Το Toyota Yaris απέναντι στους Γάλλους ανταγωνιστές του!
169.419 Επισκέψεις στο άρθρο (24/1/2021)
Το Yaris απέναντι στον γαλλικό άξονα: To νέο Toyota Yaris δε διστάζει να τα βάλει με όλον τον γαλλικό ανταγωνισμό στην προσπάθειά του διατηρήσει την τεράστια εμπορική επιτυχία των προκατόχων του.
Το Toyota Yaris είναι το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς τα τελευταία 8 χρόνια και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι. Από την άλλη, οι Γάλλοι έχουν τη δική τους παράδοση στη μικρή κατηγορία. Το ανανεωμένο Citroen C3, το Peugeot 208 και το Renault Clio στις βενζινοκίνητες turbo εκδόσεις του στέκονται απέναντι από το ατμοσφαιρικό Yaris 1,5 με τα 125 άλογα και προσπαθούν να βάλουν εμπόδια στη νέα του εμπορική του πορεία. Μπορεί κάποιο να τα καταφέρει;
Εμφάνιση: Καθένα με τη χάρη του, αλλά Yaris και 208 ξεχωρίζουν
Ένα από τα ατού του νέου Yaris είναι το μοντέρνο look και η επιθετική σχεδίαση που απορρέει από τις πολύ compact διαστάσεις (μήκος 3.940 χλστ.), τα φαρδιά μετατρόχια και τους κοντούς προβόλους. Την ίδια ώρα η μεγάλη μάσκα μπροστά και τα ενιαία φώτα πίσω το κάνουν όσο cool χρειάζεται. Στοιχεία δυναμισμού και κομψότητας θα συναντήσουμε και στο Peugeot, το οποίο έχει το μεγαλύτερο μήκος (4.055 χλστ.) και δείχνει αρκετά εκλεπτυσμένο. Η μεγάλη μάσκα, τα μοτίβα από νυχιές στα φώτα και οι «χαυλιόδοντες» που κατεβαίνουν χαμηλά είναι στοιχεία που κάνουν τη διαφορά. Το 3ης γενιάς Citroen C3 κατάφερε εξ αρχής να ξεχωρίσει με το ιδιαίτερα νεανικό στυλ, τον trendy χαρακτήρα και τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Στην ανανεωμένη έκδοση που κυκλοφορεί δεν είχε πολλά να αλλάξει. H πιο αισθητή αλλαγή στη σχεδίαση αφορά στο μπροστινό μέρος, το οποίο δείχνει άμεσα επηρεασμένο από το Cxeprience concept του 2016, στο μικρότερο αριθμό των ανασχεδιασμένων airbumps και στις ακόμα περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης. Το Clio από την πλευρά του, με την C-Shape αισθητική της μάσκας και των LED φωτιστικών σωμάτων διαθέτει έναν εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, που αποτελεί περισσότερο μια πιο κομψή εξέλιξη του προηγούμενου, παρά μια ριζική αναθεώρηση.
Value for Money: Πιο προσιτό το C3, με καλύτερη εγγύηση το Yaris
Το C3 διαθέτει τη χαμηλότερη τιμή αγοράς, από 15.450 ευρώ για την έκδοση Feel από την οποία είναι διαθέσιμη η έκδοση 1,2 Puretech 110 PS, ενώ συγχρόνως τρέχει και το προωθητικό πρόγραμμα Comfort Days με ειδικές τιμές και ευέλικτα χρηματοδοτικά. Είναι το μόνο με στάνταρ αυτόματο κλιματισμό, αλλά όχι και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος όπως τα άλλα τρία μοντέλα. Mε 15.550 ευρώ για την έκδοση Αctive, το Yaris έχει συνολικά τον πιο πλούσιο εξοπλισμό και είναι το μόνο με ζάντες αλουμινίου, adaptive cruise control και κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Παράλληλα διαθέτει και εγγύηση 6 ετών έναντι 5 ετών των γαλλικών μοντέλων. Το Renault Clio με τον 1,0 TCe κινητήρα των 100 ίππων είναι διαθέσιμο από 15.720 ευρώ (o συγκεκριμένος κινητήρας είναι πλέον περιορισμένης διαθεσιμότητας) και ένα απόλυτα ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού. Η βασική έκδοση Active του Peugeot 208 με τον 1,2 Puretech κινητήρα βενζίνης των 100 ίππων κοστίζει από 16.800, ωστόσο διαρκώς υπάρχουν εκπτωτικά προγράμματα για το οποία θα ενημερωθείτε σε κάποια έκθεση.
