Η Ford ανανέωσε το Fiesta και το Focus και τους προσέφερε φρεσκαρισμένη εξωτερική εμφάνιση με LED φώτα από την βασική, μεγάλες οθόνες στο εσωτερικό και πολλές επιλογές σε κινητήρα.
Τα Fiesta και Focus ανανεώθηκαν το φθινόπωρο του 2021 με απόσταση λίγων εβδομάδων, μια κίνηση με την οποία η Ford αποδεικνύει πως θέλει να κρατήσει ανταγωνιστικούς τους εκπροσώπους της σε δύο από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της αγοράς. Η μάρκα ακολούθησε την ίδια συνταγή και στις δύο περιπτώσεις, καθώς φρόντισε να προχωρήσει σε ουσιαστικές αισθητικές επεμβάσεις στην σχεδίαση των αυτοκινήτων, να τα κάνει πιο hi-tech και να τους προσφέρει μια πλήρη φαρέτρα από κινητήρια σύνολα. Πάμε να δούμε αναλυτικά τις αλλαγές που έκανε η Ford.
Σχεδίαση: Έγιναν πιο κομψά με LED φώτα από την «βασική»
Τόσο στο Fiesta όσο και στο Focus, η Ford μετέφερε το έμβλημα από το καπό στο κέντρο της γρίλιας και αύξησε το ύψος του ρύγχους, ώστε να κάνει τα μοντέλα πιο εντυπωσιακά στον δρόμο. Στο Fiesta, oι προβολείς LED για πρώτη φορά προσφέρονται στον βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις, ενώ η προηγμένη τεχνολογία Matrix LED είναι διαθέσιμη στις πλούσιες εκδόσεις και περιλαμβάνει αντιθαμβωτική λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (Glare-Free High Beam). Στο πίσω τμήμα, τα στάνταρ φώτα αποκτούν νέα μαύρα πλαίσια για μία πιο σοφιστικέ εμφάνιση, ενώ τα προαιρετικά πίσω φώτα LED συμπληρώνονται με ένα Premium Black εξωτερικό φινίρισμα. Όσον αφορά στο Focus, το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με φωτιστικά σώματα LED με ενσωματωμένα φώτα ομίχλης σε όλες τις εκδόσεις ενώ, προαιρετικά διατίθεται κάμερα, που «βλέπει» τα διερχόμενα οχήματα και σβήνει τους λαμπτήρες που πρέπει, ώστε οι οδηγοί που βρίσκονται στο αντίθετο ρεύμα να μην τυφλώνονται από το φως. Οι 5θυρες εκδόσεις και τα wagon μοντέλα έχουν πλέον σκουρόχρωμα πίσω φώτα LED με νέο μοτίβο που δίνουν premium αίσθηση. Φυσικά, και τα δύο μοντέλα λαμβάνουν μικρές ξεχωριστές πινελιές ανάλογα το εξοπλιστικό επίπεδο.
Εσωτερικό: Πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών το Fiesta, οθόνη αφής 13,2 ιντσών το Focus
Πλέον, το Fiesta facelift διατίθεται με μια νέα πλήρως προσαρμοζόμενη ψηφιακή οθόνη TFT 12,3 ιντσών που περιλαμβάνει θεματικές ενδείξεις που αντιστοιχούν στα επιλεγμένα Drive Modes, καθώς και μία ανεξάρτητη περιοχή για πληροφορίες υψηλής προτεραιότητας, όπως είναι για παράδειγμα η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας. Τo Focus, από την άλλη, εξοπλίζεται με το νέο σύστημα infotainment SYNC 4 που μπορεί και μαθαίνει την συμπεριφορά και τις προτιμήσεις του οδηγού, το οποίο και υποστηρίζεται πλέον από μια ολοκαίνουρια 13,2 ιντσών οθόνη αφής. Η νέα οθόνη αφής περιλαμβάνει επίσης χειριστήρια για λειτουργίες όπως η θέρμανση και ο εξαερισμός που μέχρι πρότινος ενεργοποιούνταν με φυσικά κουμπιά, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας πιο απέριττης και μινιμαλιστικής κεντρικής κονσόλας.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες: Σε βενζίνη και ήπια υβριδικές εκδόσεις, το Focus έχει και diesel
Το ανανεωμένο Fiesta είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα έχοντας στην βάση της γκάμας του τον 1.000άρη EcoBoost σε δύο ήπια υβριδικές εκδόσεις με ισχύ 125 και 155 ίππων που στηρίζονται στο ίδιο μοτέρ και συνδυάζομαι με μηχανικό 6άρι ή αυτόματο κιβώτιο Powershift 7 σχέσεων. Σύμφωνα με δεδομένα της Ford, οι υβριδικές εκδόσεις είναι σε θέση να εξασφαλίσουν αυξημένη οικονομία καυσίμου έως και 10% σε αστικές συνθήκες οδήγησης σε σύγκριση με εκείνες που κινούνται από έναν μη υβριδικό κινητήρα 1,0 λτ.EcoBoost.
