Πρώτη επαφή: Νέο Ami & το πλάνο εξηλεκτρισμού της Citroen
23.528 Επισκέψεις στο άρθρο (23/4/2020)
Η Citroen μπαίνει στην πρίζα: Βρεθήκαμε στο Παρίσι καλεσμένοι από τη Citroen, σε μία εκδήλωση όπου η γαλλική εταιρεία μας αποκάλυψε το πλάνο εξηλεκτρισμού της, το οποίο περιλαμβάνει 6 νέα μοντέλα αρχής γενομένης από το C5 Aircross Plug-In hybrid και το αμιγώς ηλεκτρικό νέο Ami.
Η Citroen σε ένα πανευρωπαϊκό event αποκάλυψε τα πλάνα της, για τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, τα οποία θα είναι «καθαρά», «ισχυρά» και με στιλ. Η παρουσία άλλωστε του CEO της φίρμας, Βίνσεντ Κομπέ, ο οποίος ήταν ο βασικός ομιλητής της εκδήλωσης, δείχνει πόσο σοβαρά έχει πάρει η Citroen την προσπάθεια μείωσης των ρύπων, μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας, που θα λάβουν τα μοντέλα της.
Μάλιστα το πλάνο της γαλλικής φίρμας, που γιορτάζει τα 100 χρόνια ιστορίας, θέλει την ηλεκτροκίνηση προσιτή για όλο το αγοραστικό κοινό, κάτι που σημαίνει περισσότερες λύσεις αγοράς συγκριτικά με τα σημερινά δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο άλλωστε η Citroen θέλει να αποδείξει το μότο της πως είναι δημοφιλής μάρκα με την αληθινή έννοια της λέξης: που απευθύνεται στο ευρύ κοινό και τον τρόπο ζωής τους, στοιχείο που είναι η κύρια πηγή έμπνευσης.
Επίθεση με έξι νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα Όπως αποκάλυψε ο κ. Κομπέ μέσα στη χρονιά θα δούμε 6 νέα μοντέλα που θα λάβουν την «βοήθεια» της ηλεκτρικής ενέργειας. Η αρχή θα γίνει με την Plug-In υβριδική έκδοση του C5 Aircross, καθώς και την έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού πρωτότυπου AMI ONE, το οποίο μάλιστα αποκαλύφθηκε επίσημα κατά τη διάρκεια του event. Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα ακολουθήσουν η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Spacetourer, αλλά και ενός νέου, επίσης ηλεκτρικού μικρομεσαίου χάτσμπακ. Επιπλέον, η γαλλική φίρμα θα παρουσιάσει την πλήρως ηλεκτροκίνητη έκδοση του Jumpy σε δύο διαφορετικές εκδοχές.
Παράλληλα με την εκδήλωση είχαμε τη δυνατότητα να συνομιλήσουμε και με στελέχη της φίρμας, τα οποία μας αποκάλυψαν ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες σχετικά με το τι θα πρέπει να περιμένουμε στο άμεσο μέλλον, αλλά και να δούμε από κοντά την Plug-In υβριδική έκδοση του δημοφιλούς μικρομεσαίου SUV της, C5 Aircross, το οποίο θα διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία έως και 55 χλμ. και την έκδοση παραγωγής του ΑΜΙ ΟΝΕ, το οποίο ονομάζεται Ami.
«Η Citroen δεν λειτουργεί παραδοσιακά, δηλ. να σκεφτούμε το επόμενο και το μεθεπόμενο C3 π.χ., αλλά είμαστε «alive», προσαρμοζόμαστε, βρίσκουμε λύσεις και τις υλοποιούμε γρήγορα.»
«Η δημιουργία ενός οχήματος σαν το Ami είναι πρόκληση, καθώς η διαδικασία είναι τελείως διαφορετική.»
