Δύο διαφορετικοί κόσμοι συναντιούνται με κοινό σκοπό να σου χαρίσουν άφθονα χαμόγελα και να σου ανεβάσουν την αδρεναλίνη. Και το καταφέρνουν. Εσύ όμως τι τύπος είσαι; Των 100 οκτανίων ή των kW, όταν πρόκειται για την οδηγική σου απόλαυση;
Audi Vs Mercedes-AMG: Ηλεκτρικό ή βενζινάρα στα 600 άλογα;
Ηχητικά, μέσα στην πόλη το Audi θα περάσει απαρατήρητο, αφού ο διαστημικός ήχος θα καλυφθεί από τις τρύπιες εξατμίσεις των διπλανών οχημάτων. H Mercedes από την άλλη δεν μπορεί να κρυφτεί…
Βρυχηθμοί του πολέμου από τις εξατμίσεις της Mercedes-AMG
Περισσότερα άλογα το Audi αλλά για λίγα λεπτά!
Περισσότερο παιχνίδι στην πίστα με την E 63 S 4MATIC
Μπορεί να ξενερώνουμε, μπορεί να μην τα θέλουμε, μπορεί να εναντιωνόμαστε ως γνήσιοι petrolheads σε αυτά όπως ο διάολος στο λιβάνι, όμως η αλήθεια είναι αυτή: Τα ηλεκτρικά ανήκουν στο μέλλον και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης πεθαίνουν. Πεθαίνουν, γιατί -κάποιοι- καταβροχθίζουν αμόλυβδη μόνο 100 οκτανίων, μολύνουν το περιβάλλον με CO2, κάνουν φασαρία -που λατρεύουμε ωστόσο- προκαλώντας ταυτόχρονα δονήσεις στο κορμί όταν πατάς το γκάζι και κάνουν αισθητή τη παρουσία τους από μακριά με τυμπανοκρουσίες από το ανεβοκατέβασμα των εμβόλων στα σωθικά τους, από το σκάσιμο των εξατμίσεων ή το στρίγκλισμα των ελαστικών που προκαλείται από τα άλογα και τη ροπή τους.
Και από την άλλη έχουμε τα ηλεκτρικά. Το μέλλον. Με κινητήρες που κάνουν λιγότερη φασαρία και από το μίξερ του φραπέ, που έχουν ένα -ιδιαίτερο πάντως- τεχνητό ήχο ωσάν βγαλμένο από ταινίες επιστημονικού χαρακτήρα, που δεν εκπέμπουν όμως ρύπους όντας έτσι «approved» στα προσχήματα της εποχής, και… με επιτάχυνση που σε κολλάει στο κάθισμα όταν πατάς το γκάζι. Αν δεν ζήσετε την επιτάχυνση ενός ηλεκτρικού, ακόμα και πόλης αν είναι αυτό, δεν μπορείτε να το καταλάβετε…
Κυρίες και κύριοι, σωστά το καταλάβατε, παρακάτω ακολουθεί μια διαφορετική σύγκριση, ενός αυτοκινήτου που φέρνει το μέλλον στο παρόν, και ενός που αποτελεί την καλύτερη εκδοχή του σύγχρονου παρόντος.
Audi RS e-tron GT ή Mercedes-AMG Ε 63 S; Ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη και 646 άλογα που αντλούν ενέργεια από μπαταρίες από τα «βρώμικα» ορυχεία κοβαλτίου στο Κονγκό, ή ένας V8 με 612 άλογα -διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή- και βενζίνη προφανώς από κάποια χώρα του ΟΠΕΚ; Φυσικά η απάντηση δεν είναι εύκολη και υπό το παραπάνω πρίσμα δεν μπορεί να δοθεί, για αυτό και εμείς εξετάζουμε στις επόμενες γραμμές αυτά και μόνο που αναζητά ένας οπαδός της οδήγησης: την ταχύτητα, τον χαρακτήρα και το συναίσθημα που σου δημιουργεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο πίσω από το τιμόνι.
Το Audi RS e-tron GT επιταχύνει σαν βολίδα. Όπως και η Mercedes. Η διαφορά είναι πως αυτό δεν ακούγεται.
Πρώτα μπαίνουμε στο Audi e-tron GT, που όπως μάλλον το έχετε καταλάβει… δεν βλέπουμε και με καλό μάτι, αν και είμαστε fan των ηλεκτρικών για την καθημερινότητά μας. Παρά ταύτα δεν μπορείς να μην αναγνωρίσεις την εντυπωσιακή του σχεδίαση που μαγνητίζει ακόμη και τον πιο ψηλομύτη «influencer», το λιμουζινάτο elegant εσωτερικό του, την χαμηλή θέση οδήγησης αντίστοιχα καλή με οποιουδήποτε sport μοντέλου της κλάσης.
Πολυτελές, εντυπωσιακό, elegant και φουλ ψηφιακό το εσωτερικό του Audi RS e-tron GT.
