση... H πολύ συντηρητική σε σχεδίαση Fabia έχει ένα καλό value for money, αλλά όπως και το Polo, διαθέτει έναν κινητήρα, που εκτός από την οικονομία, δεν κολακεύει ιδιαίτερα το υπόλοιπο σύνολο.
Η Skoda Fabia 1,2 TDI με την κατανάλωση των 3,8 λτ./100 χλμ. και το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων, έχει μεγάλη αυτονομία με ένα μόνο γέμισμα, ενώ είναι απαλλαγμένη και από τέλη κυκλοφορίας. Τα ίδια ισχύουν για το ομογάλακτο VW Polo 1,2 TDI και το Hyundai i20 1,1 CRDi.