Αναμφίβολα τις εντυπώσεις έκλεψε το νέο Ami, που δεν είναι ένα ακόμα μίνι ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά μια λύση κινητικότητας για τις αστικές μεταφορές, ένα «μοντέρνο 2CV», όπως βαφτίστηκε το πρωτότυπο Ami, που παρουσιάστηκε πέρσι στη Γενεύη. Μάλιστα οι άνθρωποι της Citroen θέλοντας να τονίσουν πως δεν είναι νέο μοντέλο αυτοκινήτου, αλλά λύση κινητικότητας, έθεσαν ως ανταγωνιστές του τα… σκούτερ και τα ηλεκτρικά πατίνια.
Ξεκινώντας από τις διαστάσεις του, το Ami έχει μόλις 2,41 μέτρα μήκος, 1,39 μέτρα πλάτος και 1,52 μέτρα ύψος. Παράλληλα, ζυγίζει μόλις 485 κιλά και μπαίνει στην κατηγορία των ελαφρών τετράκυκλων. Λόγω της κατηγορίας του, μπορεί να οδηγηθεί χωρίς δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τα 16 ή τα 14, ανάλογα την χώρα.
Σχεδιασμένο για τις δυσκολίες της πόλης Το Ami, πέρα από τις διαστάσεις του, έχει σχεδιαστεί εξΆ ολοκλήρου βάσει των αστικών αναγκών μετακίνησης. Έτσι στο ενός όγκου αμάξωμα, οι τροχοί 14ΆΆ είναι τοποθετημένοι στις γωνίες για καλύτερο χειρισμό, ενώ παράλληλα θα συναντήσουμε μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που ευνοούν την περιφερειακή ορατότητα και συμπεριλαμβανομένης της γυάλινης οροφής καλύπτουν το 50% της επιφάνειας πάνω από τη ζώνη του σώματος.
Πάντως για ξεχωριστό στιλ, το Ami έχει αρκετά στοιχεία εξατομίκευσης, όπως τα καλύμματα των τροχών, τα ένθετα Airbump, το τετράγωνο φως και τα διαφορετικά αυτοκόλλητα.
Πρακτικό και για δύο επιβάτες Το εσωτερικό του Ami είναι κατασκευασμένο αποκλειστικά για δύο επιβάτες, ωστόσο φροντίζει να εξασφαλίσει μια άνετη παραμονή σε αυτό. Αρχικά να πούμε πως για την είσοδο στο Ami οι δύο πόρτες ανοίγουν με αντίθετη φορά, για μικρότερο κόστος, ενώ και τα παράθυρα ανοίγουν με χειροκίνητη ανάκλιση προς τα πάνω όπως στο 2CV. Σημαντικό στοιχείο πως η καμπίνα είναι πλήρως κλειστή και με δυνατότητα θέρμανσης, εν αντιθέσει με άλλα μοντέλα της κατηγορίας.
Το σταθερό κάθισμα του συνοδηγού, δεν είναι τοποθετημένο στην ίδια ευθεία με αυτό του οδηγού (συρόμενο κατά μήκος), όντας λίγο πιο πίσω, ώστε να προσφέρει περισσότερο χώρο, στους ώμους, στα πόδια και στο κεφάλι.
Παράλληλα, αυξημένη είναι η πρακτικότητα του μοντέλου, όπου κάθε εσοχή αξιοποιείται στο έπακρο, με ολόκληρο το ταμπλό να προσφέρει χώρους για κινητό, καφέδες και μικροπράγματα. Για τα μεγαλύτερα αντικείμενα υπάρχει μια εσοχή αποθήκευσης στα πόδια του επιβάτη, η οποία μπορεί να χωρέσει μια βαλίτσα με μέγεθος καμπίνας και επίσης έξτρα χώρος αποθήκευσης πίσω από τις θέσεις, χωρίς ωστόσο να υπάρχει πίσω τρίτη ανοιγόμενη θύρα.
