Τα Citroen C4 C-Cross, Renault Arkana και Toyota C-HR κερδίζουν τις εντυπώσεις, καθώς διαφέρουν από τα συνηθισμένα πρότυπα σχεδίασης και παράλληλα φροντίζουν το καθένα με το δικό του τρόπο να καλύπτουν τις οικογενειακές σας ανάγκες.
Ψάχνεσαι για coupe SUV; Diesel, ήπια υβριδικό ή full hybrid;
1. Τρία οικογενειακά SUV/Crossover με σχεδίαση που τα σπάει
2. Το υβριδικό CH-R είναι οικονομικό και το πιο ευχάριστο στην οδήγηση
3. Το Arkana έχει τις καλύτερες επιδόσεις και έχει την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος
4. Το Citroen C4 είναι κορυφαίο σε άνεση και το πιο hi-tech
Εσύ θα προτιμήσεις την άνεση του C4, το δυναμισμό του CH-R ή το πιο περιπετειώδες Arkana;
Αν δεν σου αρέσουν τα συνηθισμένα ή θέλεις να ξεχωρίζεις από το πλήθος, σίγουρα θα θέλεις και το αυτοκίνητό σου να ξεφεύγει από τις σχεδιαστικές νόρμες, έχοντας ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερο στυλ. Βεβαίως, δεν αρκεί να είναι απλά όμορφο και διαφορετικό, καθώς θα πρέπει να εξυπηρετεί και τις μεταφορικές σου ανάγκες.
Αφορμή λοιπόν γι αυτό το θέμα, είναι το νέο Arkana που φέρει αυτό το «κάτι» διαφορετικό στη σχεδίαση του και έρχεται να συναντήσει στην κατηγορία των οικογενειακών SUV/Crossover τα επίσης διαφορετικά Citroen C4 C-Cross και Toyota C-HR. Παρακάτω λοιπόν θα συγκρίνουμε το ντίζελ C4 των 130 ίππων, με το ήπια υβριδικό Arkan των 140 ίππων και το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό C-HR των 122 ίππων. Άλλωστε, η τιμή των τριών μοντέλων είναι κοντά στα 25-27 χιλιάδες ευρώ.
Το πιο προσιτό από τα τρία μοντέλα είναι το Toyota CH-R, με κόστος από 24.270 ευρώ στην βασική έκδοση C-Enter, έχοντας παράλληλα πολύ καλό εξοπλισμό, στον οποίο θα συναντήσουμε και έξτρα στοιχεία πλούσιων εκδόσεων, όπως κάμερα οπισθοπορείας και adaptive cruise control. Εξαιρετικός είναι και ο εξοπλισμός του C4, καθώς με το συγκεκριμένο κινητήρα προσφέρεται μόνο στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Shine, με το κόστος να ανέρχεται στα 26.950 ευρώ. Αυξημένο, αλλά και diesel... Στη μέση τιμολογιακά θα συναντήσουμε τέλος το νέο Arkana, με τιμή από 25.290 ευρώ χωρίς κάποια έλλειψη ή κάποιο έξτρα στοιχείο που κάνει τη διαφορά. Σημειώστε επίσης πως και τα 3 μοντέλα έχουν αυτόματο κιβώτιο, ενώ στο κομμάτι της εγγύησης το C-HR έχει 6 χρόνια έναντι 5 των άλλων δύο.
Από την αρχή τονίσαμε πως το κοινό χαρακτηριστικό των τριών μοντέλων είναι η καλαίσθητη σχεδίασή τους, η οποία και τα κάνει να ξεχωρίζει μέσα στην κλάση των οικογενειακών μοντέλων. Ο κύριος λόγος, είναι φυσικά η κουπέ λογική στη σχεδίασή τους με την κεκλιμένη οροφή και την επιμηκυμένη τρίτη κολώνα που διαμορφώνει το ιδιαίτερο αισθητικά πίσω μέρος.
Πιο επιβλητικό είναι το νέο Arkana λόγω του μακρύτερου αμαξώματος (4,56 μ. έναντι 4,36 μ. των άλλων δύο), το οποίο διακρίνεται για τις δυναμικές γραμμές του, όπως προκύπτει από το σχήμα των πλευρικών παραθύρων και το πλαϊνό νεύρο. Παράλληλα, έκδηλος είναι και ο SUV χαρακτήρας του, που εκφράζεται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.), το μυώδες προφίλ με τους φαρδείς ώμους και τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος.
