Kia Stonic και SEAT Arona κοντράρονται στις εκδόσεις με τους 1,0 λίτρου turbo κινητήρες, έχοντας ανανεωθεί πρόσφατα τεχνολογικά και αισθητικά. Και όλα αυτά σε παραπλήσια τιμή!
Ο ρυθμός με τον οποίο αναπτύσσεται η κλάση των μικρών SUV και Crossover εδώ και αρκετό διάστημα είναι φρενήρης. Δύο από τα μοντέλα που βρίσκονται στην κατηγορία των B-SUV είναι και οι πρωταγωνιστές του συγκριτικού μας. Ο λόγος για το Kia Stonic, που ήταν το best seller της κατηγορίας το 2021, και το SEAT Arona, τα οποία μάλιστα έχουν αμφότερα ανανεωθεί και συνεχίζουν την πορεία τους στην ελληνική αγορά με ακόμα περισσότερα εφόδια. Παρακάτω λοιπόν θα δούμε το Kia Stonic εξοπλισμένο με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων στην έκδοση GL Optimum με κόστος από 18.490 ευρώ και το SEAT Arona με τον επίσης 1,0 λίτρου ECO TSI κινητήρα στην εισαγωγική έκδοση Style των 95 αλόγων με τιμή από 18.290 ευρώ.
Το ανανεωμένο Stonic προβάλλει έναν ακόμη πιο trendy χαρακτήρα κυρίως χάρη στα ανασχεδιασμένα LED φώτα, στη νέα μάσκα, τα έντονα χρώματα στο αμάξωμα, αλλά και οι όμορφες ζάντες αλουμινίου. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος τέλος είναι εκείνη που το διαφοροποιεί και ενισχύει τη θέση του στο οδόστρωμα.
Από τη μεριά του το επίσης φρεσκαρισμένο Arona δείχνει πλέον πιο μοντέρνο και στιλάτο, παραμένοντας νεανικό. Ο ανασχεδιασμένος πρόβολος με την ευρύτερη μάσκα και τον διαφοροποιημένο προφυλακτήρα, προσδίδει περισσότερο δυναμισμό, ενώ πλέον στο πίσω μέρος το κέντρο της πόρτας κοσμεί η επιγραφή «Arona» για την οποία χρησιμοποιήθηκε καλλιτεχνική γραμματοσειρά.
Εσωτερικό-Χώροι: Προβάδισμα το Arona
Στο εσωτερικό του Kia Stonic ακολουθείται μια οριζόντιας σχεδίασης λογική. Στο πάνω μέρος θα συναντήσουμε τη νέα έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, με τις διευρυμένες δυνατότητες διασύνδεσης και τον ημιψηφιακό πίνακα με την οθόνη 4,2 ιντσών ανάμεσα στα αναλογικά όργανα. Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά καλοφινιρισμένα και κυρίως γερά συναρμολογημένα, ενώ οι νέες επενδύσεις αφήνουν μια πιο ποιοτική αίσθηση στην αφή. Από πλευράς χώρων, το Stonic μπορεί να μην είναι το πιο γενναιόδωρο μοντέλο της κατηγορίας, κυρίως λόγω της μέτριας χωρητικότητας του πορτ-μπαγκάζ που δεν ξεπερνά τα 352 λτ., ωστόσο θα χωρέσει άνετα 4 ενήλικες με επαρκή χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους.
Στην αντίπερα όχθη, το SEAT Arona μετά την ανανέωσή του κέρδισε μεταξύ άλλων νέο εργονομικό τιμόνι και επανασχεδιασμένους αεραγωγούς. Το τεχνολογικό υπόβαθρο της καμπίνας, αναβαθμίστηκε έχοντας ως highlight την οθόνη των 8,25 ιντσών που προσφέρεται από τη βάση. Στους χώρους αλλαγές δεν έχουν υπάρξει, με το Arona να μπορεί να φιλοξενήσει έως και 5 ενήλικες και το χώρο αποσκευών να διαμορφώνεται στα 400 λτ..
