Πάτησαν πρόσφατα τους τροχούς τους στη χώρα μας και έλαμψαν στην φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Αθήνας. Τα δύο μικρά μοντέλα των Γάλλων, τα νέα
Peugeot 208 και Renault Clio, ήρθαν για να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια κατηγορία που κάνει... reboot με τις νέες γενιές να διαδέχονται η μία την άλλη: σε λίγο καιρό θα λανσαριστεί στην Ελλάδα το νέο Opel Corsa ενώ αργότερα, μέσα στο 2020, θα μας έρθει και το νέο Toyota Yaris. Ας επικεντρωθούμε όμως στα δύο μοντέλα που ξεκίνησαν την καριέρα τους εντός συνόρων...
Μερικοί από τους λόγους που ξεχωρίζουν; Και τα δύο μοντέλα –οι προκάτοχοί τους δηλαδή- έχουν πλασαριστεί ουκ ολίγες φορές στο πρόσφατο παρελθόν στις
πρώτες θέσεις των πωλήσεων, ανήκουν σε μια από τις δημοφιλέστερες κλάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς και
έχουν φουλάρει σε τεχνολογία είτε μιλάμε για κινητήρια σύνολα και συστήματα ασφάλειας-υποβοήθησης, είτε για την καμπίνα.
Από τη μία, λοιπόν, έχουμε τη
νέα 5η γενιά του Renault Clio που
άλλαξε αισθητικά, χωρίς όμως να επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό η σιλουέτα, και μοιάζει πλέον αρκετά με τον μεγαλύτερο «αδελφό» Megane. Από την άλλη, συναντούμε έναν
ριζικά ανασχεδιασμένο διάδοχο του Peugeot 208 που δεν θυμίζει σε τίποτα το απερχόμενο μοντέλο, εφοδιασμένο με νέες σαγηνευτικές γραμμές, που αποπνέουν σπορτίφ χαρακτήρα, σε συνδυασμό πάντα με κάποια δάνεια από μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας (βλ. πίσω φώτα).
Πόντος για το 208.
Διαβάστε ακόμη: Πρώτη δοκιμή του νέου Peugeot 208
Σε επίπεδο διαστάσεων τα δύο μικρά μοντέλα «μοίρασαν» την απόσταση που τα χώριζε κάπου στη μέση και πλέον
διαφέρουν μόλις κατά 5 χλστ..
Το Clio μίκρυνε κατά 14 χλστ. με το μήκος να ορίζεται στα 4.050 χλστ., ενώ το 208 που βασίζεται πλέον στη νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) μετράται στα 4.055 χλστ., όντας
8,2 πόντους μεγαλύτερο από πριν. Στο μεταξόνιο,
το Clio κερδίζει έχοντας πλεονέκτημα 43 χλστ., κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες αλλά και τις αποσκευές, εκεί που τ
ο Clio νικά κατά κράτος στον γαλλικό «εμφύλιο» με 126 λτ. μεγαλύτερο όγκο (391 λτ. το Clio, 265 λτ. το 208). Με αυτά τα στοιχεία
το Clio κάνει το 1-1.
Πέραν των χώρων, όμως, σημαντικό ρόλο παίζουν πλέον και οι τεχνολογίες στην καμπίνα που αυξάνουν τα επίπεδα πρακτικότητας και εργονομίας. Και τα δύο μοντέλα έχουν στη φαρέτρα τους όλα τα καλούδια, όπως ψηφιακό πίνακα οργάνων, infotainment με πληρέστατη λίστα υπηρεσιών διασυνδεσιμότητας, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ασύρματη φόρτιση για το κινητό κ.α.. Το καθένα ξεχωρίζει για κάτι όμως. Από τη μία το Clio υποδέχεται στο κέντρο του ταμπλό μια
κάθετα τοποθετημένη, α λα tablet, οθόνη αφής 9,3 ιντσών (υπάρχει και 7άρα), ενώ στο έτερο γαλλικό μικρό υπάρχουν
επιλογές οθόνης από 5 έως και 10 ίντσες, ως μέρος του περίφημου
i-Cockpit της Peugeot. Μιλώντας για το i-Cockpit, το στρατόπεδο της Peugeot εφοδιάζει το μικρό της, με
τρισδιάστατο Head Up Display, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί σε αυτή την κατηγορία. Σε κάθε περίπτωση, εκτός των τεχνολογιών, τα δύο γαλλικά μικρά κερδίζουν τις εντυπώσεις και σε απτή ποιότητα με προεξάρχον στοιχείο τα
μαλακά πλαστικά στο άνω μέρος του ταμπλό και την καλή συναρμογή. Για να είμαστε δίκαιοι, δίνουμε
από έναν πόντο στον καθένα.