Ακόμα πιο δυναμικό οπτικά είναι το Toyota C-HR χάρη στις περίτεχνες ακμές, τις γωνίες και τα φουσκώματα, τα οποία διαμορφώνουν μια αρκετά αιχμηρή και φουτουριστική εμφάνιση. Χαρακτηριστικά που ενισχύονται από την αγριεμένη του γρίλια σε συνδυασμό με τα φώτα.
Τα λεπτά φώτα ξεχωρίζουν τέλος στο Citroen C4, τόσο ως σχέδιο όσο και ως τοποθέτηση πάνω από τους προβολείς. Σε συνδυασμό με το μεγάλο προφυλαχτήρα διαθέτει επιβλητικό μπροστά μέρος, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος δίνουν ένα πιο περιπετειώδη χαρακτήρα.
Ο hi-tech διάκοσμος, τα προσεγμένα υλικά και οι πρακτικές λύσεις χαρακτηρίζουν την καμπίνα του Citroen C4.
Ξεκινώντας από τα βασικά, τα τρία μοντέλα παίρνουν ψήλο βαθμό σε όλους τους τομείς που εξετάζουμε στο εσωτερικό. Έχουν υψηλό επίπεδο ποιότητας με μαλακά στην αφή υλικά, καλό τεχνολογικό υπόβαθρο και θα χωρέσουν 5 ενήλικες. Από εκεί και πέρα οι διαφορές είναι μικρές, με το κάθε μοντέλο να πλεονεκτεί στις λεπτομέρειες.
Ο διάκοσμος στην καμπίνα του Arkana είναι όσο σύγχρονος χρειάζεται, ενώ παράλληλα σε κερδίζει με την εργονομία του.
Στo C4 επικρατεί μια ανώτερη τεχνολογική αύρα, με στοιχεία όπως 10άρα οθόνη αφής, ψηφιακός πίνακας οργάνων και head up display, ενώ παράλληλα, είναι και αρκετά πρακτικό με 16 μικροθήκες και συρόμενη βάση για στήριξη tablet εμπρός από το συνοδηγό.
Στο C-HR θα συναντήσουμε εκτενή χρήση μαλακών υλικών και πολύ καλή συναρμολόγηση, διαμορφώνοντας έτσι συνολικά ένα πολύ ποιοτικό αποτέλεσμα οδηγοκεντρικής φιλοσοφίας, με ελάχιστους διακόπτες και μία οθόνη στραμμένη προς τον οδηγό.
Από την άλλη το Arkana έχει το προβάδισμα στον τομέα των χώρων, με το πιο φαρδύ πίσω κάθισμα, μπόλικο αέρα για τα γόνατα και πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών που φτάνει τα 513 λτ..
Ο 1,5 BlueHDi του C4 με τα 130 άλογα έχει πολιτισμένη λειτουργία και παράλληλα διατηρεί την κατανάλωση σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Τρία διαφορετικά είδη κινητήριων συνόλων θα συναντήσουμε κάτω από το καπό των τριών μοντέλων. Το CH-R εφοδιάζεται με το γνωστό επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο της Toyota των 122 ίππων με ροπή στα 169 Nm, το Arkana με τον 1,3 λτ. 4κύλινδρο κινητήρα των 140 ίππων και 260 Nm μέγιστης ροπής, το οποίο συνεργάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, ενώ το C4 C-Cross με τον γνωστό 1,5 diesel του πρώην ομίλου PSA με 130 ίππους και 300 Nm ροπής. Όσον αφορά στη μετάδοση το μοντέλο της Toyota χρησιμοποιεί ένα σοφιστικέ κιβώτιo τύπου CVT, το Arkana αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (σ.σ. που προτιμάμε έναντι των άλλων δύο) και το C4 8άρι αυτόματο.
Ο 1,3 turbo βενζινοκινητήρας και το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης του Arkana προσφέρουν ζωντανές επιδόσεις.
Στην πράξη τώρα τα τρία σύνολα -το καθένα για το είδος του- διαθέτουν πολιτισμένα χαρακτηριστικά με γραμμική λειτουργία, κινώντας απροβλημάτιστα τα τρία μοντέλα. Το ισχυρότερο Arkana είναι αυτό με τις καλύτερες επιδόσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, ενώ το CH-R χάρη και στη δυνατότητά του να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις, είναι αυτό με τη χαμηλότερη κατανάλωση, ειδικά εντός πόλης. Από την πλευρά του το C4 είναι το πιο οικονομικό σε ταξίδι ένεκα diesel, ενώ μέσα στην πόλη, λόγω της χαμηλότερης τιμής καύσιμου κλείνει την ψαλίδα στο χρηματικό σκέλος.
