New Vs Old: Το νέο Honda Jazz απέναντι στο προηγούμενο
30.420 Επισκέψεις στο άρθρο (19/2/2021)
Σε ρυθμούς Jazz: Το νέο Honda Jazz συνεχίζει να βάζει τις δικές του πρακτικές νότες στη μικρή κατηγορία όπως ο προκάτοχός του, είναι όμως και συνολικά πιο…εύηχο.
Ανέκαθεν το Jazz αποτελούσε μια ξεχωριστή πρόταση στη μικρή κατηγορία αυτοκινήτων, με κύριο χαρακτηριστικό του την πρακτικότητά του, τους μεγάλους του χώρους αναλογικά με τις διαστάσεις του και την οικονομία. Πατώντας πάνω σε αυτούς τους βασικούς άξονες, η Honda επιστρέφει με τη νέα του γενιά, η οποία ωστόσο εκτός από το ότι εκσυγχρονίστηκε σε όλους τους τομείς, διευρύνει τη γκάμα των εξηλεκτρισμένων εκδόσεων της Honda, αφού προσφέρεται αποκλειστικά με υβριδικό σύστημα κίνησης, ενισχύοντας έτσι κατ` αυτό τον τρόπο και τον πυλώνα της οικονομίας. Ας δούμε όμως τις βασικότερες διαφορές του νέου Jazz σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Εμφάνιση: Mε πιο «ευρωπαικό» αέρα το νέο Jazz To νέο Honda Jazz έφτασε τα 4.044 χλστ. σε μήκος (+14) και χωρίς να χάσει τις compact διαστάσεις του διατήρησε την σχεδόν ενός όγκου λογική του, με το ύψος του όμως να έχει μειωθεί κατά 24 χλστ. στα 1.526 χλστ.. Το μοντέρνο design του νέου Jazz του χαρίζουν ένα σαφώς πιο κομψό αισθητικό αποτέλεσμα, ενώ οι γραμμές του έχουν «λειανθεί» σε σχέση με τις πιο έντονες ακμές του προηγούμενου, προσδίδοντάς του πιο εκλεπτυσμένη συνολικά εικόνα. Άλλο ένα μοναδικό στοιχείο που διαθέτει η νέα του γενιά είναι το γεγονός πως προσφέρεται και σε μια πιο «επίκαιρη» έκδοση Crosstar (4.090 χλστ. σε μήκος) με crossover χαρακτηριστικά και 16 χλστ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στα 152 χλστ..
Εσωτερικό-Χώροι: Πιο high-tech και ακόμα πιο πρακτικό Το εσωτερικό του νέου Honda Jazz έχει διατηρήσει από το προηγούμενο την πρακτικότητα και την κορυφαία εργονομία, παρά το γεγονός πως είναι ιδιαίτερα πιο «πολύπλοκο» μέσω των νέων συστημάτων που διαθέτει. Το νέο λοιπόν έχει πολλά high-tech χαρακτηριστικά με πρωτεύον στοιχείο τη νέα εύχρηστη 9 ιντσών οθόνη αφής του συστήματος infotainment που περιλαμβάνει και τον προσωπικό βοηθό Honda Personal Assistant (ξεκινάει με τον χρήση να λέει «ΟΚ Honda»), αλλά και τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών. Το ανασχεδιασμένο ταμπλό είναι κατασκευασμένο από σκληρό πλαστικό στο μεγαλύτερο τμήμα του και στη νέα γενιά του Jazz, ωστόσο σε σχέση με το προηγούμενο έχει πιο προσεγμένο φινίρισμα και αίσθηση απτής ποιότητας. Οσον αφορά στους χώρους, το Jazz ανέκαθεν χαρακτηριζόταν τόσο για την ευρυχωρία του όσο και την πρακτικότητά του, με το καινοτόμο σύστημα Magic Seats να αποτελεί και στο νέο μοντέλο, ένα highlight πρακτικότητας, ενώ διαθέτει επιπλέον περισσότερες και πιο «βολικές» θέσεις και για αντικείμενα. Το μεταξόνιο παρέμεινε στο ίδιο μήκος (2.517 χλστ.) το οποίο ωστόσο στη νέα του γενιά έχει ωφελήσει περισσότερο τους χώρους για τους επιβάτες, με μεγαλύτερο αέρα για τα πόδια τους, ενώ το μεγαλύτερο ύψος του χαρίζει και περισσότερο αέρα για τα κεφάλια τους. Αντίθετα έχει μειωθεί ο όγκος του πορτ-μπαγκάζ από τα 354 στα 304 λίτρα που είναι και πάλι υπεραρκετά, ενώ η πρακτικότητά του συνεχίζεται και από το box που διαθέτει κάτω από το δάπεδό του.