Διαβάστε ακόμη: Πρώτη δοκιμή του νέου Renault Clio
Φτάσαμε τώρα και στους κινητήρες, εκεί που οι διεκδικητές για το πρωτάθλημα των μικρών έχουν πλούσια τα ελέη και σε
θερμικά και σε «ηλεκτρισμένα» σύνολα. Ο εκπρόσωπος της Peugeot λανσάρεται με την οικογένεια βενζινοκινητήρων PureTech 1,2 λτ. απόδοσης από 75 έως και 130 ίππων, ενώ στο ντίζελ προσφέρεται μία επιλογή 1,5 λτ. με 100 ίππους. Επιπλέον, στο παιχνίδι μπαίνει για
πρώτη φορά μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μηδενικών εκπομπών ρύπων, το e-208, με μοτέρ ισχύος 136 ίππων και αυτονομία 340 χλμ., δείχνοντας πως η Peugeot θέλει να είναι μέσα στα πράγματα από νωρίς (σ.σ. θα τη δούμε αργότερα στην Ελλάδα). Το Clio από την άλλη εφοδιάζεται με τους νέους ατμοσφαιρικούς και τούρμπο κινητήρες βενζίνης 1,0 και 1,3 λτ. με ισχύ από 75 έως και 130 άλογα, ενώ υπάρχουν δύο διαθέσιμες επιλογές 85 και 115 στο ντίζελ με τον 1.500άρη Blue dCi. Πρωτοεμφανιζόμενο και εδώ, το «πράσινο»
υβριδικό σύνολο της έκδοσης E-Tech με τον νέο 1.600άρη κινητήρα που συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μια μπαταρία 1,2 kWh, το οποίο θα μας έρθει αργότερα. Τονίζουμε πως, οι άνθρωποι της Renault υπόσχονται
40% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με ένα συμβατικό κινητήρα βενζίνης, ενώ λόγω της καλής απόδοσης του υβριδικού συνόλου και της ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα κάποιος μπορεί να κινηθεί έως και στο
80% των αστικών μετακινήσεων αμιγώς ηλεκτρικά. Μένει να το δούμε και στην πράξη βέβαια. Η γκάμα και των δύο δικαιολογεί από έναν επιπλέον βαθμό στον καθένα.
Το ντέρμπι συνεχίζεται με το σκορ στο 3-3…
Κλείνοντας, δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε εκτός τα
συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού των δύο μικρών. Αμφότερα, έχουν στη διάθεσή τους πληθώρα τέτοιων συστημάτων μεταξύ των οποίων: Adaptive Cruise Control, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, διατήρηση λωρίδας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, ηλεκτρικό χειρόφρενο κ.α. μένοντας ουσιαστικά σε
ισοπαλία σε αυτόν τον τομέα.
Αρα πάμε στα πέναλτι.
Ξαφνικός θάνατος -που λένε στο ποδόσφαιρο- και δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε κάτι σημαντικότερο για το τέλος από το θέμα του κόστους αγοράς! Αμφότερα τα γαλλικά μικρά έχουν ως εισαγωγική έκδοση στη χώρα μας τις ατμοσφαιρικές version του 1.000άρη για το Clio και 1.200άρη για το 208 βενζινοκινητήρα. Οι τιμές του 208 ξεκινούν από τις 13.580 ευρώ στη βάση, ενώ το Clio τιμάται από 13.490 ευρώ ωστόσο, λόγω προωθητικής ενέργειας το τελευταίο κατεβαίνει στα 12.990 ευρώ. Οι αποστάσεις που τα χωρίζουν είναι πολύ μικρές οπότε και δεν ορίζουν το αποτέλεσμα τελικά.
Οι τιμές του νέου Peugeot 208 (+τεχνικά χαρακτηριστικά-εξοπλισμός)
Οι τιμές του νέου Renault Cliο (+τεχνικά χαρακτηριστικά-εξοπλισμός)
Εσείς θα βάζατε κάπως αλλιώς τα «γκολ» σε αυτό τον... αγώνα; Σίγουρα και τα δύο είναι πρωταγωνιστές και θα κατέβουν στον αγωνιστικό χώρο για τη νίκη και μόνο, όμως, ποιο πιστεύετε ότι θα σηκώσει το πρωτάθλημα τελικά; Τι λέτε;
....Τα εχω δει και τα δυο. Ισως τα καλυτερα στην κατηγορια τους. Το Clio μου φανηκε ενα ''κλικ'' ποιοτικοτερο στο εσωτερικο.
Ένα σκαλί πάνω σε design το 208.. Ποιότητα περίπου ίδια, από την άλλη το Clio έχει αρκετά καλύτερους χώρους! Μπήκα και στα 2, δυστυχώς για να πάρεις μια έκδοση της προκοπής πρέπει να πληρώσεις αρκετά. Επίσης κανένα από τα 2 δεν έχει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στην diesel έκδοση λόγω ρύπων, έστω έτσι είπαν οι πωλητές στις αντιπροσωπείες.
Πιο ωραίο το Peugeot εξωτερικά, πιο ισορροπημένο το Renault εσωτερικά! Απομένει ένα συγκριτικό! Δύσκολοι καιροί όμως...
Σχετικά με τους χώρους αποσκευών των 2 αυτοκινήτων. Γράφετε 391 λίτρα στο clio. Αυτό είναι με ρεζέρβα ή με κιτ επισκευής ; Το λέω αυτό διότι τα 265 που γράφετε για το 208 είναι με ρεζέρβα και με κιτ επισκευής ανεβαίνει στα 311 λίτρα. Η ίδια απορία υπάρχει για το polo το οποίο κανείς δεν ξέρει αν ειναι 350 με ρεζερβα ή κιτ... (;)
Πολύ όμορφα και τα δύο, διάβασα για το clio ότι με ρεζέρβα η χωρητικότητα πέφτει στα 317, και το corsa είναι πολύ όμορφο να δούμε ο ανταγωνισμός είναι δύσκολος.
Και τα 2 πολύ όμορφα. Πιστεύω ότι το Peugeot μπορεί να εντυπωσιάσει περισσότερο διότι υπάρχει ριζική αλλαγή στο ντιζάιν σε σχέση με το προηγούμενο (που κατά τη γνώμη μου ήταν άσχημο), ενώ το clio δεν έχει αλλάξει τραγικά, μιάς που ήδη ήταν κουκλί και πριν. Αν ήταν να διαλέξω όμως θα πήγαινα για Clio δαγκωτό. όμορφο εξωτερικά, εξίσου σπορτίβικο, το εσωτερικό του το προτιμώ (εννοείται θα έπαιρνα μια καλή έκδοση) και έχει περισσότερους χώρους.