Αποτελεσματικό και απολαυστικό για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι το Toyota CH-R στο δρόμο.
Στο δρόμο το CH-R εστιάζει σε ένα πιο ευχάριστο προς τον οδηγό προφίλ, το C4 έχει ως προτεραιότητα την άνεση, ενώ το Arkana ένα πιο all-around χαρακτήρα.
Το Renault Arkana συνδυάζει την αξιόλογη ποιότητα κύλισης και τη σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο με το αποτελεσματικό κράτημα.
Ξεκινώντας από το ιαπωνικό μοντέλο, αυτό διακρίνεται για την αποτελεσματικότητά του και τον ακριβή χειρισμό χάρη στο καλό σύστημα διεύθυνσης του. Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια αντιδρά στρωτά στις ανωμαλίες και χαρίζει πολύ ψηλά περιθώρια πρόσφυσης δίνοντας ένα πιο δυναμικό τέμπο, ενώ παράλληλα είναι και το πιο ευέλικτο από τα τρία μοντέλα.
Αντίθετοι δρόμοι για το C4, το οποίο μπορεί στο ρεπερτόριό του να μη διαθέτει την αίσθηση του δυναμισμού, ωστόσο αυτό θα το υπερκαλύψει χάρη στη φοβερή άνεση που προσφέρει. Η απορροφητική και αποτελεσματική ανάρτηση του φέρει μαλακό σετάρισμα και την ειδική πατέντα με τα υδραυλικά στοπ. Έτσι καταφέρνει και ισοπεδώνει λακκούβες και κακοτεχνίες στο διάβα του, ενώ σε συνάρτηση με τα advance comfort καθίσματα και την προσεγμένη δουλειά στην ηχομόνωση είναι ιδανικό για μακρινά ξεκούραστα ταξίδια.
Ισορροπημένο είναι και το προφίλ του Arkana, που συνδυάζει την αξιόλογη ποιότητα κύλισης και τη σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο, με τα ευχάριστα δυναμικά χαρακτηριστικά και το αποτελεσματικό κράτημα. Οι κλίσεις του αμαξώματος υπάρχουν, λόγω 200 χλστ. απόστασης από το έδαφος, αλλά δεν είναι έντονες, με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης να έχουν ως προτεραιότητα την άνεση και όχι τόσο τη σπορ αίσθηση. Πάντως τα 200 χλστ. από το έδαφος του εξασφαλίζουν άνετη κίνηση σε ένα χωματόδρομο.
CitroenC4 C-Cross 1,5 BlueHDi 130 PSEAT8 + Σχεδίαση, πρακτικότητα και ευρυχωρία καμπίνας, επιδόσεις, κατανάλωση εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας, άνεση και ηχομόνωση. - Προς τα πίσω ορατότητα, έλλειψη δυναμισμού
RenaultArkana 1,3 TCe 140 PSmHEVEDC +Εμφάνιση, κινητήρας-κιβώτιο, χώροι επιβατών-εργονομία, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, επιδόσεις, απόσταση από το έδαφο, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας -Προς τα πίσω ορατότητα, φινίρισμα κάποιων πλαστικών
Toyota C-HR + Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, ποιότητα & φινίρισμα, κατανάλωση, γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας - Μικρά πίσω παράθυρα, ορατότητα προς τα πίσω
O fun to drive οδηγός θα επιλέξει το CH-R που παρουσιάζει τα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά στο δρόμο όντας πιο αποτελεσματικό στη γρήγορη οδήγηση και πιο απολαυστικό προς τον οδηγό. Αν το fun βέβαια ξεκινάει από την άνεση, τότε ψηφίζουμε C4.
Ο Value for money θα ακολουθήσει την επιλογή του fun to drive, καθώς το μοντέλο της Toyota χωρίς να υστερεί σε εξοπλισμό είναι πιο προσιτό και έχει καλύτερη εγγύηση. Πάντως η απόφαση θα έρθει στο νήμα, καθώς και το Arkana έχει καλή σχέση αξίας-τιμής.
Ο High Tech τύπος θα αισθανθεί πιο κοντά στα θέλω του μέσα στην καμπίνα του C4 C-Cross που έχει πιο digital διάκοσμο, με μεγάλη οθόνη αφής και ψηφιακό πίνακα οργάνων.