Έχοντας κοινό χαρακτηριστικό πως μπαίνουν στην πρίζα, η αμιγώς ηλεκτρική Mercedes EQA και το Plug-in υβριδικό Audi A3 40 TFSI e αναμετρούνται σε μία ηλεκτροκίνητη μάχη που εκτείνεται σε περισσότερες από μία κατηγορίες! Ηλεκτρικό ή Plug-in στα ίδια λεφτά; SUV ή hatchback;
Η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται συνεχώς στην επικαιρότητα και πως να μην βρίσκεται άλλωστε αφού οι μάρκες ολοένα και αυξάνουν τις επιλογές τους στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων. Το ίδιο ισχύει και στις premium φίρμες που προσθέτουν περισσότερα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα στο βωμό του εξηλεκτρισμού τους. Δύο από αυτά, με κοινή καταγωγή και παρόμοιο κόστος αγοράς, αλλά από διαφορετικούς κόσμους αναμετρόνται στις παρακάτω γραμμές. Το μικρό ηλεκτρικό SUV της Mercedes, η EQA έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με το Plug-in υβριδικό hatchback της Audi, το A3 40 TFSI e.
Κοιτώντας το βασικό κριτήριο για την αγορά αυτοκινήτου, αυτό του κόστους απόκτησης είναι ξεκάθαρο πως το Plug-in Audi A3 40 TFSI e έχει το προβάδισμα, ξεκινώντας από 42.377 ευρώ, σε σχέση με τις 49.590 ευρώ που απαιτείται για την ηλεκτρική Mercedes EQA. Το γεγονός όμως ότι το δεύτερο επιδοτείται από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο θα τεθεί ξανά σε ισχύ από τον ερχόμενο Απρίλιο με μεγαλύτερη επιδότηση έως 8.000 ευρώ (από τις 6.000 ευρώ που ήταν μέχρι πρότινος) στην ουσία εξαλείφει τη διαφορά αφού με τα δεδομένα που ίσχυαν κατεβάζει την τιμή του γερμανικού SUV αρχικά στις 43.591 ευρώ, ενώ αν συμπεριληφθεί και η απόσυρση του παλαιού αυτοκινήτου το κόστος μειώνεται στις 42.591 ευρώ. Υπολογίστε ότι αυτή η τιμή μπορεί να είναι ακόμα χαμηλότερη με τη νέα, μεγαλύτερη επιδότηση.
Εξωτερικό: Φουτουριστική η EQA, σπορτίφ το A3
Στο εξωτερικό τα δύο μοντέλα παρουσιάζουν σύγχρονη εικόνα και καλαίσθητο σχεδιασμό, αλλά το καθένα το πράττει με το δικό του τρόπο και σύμφωνα πάντα με τη διαφορετικότητα του αμαξώματος αλλά και του συστήματος κίνησης που υποστηρίζουν. Η σχεδίαση της EQΑ είναι αεροδυναμική για να ευνοεί την αυτονομία αλλά και φουτουριστική προσφέροντας μία γενικότερη αίσθηση εντυπωσιασμού. Η κλειστή μάσκα μπροστά και οι αεροδυναμικές ζάντες είναι βασικά στοιχεία, ενώ δεν υπάρχει καμία περίπτωση να σκεφτείς πως κάτω από αυτά τα 4.463 χλστ. καλοσμιλεμένου αμαξώματος θα μπορούσε να υπάρχει ένα συμβατικό σύστημα κίνησης.
Από τη μεριά του, το Audi A3 Sportback δύσκολα μπορείς να καταλάβεις ότι είναι ένα αυτοκίνητο που μπαίνει στην πρίζα, παρά μόνο αν δεις το καπάκι στο εμπρός φτερό που κρύβει την υποδοχή φόρτισης. Το γερμανικό hatchback συνδυάζει πάνω του όλα τα χαρακτηριστικά που συναντάμε και στα υπόλοιπα Α3 όπως τη χαμηλή γραμμή του καπό, την επιβλητική του μάσκα, τα έντονα πλαϊνά νεύρα, τους τονισμένους θόλους και τα χαρακτηριστικά φώτα τεχνολογίας Matrix LED.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Εσωτερικό-Χώροι: Σύγχρονα, αλλά το προβάδισμα στην EQA
Στην καμπίνα της EQA δεσπόζουν οι 2 παράλληλες ψηφιακές οθόνες που ξεκινούν από τις 7,25 ίντσες και έχουν τον ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης του infotainment. Μέσω της τελευταίας γίνεται και η σύνδεση με τα περισσότερα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Φυσικά η ποιότητα είναι ανάλογη του ονόματος της Mercedes, ενώ οι χώροι είναι άνετοι για 4 επιβάτες με αρκετό χώρο για τα γόνατα και τους ώμους. Ωστόσο ο χώρος αποσκευών έχει χάσει το βάθος του και κατά συνέπεια αρκετό από τον όγκο του πέφτοντας στα 340 λίτρα.