Πατώντας πάνω στις ίδιες αξίες και με ξεκάθαρο αστικό προσανα-τολισμό, το νέο Jazz απογειώνει αυτόν του τον χαρακτήρα στη νέα του γενιά.
Κινητήρας-Επιδόσεις: Καλύτερο το υβριδικό νέο Jazz Απέναντι στον 1,3 λίτρων ικανότατο και οικονομικό κινητήρα του προηγούμενου Jazz, η νέα γενιά του μοντέλου κάνει «ρελάνς» με έναν πιο αποδοτικό και πιο οικονομικό κινητήρα που χρησιμοποιεί το εξελιγμένο σύστημα υβριδικής τεχνολογίας i-MMD. Πιο συγκεκριμένα το νέο Jazz χρησιμοποιεί ως καρδιά του συστήματος έναν 1.500άρη θερμικό κινητήρα 98 ίππων, που λειτουργεί σε κύκλο ¶τκινσον συνδυάζεται με μια γεννήτρια για να φορτίσει τη μικρή μπαταρία, αλλά κυρίως για να δώσει ενέργεια στον 80 kW ηλεκτροκινητήρα του συστήματος, ο οποίος κινεί τους τροχούς. Μέσω μιας ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (ΕV, Hybrid, Engine) με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση, ενώ αντί συμβατικού κιβωτίου, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο μιας σχέσης. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει αλλά και χαμηλότερη κατά 1,1 λτ./100 χλμ. κατανάλωση σε σχέση με το Jazz προηγούμενης γενιάς.
Στο δρόμο: Υπερτονισμένος ο αστικός χαρακτήρας στο νέο Jazz Όπως και ο προκάτοχός του, έτσι και το νέο Honda Jazz έχει έναν εστιασμένο αστικό προσανατολισμό, προσφέροντας τόσο μέσω της μαλακής του ανάρτησης και της ευελιξίας του, ευκολία στη χρήση και άνετες μετακινήσεις. Τον αστικό του προσανατολισμό υπογραμμίζει φυσικά και η υβριδική του τεχνολογία. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως τα καταφέρνει εξίσου καλά και σε εκτός πόλης διαδρομές, με την ανάρτηση και εδώ να είναι αποτελεσματική και άνετη, ενώ παρουσιάζει και καλύτερη ποιότητα κύλισης από τον προκάτοχό του κάτι που οφείλεται, στην αναβάθμιση που έχει δεχθεί στον τομέα της ηχομόνωσης αλλά και τις νέες ρυθμίσεις των μειωμένης τριβής αναρτήσεων. Σε κάθε περίπτωση η ασφάλεια και η άνεση που προσφέρει το καθιστούν ευχάριστο, ενώ όπως είναι λογικό διαθέτει μια πληθώρα νέων συστημάτων και στοιχείων υποβοήθησης άνεσης και ασφάλειας, μεταξύ των οποίων και 10 αερόσακους.
Η γνώμη μας Το αποκλειστικά υβριδικό νέο Honda Jazz υπερτερεί σχεδόν παντού σε σχέση με τον προκάτοχό του και προβάλλει γενικότερα ένα τεχνολογικά προηγμένο και πρακτικό αυτοκίνητο, αστικού -κυρίως- προσανατολισμού. Όλα αυτά βεβαίως έχουν και το ανάλογο κόστος, αφού η τιμή των 22.450 ευρώ είναι τσιμπημένη για τα δεδομένα της κατηγορίας. Βέβαια το Jazz ποτέ δεν αποτελούσε το «προσιτό» μοντέλο αυτής της κατηγορίας (σ.σ 19.250 ευρώ κόστιζε το προηγούμενο σε πιο λιτή έκδοση αλλά και αυτή με κιβώτιο CVT.)
Πολυ καλο!!..αλλα ακριβο..Ave atque vale..(χαιρε και αντιο).