Το νέο Skoda Enyaq Coupe είναι το πρώτο ηλεκτρικό που μπαίνει στην οικογένειας RS της τσέχικης φίρμας έχοντας μεγάλη μπαταρία 82 kWh, 300 άλογα, τετρακίνηση και εντυπωσιακό design. Ανάλογα χαρακτηριστικά όμως έχει και το Τesla Model Υ Long Range AWD, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί την SUV εκδοχή του Model 3 στο οποίο και βασίζεται με μπαταρία 75 kWh, 351 άλογα και σχεδίαση που «φωνάζει» τον ηλεκτρικό χαρακτήρα της φίρμας που δημιουργήθηκε από τον οραματιστή Ίλον Μασκ.
Το μήκους 4.753 χλστ. Enyaq Coupe «πατάει» πάνω στη 5θυρη έκδοση, αλλά διαφοροποιείται από την δεύτερη κολώνα και πίσω, όπου και είναι έκδηλη η κουπέ διαμόρφωση των γοητευτικών αναλογιών του. Η έντονη προσωπικότητα του Enyaq Coupe τονίζεται επιπλέον στην έκδοση RS, με δυναμικό μπροστά σπόιλερ, πλήθος μαύρων σχεδιαστικών λεπτομερειών και την απ' άκρη σ' άκρη κόκκινη ανακλαστική λωρίδα στο πίσω μέρος. Στα συν τέλος και το εντυπωσιακό χρώμα Mamba Green.
Η Tesla από την άλλη επέλεξε να βασίσει το νέο της μοντέλο στο best seller της, κατασκευάζοντας ουσιαστικά μια Crossover εκδοχή του Model 3. Η σιλουέτα του Model Y θυμίζει εν πολλοίς εκείνη του «3αριού», αλλά σε μεγαλύτερες διαστάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις. Δικαιολογώντας τον Crossover χαρακτήρα του, το Model Y κέρδισε πόντους και σε απόσταση από το έδαφος, φτάνοντας στα 167 χλστ., όταν στο Skoda Enyaq Coupe είναι 173 χλστ..
Στην καµπίνα του Skoda Enyaq Coupe ξεχωρίζει η εξαιρετική αίσθηση ποιότητας και η μεγάλη οθόνη των 13 ιντσών. Τα μπάκετ καθίσματα της έκδοσης RS είναι εντυπωσιακά!
Μπαίνοντας στην καµπίνα του Skoda Enyaq Coupe RS η εικόνα είναι γνώριμη από το «κανονικό», δηλαδή ξεχωρίζει ο digital διάκοσμος και η υψηλή απτή ποιότητα. Tα υλικά αγγίζουν τα όρια του premium, όπως και το φινίρισµα, ενώ η στάνταρ τεράστια οθόνη των 13 ιντσών για το χειρισμό του infotainment και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,3 ιντσών δίνουν τον απαραίτητο high-tech τόνο. Αν μη τι άλλο, τα μπάκετ καθίσματα της έκδοσης RS τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.
Στο λιτής σχεδίασης ταμπλό του Tesla Model Y κυριαρχεί η κορυφαία σε ευκρίνεια και απόκριση οθόνη αφής των 15 ιντσών. Η ευρυχωρία είναι εντυπωσιακή, όπως και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ.
Στην καμπίνα του Model Y από την άλλη το σκηνικό είναι κατά βάση ίδιο με αυτό του Model 3, με την κορυφαία σε ευκρίνεια και απόκριση οθόνη αφής 15 ιντσών να κυριαρχεί μιας και είναι η ουσία σε ένα λιτής σχεδίασης ταμπλό που έχει μόνο ένα τιμόνι, μια οθόνη και τους επιμελώς καμουφλαρισμένους οριζόντιους αεραγωγούς. Από την οθόνη μπορεί κανείς να επιλέξει τα πάντα, αρκεί να εξοικειωθεί με το δαιδαλώδες μενού. Να είμαστε ειλικρινείς ο minimal αυτός χαρακτήρας μας κάνει κάπως «ψυχρός» απέναντι στον οδηγό και προτιμούμε το πολύ ποιοτικό και minimal όσο πρέπει περιβάλλον του Enyaq. Ποιοτικά βέβαια, και η καμπίνα του Model Y «στέκεται» αξιοπρεπώς, αλλά η γενικότερη εικόνα μάλλον δε φτάνει αυτή του Enyaq Coupe.
Σε χωροταξικά θέματα πάντως, τοModel Y έχει το πάνω χέρι μιας και προσφέρει άπλετους χώρους για τους επιβάτες. Προσφέρει μάλιστα και τη δυνατότητα 7θέσιας διάταξης, ενώ για τις αποσκευές υπάρχει ένας αχανής χώρος 854 λτ. (έως την οροφή) με μια βαθιά θήκη που θυμίζει αρκετά το MegaBox της Ford. Επιπλέον, υπάρχει ξεχωριστό διαμέρισμα 117 λίτρων μπροστά. Ο χώρος αποσκευών του Enyaq Coupe είναι στα 570 λτ. (μόλις 15 λτ. λιγότερος από την κανονική έκδοση), ενώ ακόμα και υψηλόσωμοι επιβάτες θα έχουν πρόβλημα να βολευτούν παρά την κεκλιμένη οροφή, τη στάνταρ γυάλινη οροφή και το χαμηλότερο ύψος.
Η έντονη προσωπικότητα του αμιγώς ηλεκτρικού Skoda Enyaq Coupe τονίζεται επιπλέον στην έκδοση RS με τα σπορ στυλιστικά στοιχεία και το ιδιαίτερο χρώμα.
