Από πλευράς κινητήρων τα πράγματα είναι εύκολα μιας και δεν υπάρχουν πολλές επιλογές να σε μπερδεύουν. Στους εξοπλισμούς, όμως, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Ποια έκδοση λοιπόν του Nissan Juke συμφέρει εν τέλει;
Ένα από τα δημοφιλή μοντέλα στην κατηγορία των SUV πόλης είναι αναμφίβολα το Nissan Juke, το οποίο πλέον βρίσκεται στην δεύτερη γενιά του. Ανάμεσα στα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν είναι το δυναμικό design, η σπορτίφ οδική συμπεριφορά, και ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας σε συνδυασμό με το value for money, ωστόσο, παρακάτω εμείς θα επικεντρωθούμε σε κάτι άλλο, και συγκεκριμένα τις εξοπλιστικές του εκδόσεις. Γιατί από τη μια έρχεται με έναν μόνο κινητήρα κάτω από το καπό (1.000 κυβικά, 114 άλογα), και από την άλλη με 5+2 διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού που θα καλύψουν τον old-school οδηγό που αδιαφορεί για τα ηλεκτρονικά και αναζήτα το αγνό αίσθημα της οδηγικής απόλαυσης, έως τον «γκατζετάκια» που χρειάζεται όλα τα τελευταία συστήματα τεχνολογίας ή εκείνον που βρίσκεται κάπου στην μέση και αναρωτιέται ποια είναι η κατάλληλη και η πιο συμφέρουσα επιλογή. Για να δούμε.
Σε όλες τις εξοπλιστικές εκδόσεις του νέου Nissan Juke παρών είναι ο κινητήρας DIG-T των 999 κ.εκ.. Η συνολικής του ισχύς ανέρχεται στους 114 ίππους και τα 200 Nm ροπής. Συνεργάζεται είτε με ένα 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Πριν ξεκινήσουμε με τις εξοπλιστικές εκδόσεις, να σημειώσουμε πως κάτω από το καπό του Juke θα συναντήσουμε έναν και μόνο 1.000άρη turbo κινητήρα βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 114 ίππους και 200 Nm ροπής. Αυτό συνδυάζεται είτε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων το οποίο είναι διαθέσιμο από την έκδοση Acenta και προφανώς παρουσιάζει καλύτερες ρεπρίζ σε όλο το εύρος στροφών.
Το αυτόματο κιβώτιο διατίθεται από την έκδοση Acenta και πάνω. Η συγκεκριμένη έκδοση, μάλιστα, περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας άλλα και αισθητήρες βροχής.
To Nissan Juke προσφέρεται σε 5 εξοπλιστικά επίπεδα: Energy, Acenta, N-Connecta, Techna και N-Design.
Περνώντας στο ζουμί, στο κομμάτι των εξοπλιστικών εκδόσεων, το B-SUV της Nissan προσφέρεται σε 5 βασικά εξοπλιστικά πακέτα (Energy, Acenta, N-Connecta, Techna και Ν-Design). Συνεργαζόμενο με τον 1.000άρη κινητήρα σε όλες τις εκδόσεις και με επιλογή για αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο από την έκδοση Accenta και πάνω, το Juke χαρακτηρίζεται από μια ποικιλία επιλογών που στρέφεται τόσο στο να γίνει προσιτό στο ευρύ κοινό, όσο και στο να προσφέρει κάτι παραπάνω σε όσους επιθυμούν ένα πιο διακριτό αίσθημα άνεσης.
Πάντως, καμία έκδοση δεν απογοητεύει καθώς το Juke στην βασική Energy, διαθέτει LED φώτα, Cruise Control με σύστημα αναγνώρισης πινακίδων, ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών καθώς και προειδοποίηση για πεζούς και δικυκλιστές. Βασικό μειονέκτημα της συγκεκριμένης έκδοσης είναι η απουσία συστήματος infotainment, κάτι που όμως συναντάμε στην κατά 1.000 ευρώ ακριβότερη έκδοση Acenta του οποίου στην καμπίνα θα βρει κανείς μια οθόνη αφής 8 ιντσών με δυνατότητα σύνδεσης με smart phone μέσω Android Auto και Apple Car Play. Στην συγκεκριμένη έκδοση συναντάμε και πλήθος συστημάτων υποστήριξης του οδηγού όπως η κάμερα οπισθοπορείας για την διευκόλυνση του οδηγού στο παρκάρισμα ή τις αστικές μανούβρες καθώς και αισθητήρες βροχής.
Στις πιο ακριβές εκδόσεις συναντάμε αισθητικές παρεμβάσεις με την διχρωμία του αμαξώματος στα εξοπλιστικά επίπεδα Techna και N-Design να αναβαθμίζουν σχεδιαστικά το Juke.