Το ανανεωμένο Focus δεν έχει έρθει ακόμα στην χώρα μας αλλά όταν το κάνει, θα διαθέτει στην γκάμα του τον 1.000άρη EcoBoost κινητήρα, σε δύο εκδόσεις 100 και 125 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το ίδιο μοτέρ θα διατίθεται και με ήπια υβριδική τεχνολογία σε εκδόσεις 125 και 155 άλογα σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή με 7άρι Powershift αυτόματο. Για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα, η Ford θα προσφέρει επίσης τον EcoBlue 1.500άρη με ισχύ 95 και 120 άλογα που συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή 8τάχυτο αυτόματο στην επιλογή των 120 ίππων.
Εκδόσεις ST: +30 Νm το Fiesta, νέες επιλογές για το Focus
Καρδιά του Fiesta ST είναι ο 1.500άρης EcoBoost κινητήρας που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, αποδίδοντας ισχύ 200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή αυξημένη από 290 Nm σε 320 Nm. Το Fiesta ST εξοπλίζεται επίσης με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Quaife, το οποίο εξασφαλίζει αυξημένη πρόσφυση και ευελιξία στις στροφές, η παλέτα εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνει τώρα το νέο, τολμηρό χρωματισμό ST Mean Green, ενώ στο εσωτερικό θα βρούμε νέα καθίσματα που προσφέρουν καλύτερη στήριξη στους οδηγούς και σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και κόκκινες λεπτομέρειες.
To νέο Focus ST έχει κάτω από το καπό του τον 2,3 λίτρων EcoBoost κινητήρα με ισχύ 280 άλογα και 420 Nm ροπής με twin-scroll turbo και anti-lag τεχνολογία. To μοτέρ συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή 7άρι αυτόματη μετάδοση. To Focus ST εξοπλίζεται επίσης με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που βελτιώνει τα περάσματα του αυτοκίνητου στις στροφές και την πρόσφυση των τροχών κατά την επιτάχυνση. Η εμφάνιση του Focus ST περιλαμβάνει τώρα νέες γρίλιες, μεγαλύτερους αεραγωγούς, πλαϊνές ποδιές και μικρή αεροτομή στο τέλος της οροφής. Οι 18άρες ζάντες έχουν πλέον νέα σχεδίαση, ενώ θα διατίθενται προαιρετικά σετ των 19 ιντσών. Ακόμα, το Focus ST λαμβάνει το Mean Green χρώμα που είδαμε στο Fiesta ST, και νέα Performance καθίσματα που έχουν κατασκευαστεί από την ίδια την Ford.
Fiesta και Focus έγιναν πιο ελκυστικά από ποτέ!
- Έγιναν πιο κομψά με LED φώτα από την «βασική»
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών το Fiesta, οθόνη αφής 13,2 ιντσών το Focus
- Σε βενζίνη και ήπια υβριδικές εκδόσεις, το Focus έχει και diesel
- Εκδόσεις ST: +30 Νm το Fiesta, νέες επιλογές για το Focus
Ποια αναβάθμιση που ήρθε στα ανανεωμένα Fiesta και Focus πιστεύεις πως είναι η πιο σημαντική;