Εσωτερικό: Άμεσα αντιληπτό το premium ύφος του 208
To Peugeot 208 διαθέτει το πιο εντυπωσιακό εσωτερικό στην κατηγορία, συνδυάζοντας την premium αίσθηση ποιότητας με το μοντέρνο σχεδιασμό. Μαλακά και άριστα φινιρισμένα πλαστικά στο ταμπλό, (έξτρα) ψηφιακός 3D πίνακας οργάνων, διακόπτες τύπου πιάνο και φυσικά η οθόνη αφής (από 5 έως 10 ίντσες, ανάλογα την έκδοση) του infotainment δένουν αρμονικά μεταξύ τους.
Από τη μεριά του, το νέο Toyota Yaris χαρακτηρίζεται από μοντέρνο design προσφέροντας πρακτικότητα και κορυφαία εργονομία. Τα υλικά σε ταμπλό και επενδύσεις ικανοποιούν, ενώ στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment, ενώ τον high-tech αέρα του συμπληρώνει το σύστημα Head up Display. Υψηλή ποιότητα υλικών (μαλακών και σκληρών) θα συναντήσουμε και στο Renault Clio. Για πρώτη φορά προσφέρεται ψηφιακός πίνακας οργάνων (προαιρετικά), ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής 7 ιντσών του infotainment. Από κάτω οι όμορφοι και πρακτικοί διακόπτες αεροπορικού τύπου εξυπηρετούν με τη σειρά τους την καλή εργονομία.
Αυτό που τραβά την προσοχή με την πρώτη ματιά στο C3 είναι τα φαρδιά και πλούσια σε μαλακό υλικό καθίσματα Advanced Comfort, που μπορείς να τα πεις και… πολυθρόνες. Από εκεί και πέρα, το σκηνικό είναι γνώριμο με ένα τετραγωνισμένης αισθητικής ταμπλό που αν και με σκληρά πλαστικά, διαθέτει γερή συναρμογή και μοντέρνα σχεδίαση. Μία οθόνη αφής 7 ιντσών είναι υπεύθυνη για την χρήση του συστήματος infotainment, ενώ είναι το μόνο με στάνταρ αυτόματο κλιματισμό. Μόνη μας ένσταση, οι ρηχές ποτηροθήκες, η πρόσβαση των οποίων δυσχεραίνεται όταν ο επιλογέας ταχυτήτων είναι στις μονές σχέσεις.
Χώροι: Yaris για επιβάτες, Clio για αποσκευές
Ένα από τα πλεονεκτήματα του Yaris σε όλες του τις γενιές, ήταν οι προσφερόμενοι χώροι. Το μικρό της Toyota εξακολουθεί να έχει τα πρωτεία με την φαρδύτερη και πρακτικότερη καμπίνα, καθώς και τον περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, εκεί το Clio παίζει χωρίς αντίπαλο με τα 391 λτ, χωρητικότητας, το κορυφαίο νούμερο της κατηγορίας.
Μετά το Yaris, χάος στην Ελλάδα. Αυτός θα έπρεπε να είναι ο τίτλος για τις πωλήσεις της μικρής κατηγορίας. Ήταν που ήταν κορυφή στις πωλήσεις, αν και δεν μου άρεσαν οι προηγούμενες γενιές, με την νέα που είναι δυναμική τόσο σε εμφάνιση όσο και στην οδήγηση, θα εκτοξευτεί. Λίγο χαμηλότερη να ήταν η τιμή του υβριδικού...
3κύλινδρος είναι ο κινητήρας του Υαris, όχι 4κύλινδρος...
Μετά το Yaris, χάος στην Ελλάδα. Αυτός θα έπρεπε να είναι ο τίτλος για τις πωλήσεις της μικρής κατηγορίας. Ήταν που ήταν κορυφή στις πωλήσεις, αν και δεν μου άρεσαν οι προηγούμενες γενιές, με την νέα που είναι δυναμική τόσο σε εμφάνιση όσο και στην οδήγηση, θα εκτοξευτεί. Λίγο χαμηλότερη να ήταν η τιμή του υβριδικού...