Με 70 χλμ. αυτονομία και διαφορετικές επιλογές χρήσης Η ισχύς του Ami πηγάζει από ένα ηλεκτρικό μοτέρ, μηδενικών εκπομπών ρύπων, με απόδοση 8 ίππους που μαζί με την μπαταρία λιθίου 5,5 kWh προσφέρουν 70 χιλιόμετρα αυτονομία και 45 χλμ./ώρα μέγιστη τελική ταχύτητα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει πάντως, ότι το Ami διαθέτει κλασικό φις, όπως όλες οι ηλεκτρικές συσκευές, το οποίο φορτίζει σε απλή οικιακή πρίζα 220V.
Το νέο Ami μπορεί να χρησιμοποιηθεί-αποκτηθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. • Με αγορά, έναντι του ποσού των 6.000 ευρώ για την αγορά της Γαλλίας και δυνατότητα online παραγγελίας, με αποστολή στο σπίτι, • Με μακροπρόθεσμη μίσθωση για 48 μήνες, με 19,99 ευρώ /μήνα συν προκαταβολή 2.644 ευρώ ή • Μέσω πλατφόρμας car sharing με χρέωση από 0,26 ευρώ ανά λεπτό.
Το C5 Aircross Hybrid συνδυάζει τον 1,6 PureTech κινητήρα βενζίνης των 180 ίππων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 108 ίππων, με τη συνδυαστική ισχύ να ορίζεται σε 225 ίππους και τη ροπή να στα 320 Nm.
Μπορεί το νέο Ami να έκλεψε την παράσταση, ωστόσο στον εκθεσιακό χώρο είχαμε τη δυνατότητα να δούμε και την Plug-In υβριδική έκδοση του C5 Aircross.
Η φόρτιση της μπαταρίας
μέσω ενός Wall Box 32 Α διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες, ενώ η μάρκα αναφέρει πως από μία κλασική πρίζα χρειάζεται 7 ώρες, με την ηλεκτρική αυτονομία της να επαρκεί για 55 χλμ..
Εξωτερικά το μοντέλο σε σχέση με τα μη υβριδικά αδέρφια του ξεχωρίζει χάρη στα γαλαζοπράσινα χαρακτηριστικά, αλλά και στη επιπλέον θύρα φόρτισης που βρίσκεται στο πίσω αριστερό φτερό. Aλλες λεπτομέρειες περιλαμβάνουν νέα γραφικά για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και την οθόνη αφής 8 ιντσών, ενώ να σημειωθεί πως εκτός από το αμιγώς ηλεκτρικό mode που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ταχύτητες μέχρι 135 χλμ./ώρα υπάρχουν ακόμα τα προγράμματα Hybrid και Sport.
Με 225 ίππους και κατανάλωση 1,4 λτ./100 χλμ. Το γαλλικό SUV ηλεκτρίζεται λοιπόν, συνδυάζοντας έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο PureTech κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων απόδοσης 180 ίππων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 108 ίππων. Η συνδυασμένη ισχύς είναι ισάξια των 225 αλόγων με τη ροπή να οριοθετείται στα 320 Nm.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων (e-EAT8) που συνδέεται με τον ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα και μία μπαταρία 13,2 kWh, δίνοντας στο C5 Aircross Hybrid τη δυνατότητα να καλύψει 55 χιλιόμετρα (WLTP) κινούμενο αποκλειστικά με ρεύμα.
Η φόρτιση της μπαταρίας μέσω ενός Wall Box 32 Α διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες, ενώ η μάρκα αναφέρει πως από μία κλασική πρίζα χρειάζεται 7 ώρες για την ίδια διαδικασία. Παράλληλα υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης μέσω της πρίζας Green` up Legrand 14 A που καλύπτει την φόρτιση σε 4 ώρες.
O Διευθύνων Σύμβουλος της Citroen, Βίνσεντ Κομπέ, ήταν ο βασικός ομιλητής της εκδήλωσης.
Στο περιθώριο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να συνομιλήσουμε με στελέχη της γαλλικής φίρμας για θέματα που αφορούν τη Citroen, όπως τη φιλοσοφία της και τα σχέδιά της για το μέλλον.