Γέφυρα, ανάμεσα στις πιο προσιτές Energy και Accenta και στις πιο πιο πολυτελείς Techna και N-Design, αποτελεί η έκδοση N-Connecta. Τα φιμέ κρύσταλλα πίσω σε συνδυασμό με το δερμάτινο τιμόνι προσθέτουν ένα αίσθημα κομψότητας στο crossover της Nissan ενώ στην συγκεκριμένη έκδοση θα συναντήσουμε και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, το πακέτο Connected Services του συστήματος infotainment, αλλά και προβολείς LED. Παρόν επίσης είναι το σύστημα Drive Mode που επιτρέπει στον οδηγό να διαλέγει ανάμεσα σε 3 λειτουργίες οδήγησης: Eco, Standard και Sport.
Η πιο premium έκδοση Techna εξοπλίζει το Juke με διπλούς αισθητήρες παρκαρίσματος μπρος και πίσω καθώς και με κάμερα περιμετρικής θέασης AVM ώστε να τονίζεται ακόμα περισσότερο η έντονη παρουσία του στοιχείου της υποβοήθησης. Στο εσωτερικό της καμπίνας δεσπόζουν τα μερικώς δερμάτινα καθίσματα καθώς και το σύστημα πλοήγησης της Nissan ProPilot. Από αυτή την έκδοση και πάνω, θα συναντήσουμε και το το εξελιγμένο ηχοσύστημα της ιαπωνικής εταιρείας BOSE Personal. Τέλος, η κορυφαία έκδοση N-Design σμιλεύει διαφορετικά το Juke, προσθέτοντας διχρωμία στο εξωτερικό αμάξωμα (και στους καθρέπτες), τοποθετώντας ένθετα στους προφυλακτήρες και εξοπλίζοντας το ιαπωνικό SUV με μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών.
Το Nissan Juke ξεκινά από τα 19.800 ευρώ στην βασική έκδοση Energy και φτάνει μέχρι τα 25.700 ευρώ στις πλούσιες εκδόσεις Techna και N-Design.
Το Juke αποτελεί ένα μοντέλο προσανατολισμένο στο να είναι μεν προσιτό, άλλα σχεδιασμένο και με πιο εξεζητημένες εξοπλιστικές εκδόσεις για όσους αναζητούν το αίσθημα της άνεσης σε ένα πρακτικό αυτοκίνητο. Η βασική έκδοση Energy χωρίς την κεντρική οθόνη ξεκινά από τα 19.800 ευρώ και διατίθεται αποκλειστικά με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η εξοπλιστική έκδοση που περιλαμβάνει την οθόνη αφής των 8 ιντσών είναι η Acenta, η οποία ξεκινά από ξεκινά από τα 20.800 ευρώ στην έκδοση με το χειροκίνητο και στα 22.900 ευρώ στην έκδοση με το αυτόματο DCT κιβώτιο. Στο κέντρο της γκάμας των εξοπλιστικών εκδόσεων θα βρούμε την έκδοση N-Connecta που διαθέτει αισθητήρες παρκαρίσματος και επιλογή για προφίλ οδήγησης και στοιχίζει 22.700 ευρώ με το χειροκίνητο και 24.300 με το αυτόματο κιβώτιο. Στην κορυφή της γκάμας των εξοπλιστικών επιπέδων θα βρούμε την high-tech έκδοση Techna που ανέρχεται στα 25.700 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο και 28.100 με το αυτόματο και την έκδοση N-Design με την εντυπωσιακή εμφάνιση που προσφέρεται μόνο με το χειροκίνητο κιβώτιο και κοστίζει 25.700 ευρώ.
Τo Juke στην έκδοση Energy κοστίζει κάτω από 20.000 ευρώ, ωστόσο σαφές του μειονέκτημα είναι η απουσία κεντρικής οθόνης και συστήματος infotainment. Η έκδοση Acenta- που είναι και έκδοση που επιλέγουμε εμείς-κοστίζει 1.000 ευρώ παραπάνω, ωστόσο έρχεται με την κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών καθώς και με κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες βροχής. Η N-Connecta είναι η έκδοση που ισορροπεί ανάμεσα στις πιο προσιτές και τις πιο πολυτελείς εκδόσεις, ενώ εκείνοι που θέλουν να ξεχωρίσουν θα επιλέξουν την πλούσια σε τεχνολογία έκδοση Τechna ή την N-Design με την διχρωμία του αμαξώματος να αφήνει ένα γενναίο αισθητικό αποτύπωμα.