Σε αυτά τα αυτοκίνητα δουλεύεις και εκτός γραφείου! Κάθεσαι σταυροπόδι, βάζεις υπολογιστή και ξεκινάς. Ποια είναι τα 5 μικρομεσαία SUV που ξεχωρίζουν χάρη στον περισσότερο «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών τους;
Ευρύχωρο σε όλα το Tucson, μοντέρνο και άνετο το Arkana
Το πλεονέκτημα των ηλεκτρικών και η πρωτιά του ID.4
Εσύ επιλέγεις το μικρομεσαίο SUV με βάση το πορτ-μπαγκάζ ή τους χώρους της καμπίνας; Από τα παρακάτω μοντέλα ποιο σου ταιριάζει περισσότερο;
Η άνεση ενός αυτοκινήτου είναι χαρακτηριστικό το οποίο έχει μεγάλη βαρύτητα για εμάς εδώ στο Auto Τρίτη. Για αυτό και το Test Center αξιολογεί κάθε μοντέλο της αγοράς, μετρά το πραγματικό μέγεθος της καμπίνας και προσδιορίζει στο χιλιοστό την εικόνα του στον συγκεκριμένο τομέα. Πέρα από τον διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι και το φάρδος της καμπίνας, εξίσου σημαντικός παράγοντας για την άνεση των πίσω επιβατών είναι ο «αέρας» για τα πόδια.
Και οι τρεις συγκεκριμένες μετρήσεις γίνονται με τη βοήθεια του… Λυκούργου, μιας συσκευής που προσομοιώνει το πρότυπο ενός μέσου ανθρώπου. Ο «Λυκούργος», λοιπόν, έχει ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά. Με το κάθισμα του οδηγού στην πιο χαμηλή θέση (αν υπάρχει ρύθμιση του ύψους), την πλάτη κάθετη και με τη θέση αυτή σταθερή, γίνονται όλες οι μετρήσεις εκ των υστέρων, για να υπάρχει αντιπροσωπευτική μέτρηση για το χώρο στα πόδια των πίσω επιβατών. Σε περίπτωση που υπάρχει συρόμενο πίσω κάθισμα, ο χώρος για τα γόνατα υπολογίζεται με το κάθισμα στην πιο πίσω θέση.
Αρκετά, όμως, με τους προλόγους, πάμε στο «κυρίως πιάτο». Πήραμε τα δημοφιλή μοντέλα της C-SUV κατηγορίας, κάναμε τις μετρήσεις μας και καταλήξαμε. Αυτά είναι τα 5 μικρομεσαία SUV στα οποία κάθεσαι... σταυροπόδι.
Ο πιο «φρέσκος» παίκτης στην αγορά των C-SUV δεν προτάσσει μόνο την σπορτίφ σχεδίαση με την κεκλιμένη πίσω οροφή. Το Renault Arkana πέρα από μοντέρνο είναι και άνετο, τηρουμένων των αναλογιών. Διότι το design του αμαξώματος στερεί μεν πόντους από τον «αέρα» για τα κεφάλια, την ίδια στιγμή όμως η ορατότητα δεν έχει περιοριστεί ολοκσχερώς, ενώ και ο χώρος αποσκευών βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Όσον αφορά εκείνο που μας απασχολεί, με 175 χλστ. διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες το γαλλικό μικρομεσαίο SUV αξιοποιεί στον μέγιστο βαθμό τον μακρύ του μεταξόνιο (2.720 χλστ.), ένα από τα μεγαλύτερα μεταξύ των ανταγωνιστών του.
Το Renault Arkana πέρα από μοντέρνο με την εντυπωσιακή κεκλιμένη πίσω οροφή είναι και άνετα, χάρη στο μακρύ (2.720 χλστ.) μεταξόνιο.
Μιλάμε για ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας που αξιοποιεί τις μεγαλύτερες διαστάσεις στην νέα του γενιά. Το Hyundai Tucson εντυπωσιάζει με τους χώρους του και είναι στις ψηλές θέσεις σε κάθε σημαντική παράμετρο που αξιολογεί ένας οικογενειάρχης. Είτε με τον κορυφαίο χώρο αποσκευών των 577 λτ. (top νούμερο τα 616 λτ. στην full υβριδική έκδοση), είτε με την φαρδιά καμπίνα, είτε με τον χώρο για τα γόνατα των πίσω (3) επιβατών. Για την ακρίβεια, προσφέρει 180 χιλιοστά «αέρα» με ευχάριστο στοιχείο την δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης της πλάτης τους. Τα οποία θα θέλαμε, πάντως, να είναι και συρόμενα.
Είτε με τον κορυφαίο χώρο αποσκευών, είτε με την φαρδιά καμπίνα, είτε με τον χώρο για τα γόνατα των πίσω (3) επιβατών, το Hyundai Tucson είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας.
Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας (μήκος 4.486 χλστ.) δίνουν στο Volkswagen Tiguan μία θέση στην λίστα των πιο άνετων C-SUV όσον αφορά τον «αέρα» των γονάτων για τους πίσω επιβάτες. Με 188 χλστ. πρακτικά σημαίνει πως δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ακουμπούν τα γόνατα του πίσω επιβάτη στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού, ακόμα και αν είναι ιδιαίτερα ψηλός. Σε αυτό συμβάλλει το κατά 18 εκατοστά μετακινούμενο εμπρός-πίσω πίσω κάθισμα, το οποίο μπορεί επίσης να «διπλωθεί κατά 60:40, αυξομειώνοντας ανάλογα και τον χώρο αποσκευών.
Με 188 χλστ. «αέρα» για τα πόδια πρακτικά σημαίνει πως δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ακουμπούν τα γόνατα του πίσω επιβάτη στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού του Volkswagen Tiguan, ακόμα και αν είναι ιδιαίτερα ψηλός.
Ένα από τα πιο άνετα μοντέλα της C-SUV κατηγορίας, το Ford Kuga, ξεχωρίζει για τον άπλετο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Το αεροδυναμικής και «ρευστής» σχεδίασης μικρομεσαίο crossover της Ford προσφέρει 190 χιλιοστά «αέρα» και διασφαλίζει προνόμια που συναντάμε και στους ανταγωνιστές της λίστας μας. Ενδεικτικά, υπάρχει δυνατότητα για εμπρός-πίσω μετακίνησης του πίσω καθίσματος, ενώ παντού εντοπίζει κανείς φανερές και κρυφές, μικρές και μεγάλες, θήκες για μικροαντικείμενα, που αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα πρακτικότητας του Ford Kuga.
Η δυνατότητα για εμπρός-πίσω μετακίνησης του πίσω καθίσματος με τις φανερές και κρυφές, μικρές και μεγάλες, θήκες για μικροαντικείμενα αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα πρακτικότητας του Ford Kuga.
Αν και έχει το μικρότερο μεταξόνιο από τα 5 μοντέλα της λίστας μας, το Honda CR-V καταφέρνει να έχει τον περισσότερο «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών. Για την ακρίβεια, με 195 χλστ. κυριολεκτικά... παίζεις μπάλα στο εσωτερικό του. Μάλιστα, το επίπεδο πάτωμα και το ικανό πλάτος της καμπίνας κάνει ακόμη και τον μεσαίο πίσω επιβάτη να νιώθει βασιλιάς. Στο σύνολό του το υβριδικό C-SUV των Ιαπώνων είναι πρακτικό, καθώς διαθέτει διαιρούμενη 60:40 δεύτερη σειρά καθισμάτων που μπορεί να αναδιπλώνεται εύκολα και άνετα. Εκτός αυτού, οι επιβάτες του βρίσκουν αναρίθμητους μικροαποθηκευτικούς χώρους, καθώς και τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις της κεντρικής κονσόλας.
Χάρη στα 195 χλστ. διαθέσιμου χώρου κυριολεκτικά... παίζεις μπάλα στο εσωτερικό του Honda CR-C, ενώ το επίπεδο πάτωμα και το ικανό πλάτος της καμπίνας κάνει ακόμη και τον μεσαίο πίσω επιβάτη να νιώθει βασιλιάς.
Με 210 χλστ. «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών, το Volkswagen εκμεταλλεύεται πλήρως την διάταξη της ηλεκτρικής του πλατφόρμας.
Στις μετρήσεις που πραγματοποιεί το Test Center του Auto Τρίτη «συμμετέχει» κάθε μοντέλο της αγοράς. Στην παραπάνω λίστα παραθέσαμε τα πιο δημοφιλή C-SUV στον τομέα άνεση πίσω επιβατών βάση χώρου για τα γόνατα. Στην συγκεκριμένη παράμετρο, λοιπόν, κορυφαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας είναι το ηλεκτρικό ID.4 με 210 χλστ.. Για όσους δεν γνωρίζουν, τα ηλεκτρικά μοντέλα εκμεταλλεύονται πλήρως την πλατφόρμα που επιτρέπει ακροβολισμένους στο αμάξωμα τροχούς και δημιουργεί ένα μεγάλο μεταξόνιο, χωρίς μάλιστα τούνελ μετάδοσης και άρα καλούς εσωτερικούς χώρους. Κάπως έτσι λοιπόν, η τριάδα συμπληρώνεται με άλλα δύο ηλεκτρικά του VW Group (Skoda Enyaq με 205 χλστ. και Audi Q4 E-Tron με 200 χλστ.). Μεγάλη ευρυχωρία, τέλος, συναντάμε σε δύο premium προτάσεις των μικρομεσαίων crossover. Τα DS7 Crossback και Audi Q3 συνδυάζουν πολυτέλεια και άνεση με χώρο για πόδια στα 188 και 182 χιλιοστά αντίστοιχα.