Το τετρακίνητο (έχει έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα) Tesla Model Y των 351 ίππων εντυπωσιάζει με τη δύναμη και την εκρηκτικότητά του, αφού παρά το βάρος των 2.141 κιλών εκτοξεύεται εμπρός και σε ζαλίζει σε κάθε πίεση του πεντάλ του γκαζιού (0-100 σε 5,0 δλ.). Η τελική φτάνει στα 217 χλμ./ώρα, αλλά με τέρμα το γκάζι μη περιμένετε να δείτε τα 533 χλμ. αυτονομίας που υπόσχεται η Tesla. Προφανώς στην πόλη η αυτονομία είναι μεγαλύτερη, όπως αντίστοιχα στην εθνική πολύ μικρότερη ειδικά με ταχύτητες πάνω από τα 130 χλμ./ώρα.
Η σιλουέτα του Tesla Model Y χαρακτηρίζεται από την απλότητα και θυμίζει εν πολλοίς εκείνη του Model 3, αλλά με μεγαλύτερες διαστάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις.
Το Enyaq Coupe iV RS διαθέτει και αυτό ένα δεύτερο κινητήρα στον μπροστινό άξονα, με την ισχύ εδώ να ανέρχεται συνδυαστικά στους 299 ίππους. Έτσι, χρειάζονται 6,5 δλ. για να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα και έχει τελική ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα. Και εδώ το κιβώτιο είναι μιας σχέσης με την επιτάχυνση να είναι δυναμική, χωρίς όμως να φτάνει την έκρηξη του ισχυρότερου, αλλά και ελαφρύτερου Tesla Model Y. H αυτονομία μόλις που ξεπερνά τα 500 χλμ., εξαρτάται και εδώ βέβαια από το στυλ οδήγησης, την επιλογή του προγράμματος ECO, αλλά και τη ρύθμιση της ανάκτησης που μπορεί να γίνει σε τρία επίπεδα.
Η σφιχτή ανάρτηση, σε συνδυασμό με το μοτέρ των 299 ίππων του Enyaq Coupe -του πρώτου ηλεκτρικού RS μοντέλου της Skoda- μπορεί να προσφέρει γερές δόσεις αδρεναλίνης.
Το Skoda Enyaq Coupe iV RS έχει σφιχτό set-up στην ανάρτηση και 20άρηδες τροχούς που εξασφαλίζουν υψηλά περιθώρια στην πρόσφυση και συγκρατούν την κλίση. Έτσι σε συνδυασμό με το μοτέρ των 299 ίππων το πρώτο ηλεκτρικό RS μοντέλο της Skoda μπορεί να γίνει καταιγιστικό και να προσφέρει αδρεναλίνη. Δεν είναι αυτό που λέμε έκδοση επιδόσεων, ωστόσο είναι αποτελεσματικό και απολαυστικό. Βέβαια είναι βαρύ και αν το παρακάνει σε δρόμο με στροφές θα φανεί, ωστόσο η πίσω κίνηση βοηθά στο να διατηρεί ένα προβλέψιμο και ασφαλές προφίλ, με τα ηλεκτρονικά να λειτουργούν με καλά αντανακλαστικά σε κάθε περίπτωση. Πάντως παρά τον όγκο του είναι αρκετά ευέλικτο στην πόλη (κύκλος στροφής στα 10,8 μ.) προσφέροντας ταυτόχρονα μια τρομερά ήσυχη και ποιοτική κύλιση, καθώς και πολύ ευχάριστο ταξίδι, χάρη στην μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης και την σταθερότητά του.
Το Tesla Model Y γέρνει περισσότερο και η επικοινωνία με τον οδηγό δεν είναι αντίστοιχου επιπέδου με αυτή που προσφέρει το Skoda Enyaq Coupe iV RS, ωστόσο αποτελεσματική.
To Tesla Model Y από την άλλη με εφόδια το one pedal (στο άφημα του γκαζιού, φρενάρει προοδευτικά μέχρι ακινητοποίησης), αλλά και τους 12 αισθητήρες υπερύθρων μαζί με τις κάμερες κάνει παιχνιδάκι τις μετακινήσεις στον αστικό ιστό. Στον αυτοκινητόδρομο γίνονται αισθητοί ήχοι από το έδαφος και τον αέρα, ενώ σε στροφοδιαδρομή το Model Y έχει κάποιες ιδιαιτερότητες. Για παράδειγμα, το τιμόνι έχει εντελώς τεχνητή αίσθηση, ενώ ο τρόπος διαχείρισης του όγκου και τους βάρους υπό πίεση δεν έχει σχέση με αυτόν του Model 3. Συγκριτικά με το Enyaq Coupe δίνει την αίσθηση ότι γέρνει περισσότερο όμως και αυτό είναι πολύ αποτελεσματικό. Σε κάθε περίπτωση, τα φρένα είναι ακούραστα ακόμα και σε έντονες πιέσεις, αν και το πεντάλ του γκαζιού έχει μια κάπως «ξύλινη» αίσθηση.
Αν η εντυπωσιακή σχεδίαση, o σπορτίφ χαρακτήρας, η σχεδόν premium αίσθηση στην καμπίνα και τα λοιπά πλεονεκτήματα του νέου ηλεκτρικού Skoda συνοδευτούν και από μία δελεαστική τιμή -όπως συμβαίνει ήδη με την 5θυρη εκδοχή- το coupe Enyaq έχει τον τρόπο να βάλει το Tesla Model Y σε δεύτερο πλάνο. Και ας είναι το ακριβό αμερικάνικο μοντέλο πιο γρήγορο, πιο ευρύχωρο και πιο δημοφιλές…