Το Α3 40 ΤFSI e έρχεται και αυτό με ένα κορυφαίο ποιοτικά και σύγχρονο εσωτερικό. Βασικό ρόλο παίζουν ο 10,25 ιντσών στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής 10,1 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με δυνατότητα φωνητικών εντολών και πληθώρα επιλογών για σύνδεση συσκευών Android ή Apple. Στους χώρους το ηλεκτροκίνητο Α3 υστερεί σε σχέση με την EQA και τις υπόλοιπες εκδόσεις του Α3, καθώς στη το πορτμπαγκάζ έχει μειωθεί κατά 100 λίτρα λόγω της Plug-In υβριδικής τεχνολογίας και ανέρχεται έτσι στα 280 λίτρα.
Κινητήρες: Πιο ισχυρός του Audi, μεγαλύτερη ροπή η EQA
Η αμιγώς ηλεκτρική EQA στην έκδοση 250 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. αποτελούμενη από 5 modules και 200 κυψέλες με μέγιστη τάση 420V και ονομαστική χωρητικότητα 190 Αh. Η ισχύς ανέρχεται στα 190 άλογα και τα 375 Nm ροπής και πως η Mercedes υπόσχεται 398-426 χλμ. αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των 66,5 kWh. Η φόρτιση σε οικιακή πρίζα ξεπερνά τις 30 ώρες ωστόσο με τον ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 110 kW, φορτίζει από το 10% στο 80% σε μόλις 30 λεπτά της ώρας.
Το Plug-In Hybrid Audi A3 40 ΤFSI e χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων TFSI απόδοσης 150 ίππων και τον συνδυάζει με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ΚW, με τη συνολική απόδοση του συνόλου να ανέρχεται στους 204 ίππους και στα 350 Nm ροπής που περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη (S Tronic). Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία είναι και αυτή προνόμιο των Plug-in και στην περίπτωση του A3 φτάνει τα 55 χιλιόμετρα χάρη σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh, που απαιτεί χρόνο φόρτισης περίπου 6 ώρες σε κοινή οικιακή πρίζα ή περίπου 4 ώρες σε πρίζα ισχύος 3,7 kW. Φυσικά τα PHEV φημίζονται και για την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, που στο A3 40 TFSI e αγγίζει τα 5,6 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο: Ευχάριστο και σπορ το A3, άνετη και αθόρυβη η EQA
Κατά την οδήγησή της, βασικό χαρακτηριστικό της EQA είναι η απόλυτη ησυχία, την ώρα που η ανάρτηση στρογγυλεύει τις ανωμαλίες χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο και με άκρως αποτελεσματικό τρόπο. Η EQA «πατάει» πειστικά και σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα προσφέρει ένα ξεχωριστό αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας πίσω από το τιμόνι της. Τα 154 χιλιοστά που απέχει από το έδαφος σε συνδυασμό με την απουσία της τετρακίνησης στη συγκεκριμένη έκδοση δεν την καθιστούν ικανή σε off-road καταστάσεις, αλλά σε πατημένο χωματόδρομο θα κινηθεί ικανοποιητικά.
Από την άλλη μεριά το Audi A3 40 TFSI e είναι σταθερό και ευθύβολο ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, ενώ προσφέρει και πολύ καλή οδηγική αίσθηση στον οδηγό που θα θελήσει να το πιέσει σε δρόμο με στροφές. Η ανάρτηση προσφέρει την απαιτούμενη άνεση, ενώ το ευχάριστο οδηγικό του προφίλ συμπληρώνεται από τα εξαιρετικά σε απόδοση και αίσθηση φρένα.
Συμπέρασμα
Το Audi A3 40 TFSI e χάρη στο ισχυρότερο PHEV σύστημα κίνησης αφαιρεί σε ένα βαθμό το άγχος της απαραίτητης φόρτισης που υπάρχει στα αμιγώς ηλεκτρικά όπως η EQA, προσφέροντας παράλληλα καλές επιδόσεις. Ωστόσο το γεγονός πως με την επιδότηση το κόστος απόκτησης της Mercedes EQA πλησιάζει αρκετά κοντά, σε συνδυασμό με την καλή αυτονομία, τους καλύτερους χώρους και την μεγαλύτερη ροπή έρχονται ως αντίβαρα. Σε κάθε περίπτωση τα δύο premium γερμανικά ηλεκτροκίνητα δεν θα αφήσουν παραπονούμενους αυτούς που θα τα επιλέξουν για τις μετακινήσεις τους.