Η κα Λόρενς Χάνσεν, Διευθύντρια Στρατηγικής και Προϊόντων της Citroen.
Η πρώτη μας επαφή έγινε με τον κ. Πιερ Λεκλέρκ, Διευθυντή Σχεδίασης, ο οποίος αναφέρθηκε κυρίως στη σχεδίαση του νέου Ami. Όπως μας δήλωσε, «η δημιουργία ενός οχήματος σαν το Ami είναι πρόκληση, καθώς η διαδικασία είναι τελείως διαφορετική. Γενικότερα, η ελευθερία που έχουν οι σχεδιαστές είναι πολύ μεγαλύτερη, καθώς οι περιορισμοί λόγω κινητήρα και μηχανικών μερών δεν υπάρχουν».
Ωστόσο, όπως μας είπε συγκεκριμένα στο Ami ήταν πρόκληση και να κρατήσουν χαμηλό το κόστος, για αυτό και σκέφτηκαν να εφαρμόσουν συμμετρική σχεδίαση. Δηλαδή η πόρτα του οδηγού κουμπώνει και στον συνοδηγό, ο μπροστά με τον πίσω προφυλαχτήρα είναι ίδιοι και αντίστοιχα κάτι παρόμοιο ισχύει και με τα φτερά. Το μπροστά δεξιά μπορεί να τοποθετηθεί και πίσω αριστερά. Παράλληλα όλα τα μέρη του Ami είναι κατασκευασμένο από ειδικό πλαστικό, το οποίο δε χρειάζεται βαφή και η προσθαφαίρεσή του γίνεται απλά ξεβιδώνοντάς το.
«Citroen σημαίνει επιλογές για όλους» Τη σκυτάλη στη συζήτηση πήρε η κα Λόρενς Χάνσεν, Διευθύντρια Στρατηγικής και Προϊόντων της Citroen, η οποία μας ανέλυσε τη φιλοσοφία της φίρμας, η οποία περικλείεται στις λέξεις «επιλογές για όλους». Αυτό σημαίνει πως οι πελάτες θα πρέπει να έχουν επιλογές, αν θέλουν και μπορούν να αγοράσουν ένα ηλεκτρισμένο μοντέλο να έχουν την επιλογή, αν δεν μπορούν λόγω κόστους να έχουν πάλι την επιλογή για κάτι άλλο.
Αφορμή γι αυτό στάθηκε η έλευση του νέου μικρομεσαίου μοντέλου της φίρμας, το οποίο θα προσφέρεται τόσο ως ηλεκτρικό, αλλά και με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Μάλιστα όπως μας είπε η ίδια, το οδήγησε και πρόκειται για ένα μοντέλο με εντελώς νέο σχεδιασμό και φανταστική οδηγική προσέγγιση.
Παράλληλα μας ανέλυσε πως η Citroen είναι κατασκευαστής αυτοκινήτων, αλλά και πάροχος κινητικότητας. «Ο σκοπός μας είναι να βρίσκουμε λύσεις που πληρούν τους διάφορους περιορισμούς και παράλληλα καλύπτουν τις ανάγκες και τα θέλω του κόσμου. Γι αυτό το λόγο η Citroen δεν λειτουργεί παραδοσιακά, δηλ. να σκεφτούμε το επόμενο και το μεθεπόμενο C3 π.χ., αλλά είμαστε «alive», προσαρμοζόμαστε, βρίσκουμε λύσεις και τις υλοποιούμε γρήγορα.»
Η κουβέντα πήγε και στα μελλοντικά μοντέλα της φίρμας, με την κα Χάνσεν να μη μας αποκαλύπτει τα σχέδια για το επόμενο C1 και αν θα υπάρξει μεγαλύτερο SUV από το C5, ωστόσο μας προετοίμασε για την έλευση μια μεσαίας μπερλίνας, η οποία θα είναι «WOW».