Κακά τα ψέματα, το Audi σου φτιάχνει το κέφι με τον ψαγμένο ηλεκτρικό του χαρακτήρα και παραδόξως με την «πραότητα» που βγάζει όταν κινείται μες την πόλη. Όμως η ουσία -όπως είπαμε- βρίσκεται στο τι γίνεται όταν πατάς τέρμα το γκάζι. Και εδώ το Audi τα καταφέρνει περίφημα αν και εντυπωσιακά… ήσυχα. Χωρίς πολεμικές κλαγγές, χωρίς στρίγκλισμα από τα λάστιχα ενώ driftάρουν, αισθάνεσαι με μιάς τα σωθικά σου να πιέζονται στην πλάτη του καθίσματος, αφού το 0-100 έρχεται σε 3,3 δλ. ενώ και οι υπόλοιπες ρεπρίζ -όπως θα δείτε στο σχετικό πίνακα- παίζουν χωρίς να έχουν αντίπαλο. Όμως, καθότι ηλεκτρικό, αυτό το συναίσθημα δυστυχώς δεν διαρκεί πολύ. Η ιπποδύναμη των 646 ίππων είναι διαθέσιμη για 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ τα στάνταρ 598 άλογα είναι διαθέσιμα σύμφωνα με το εργοστάσιο για 30 λεπτά σε αυτές τις συνθήκες. Μετά το αυτοκίνητο θα πρέπει να μπει σε «cool mode», να πέσει η θερμοκρασία και σε αυτό το διάστημα διαθέσιμα είναι μόνο 193 άλογα. Υποκειμενικά πάντως και τα 30 λεπτά μας είναι αρκετά για να εκτοξευθεί η αδρεναλίνη μας στα ύψη και να δούμε με άλλο -πιο θετικό- μάτι τα ηλεκτρικά.
Οδηγικά η Mercedes-AMG E 63 S είναι περισσότερο αχαλίνωτη, σου ανεβάζει την αδρεναλίνη. Αυτό προφανώς οφείλεται και στον ήχο της.
«Έτσι είναι τα ηλεκτρικά», θα λέει από μέσα της η Mercedes-AMG E 63 S που δεν έχει προβλήματα με θερμοκρασίες μπαταριών και τα 612 άλογα που αναγράφονται στην άδειά της είναι πραγματικά, και παντού και πάντα διαθέσιμα. Είτε δηλαδή μέσα στην πόλη (σ.σ. που και να μην θέλει δεν μπορεί να περάσει εκεί ηχητικά απαρατήρητη), είτε στον ανοικτό δρόμο, είτε ένα ολόκληρο πρωινό -σαν αυτό των μετρήσεών μας- μέσα στην πίστα.
Πολύ ανθρακόνημα στο εσωτερικό της Mercedes. Συγκριτικά με το Audi είναι πιο brutal, πιο πολεμική.
Κακά τα ψέματα, η E 63 S είναι πιο brutal, πιο άγρια από το RS e-tron GT. Μπορεί να χάνει σε απόλυτες επιδόσεις μέχρι τα 200 χλμ./ώρα, όμως παίρνει το αίμα της πίσω στην τελική ταχύτητα (φτάνει τα 300), σε ήχο, σε χαρακτήρα. Φανταστείτε πως έχει επιλογές για να γίνει πιο φιλική στη καθημερινή χρήση (π.χ. ρυθμιζόμενη ανάρτηση, τιμόνι, διαδικασία αλλαγής σχέσεων), όμως εμείς δεν τις επιλέξαμε όσο την είχαμε στην κατοχή μας. Θέλαμε να νιώθουμε σε κάθε στιγμή αυτόν το αχαλίνωτο χαρακτήρα.
Όσο τέλος για το πώς στρίβουν τα δύο μοντέλα και την αίσθηση που σου προκαλούν στην πίστα; Θα το ομολογήσουμε! Το RS e-tron GΤ είναι καλό, καλύτερο από αυτό που περιμέναμε και ναι και με τα δύο μοντέλα το χαμόγελο που είχαμε από στροφή σε στροφή ήταν μεγαλύτερο και από αυτό του Τζόκερ. Τα 300 επιπλέον κιλά του Audi, δεν του φαίνονται χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους, το τιμόνι του είναι πολύ, τα περιθώρια πρόσφυσης κορυφαία. Θα πας εξίσου γρήγορα με την Mercedes, όμως όχι τόσο διασκεδαστικά, με μικρότερες γωνίες υπερστροφής σε κάθε περίπτωση.
Αρα ποιο από τα δύο διαλέγεις χωρίς καν να βάλεις την παράμετρο τιμή; Εύκολο. Αν είσαι ένας petrolhead που στις φλέβες σου ρέει η αμόλυβδη, τότε η Mercedes-AMG E 63 S είναι η σωστή επιλογή. Αν θες να βρίσκεσαι μπροστά από τις εξελίξεις, τότε η λογική λέει Audi e-tron GT. Το σίγουρο είναι πως πρόκειται για διαφορά φιλοσοφίας. Το τι θα επικρατήσει στο μέλλον, θα δείξει…