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες - Στο δρόμο: Ισχυρότερο το Stonic, ευχάριστα και τα δύο
Το Stonic εφοδιάζεται με τον γνωστό 1.000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης T-GDi των 100 ίππων (μπορεί να συνδυαστεί και με ήπια υβριδικό σύστημα 48 βολτ), ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση «παντρεύεται» με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Σε συνδυασμένο κύκλο η Kia κάνει λόγο για κατανάλωση 5,4-5,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 10,7 δευτερόλεπτα. Στο δρόμο το κορεατικό SUV θυμίζει ένα υπερυψωμένο επιβατικό με σπορτίφ διάθεση. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή, όμως η ανάρτηση παρά τις όποιες αντιδράσεις του πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες κρίνεται αποτελεσματική, ενώ στα θετικά συγκαταλέγεται και η ποιότητα κύλισης. Στα πλεονεκτήματα επίσης βάλτε και το καλοζυγισμένο τιμόνι με την καλή πληροφόρηση όπως και την επίδοση των φρένων (100-0 χλμ./ώρα σε 36,5 μέτρα).
Το Arona στη βάση του είναι εξοπλισμένο με τον 1,0 λίτρου ECO TSI κινητήρα βενζίνης, ρυθμισμένο να αποδίδει 95 άλογα (υπάρχει η έκδοση και με 110 ίππους) και συνδυάζεται με μηχανικό 5άρι κιβώτιο. Σε συνδυασμένο κύκλο η SEAT υποστηρίζει πως η κατανάλωση ανέρχεται σε 5,3-5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 11,5 δευτερόλεπτα. Στο δρόμο το Arona δείχνει αρκετά ώριμο, με προσεγμένη κύλιση και πολύ καλή άνεση από πλευράς ανάρτησης. Δεν φέρνει πολύ θόρυβο από την άσφαλτο, περνά με άνεση πάνω από λακκούβες και γενικά έχει έναν πιο πολιτισμένο χαρακτήρα στις αστικές του υποχρεώσεις.
Stonic GL Optimum Vs Arona Style: Πιο πλούσια η GL Optimum
Η δεύτερη σε ιεραρχία GL Optimum εξοπλιστική έκδοση στο Stonic προσφέρει μεταξύ άλλων: έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών με σύνδεση σε Smartphone, Bluetooth handsfree με δυνατότητα streaming, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, Air Condition, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φώτα ημέρας LED, ρυθμιστής ταχύτητας (Cruise control) και Speed limiter, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων.
Στην αντίπερα όχθη η έκδοση Style του Arona μπορεί να πρόκειται για την εισαγωγική προσφέρει όμως πλούσιο εξοπλισμό όπως: Οθόνη αφής 8,25 ιντσών, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης, Cruise Control, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, Hill Hold Control, προβολείς LED μπρος και πίσω, μηχανικό κλιματισμό CLIMATIC, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι και μοχλό ταχυτήτων, μπάρες οροφής μαύρες και Θύρα USB type C.
Συμπέρασμα
Με το κόστος των δύο μικρών SUV να είναι καλό για τα δεδομένα της κατηγορίας, οι υπόλοιποι παράγοντες θα καθορίσουν την τελική επιλογή. Εκείνος που επιθυμεί να έχει το κάτι παραπάνω από άποψη χώρων και τεχνολογίας θα βολευτεί καλύτερα με το Arona, το οποίο έχει και μεγάλη οθόνη infotainment. Από την άλλη ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις αλλά και εξοπλισμό προσφέρει το Stonic, το οποίο έχει και το «τρόπαιο» του best seller. Στα ψιλά γράμματα, η Kia δίνει 7ετή εργοστασιακή εγγύηση, που είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα ένταντι των 4 ετών των SEAT. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για δύο καλές επιλογές στα χρήματά τους, που θα ικανοποιήσουν και τους πιο απαιητικούς.
«Μάχη» στα μικρά SUV
-Με 100 ίππους το Stonic, 95 το Arona.
-Καλύτερους χώρους το Arona, περισσότερο εξοπλισμό το Stonic.
-1.000άρια μοτέρ και τα δύο
-Ανανεωμένα αμφότερα.
Ποιο θα επέλεγες εσύ;