Plug-in σεντάν βενζίνης με 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας και plug-in SUV Coupe diesel. Αμφότερα με την premium φινέτσα και την εξελιγμένη τεχνολογία που προσφέρει το όνομα Mercedes υπόσχονται απολαυστικές διαδρομές σε οικονομικό φόντο.
Η Mercedes έχει επενδύσει στην ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης στα μοντέλα της διαθέτοντας μια διευρυμένη γκάμα εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Μοντέλων που ξεχωρίζουν για τον τρόπο που συνδυάζουν τους κλασσικούς κινητήρες με τον ηλεκτρισμό, ξεχωρίζοντας έτσι από τις υπόλοιπες μάρκες και αποδεικνύοντας την προηγμένη της τεχνολογία.
Plug-In με diesel μοτέρ ή ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ;
Αφορμή για την παρακάτω εναλλακτική συγκριτική δοκιμή στάθηκαν οι Mercedes C 300 e και GLC Coupe 300 de. Η πρώτη αποτελεί το δημοφιλέστερο σεντάν της Mercedes, τη C-Class, στην βενζινοκίνητη plug-in έκδοσή του αποδίδει 313 ίππους και το κυριότερο έχει πραγματική ηλεκτρική αυτονομία κοντά στα 100 χλμ., νούμερο διπλάσιο από τα υπόλοιπα PHEV της αγοράς. Η δεύτερη είναι η Coupe εκδοχή της GLC, του μεσαίου SUV της φίρμας. Μόνο που εδώ η ιδιαιτερότητά είναι πως συνδυάζει τον ηλεκτροκινητήρα του plug-in συστήματος, με κινητήρα diesel αποδίδοντας 306 ίππους! Διπλό κέρδος οικονομίας και μια μείξη diesel + PHEV που δεν θα βρεις αλλού και μόνο η Mercedes έχει συνδυάσει. Φυσικά με τέτοια αυτοκίνητα ήταν δύσκολο να αντισταθούμε στην ιδέα μιας απόδρασης. Γιατί πέρα από την οικονομία που προσφέρουν και τα δύο έχουν απόλυτα ταξιδιάρικο χαρακτήρα και προσφέρονται για «ατσαλάκωτα» χιλιόμετρα.
H C-Class στην βενζινοκίνητη plug-in έκδοσή της αποδίδει 313 ίππους και το σημαντικό έχει πραγματική ηλεκτρική αυτονομία κοντά στα 100 χλμ., νούμερο διπλάσιο από τα υπόλοιπα PHEV της αγοράς.
Ας δούμε λοιπόν αναλυτικότερα τους πρωταγωνιστές των δύο Mercedes που κρύβονται κάτω από το καπό. Κάτω από αυτό της C 300 e βρίσκεται ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας που αποδίδει 204 άλογα και ο οποίος συνδυάζεται με ένα ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων. Έτσι, η συνδυαστική ισχύς είναι στα 313 άλογα, η ροπή στα 550 Nm και οι επιδόσεις είναι αξιοζήλευτες. Τα 3,8 δλ. για το 80-120 είναι ενδεικτικά της δύναμης και της γεμάτης λειτουργίας του μοτέρ, ενώ αντίθετα με τα περισσότερα plug-in που προς το τέλος της ημέρας θα έχει τελειώσει η μπαταρία τους, η C 300 e χάρη στην μεγάλη μπαταρία των 25,4 kWh έχει πραγματική αυτονομία είναι 90-100 χιλιόμετρα. Μάλιστα, στα «συν» σημειώνουμε ότι η τελική ταχύτητα αμιγώς ηλεκτρικά είναι στα 140 χλμ./ώρα, αλλά και ότι το μοτέρ τραβάει γερά από τις χαμηλές μέχρι τις ψηλές στροφές και πάντα με πολιτισμένη λειτουργία.
Η Coupe εκδοχή της GLC, του μεσαίου SUV της φίρμας συνδυάζει τον ηλεκτροκινητήρα του plug-in συστήματος, με κινητήρα diesel αποδίδοντας 306 ίππους και έχοντας ροπή 700 Nm.
Από την άλλη η GLC 300 de συνδυάζει έναν 4κύλινδρο κινητήρα πετρελαίου 2,0 λίτρων και 194 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων, με την κίνηση να περνάει στους 4 τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων. Το ηλεκτρικό μοτέρ παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία υψηλής τάσης 13,5 kWh (9,3 kWh η ωφέλιμη) και συνδυαστικά, οι δύο αυτές πηγές ισχύος προσφέρουν μέγιστη ισχύ 306 ίππων και μέγιστη ροπή 700 Nm.
Το αυτοκίνητο λειτουργεί απόλυτα ήσυχα και πολιτισμένα, ωστόσο με το πάτημα του δεξιού πεντάλ το «θηρίο βρυχάται» και παρά τους 2+ τόνους επιταχύνει κολασμένα, είτε από στάση είτε εν κινήσει. Χαρακτηριστικά για το 80-120 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 3,8 δλ., επιλέγοντας τη λειτουργία sport. Όσο βέβαια βρίσκεστε εντός πόλης, οι λειτουργίες Eco ή Electric είναι οι πιο ενδεδειγμένες, με την GLC Coupe να κινείται μόνο με ρεύμα (έως και 140 χλμ./ώρα), με την πραγματική αυτονομία να είναι γύρω στα 40 χλμ..
Κορυφαίο σε ποιότητα και σούπερ digital το εσωτερικό της C-Class. Η OLED οθόνη έχει ευκρίνεια καλύτερη από ipad, ενώ οι δυνατότητες του MBUX είναι τεράστιες.
Με αφετηρία λοιπόν την Αθήνα ξεκινήσαμε για δύο εντελώς διαφορετικούς προορισμούς. Παραλιακά με τη C-Class περιοδεύοντας στην Εύβοια, και στα χιονισμένα Ζαγοροχώρια με την GLC Coupe. Κοινό στοιχείο και στις δύο περιπτώσεις ήταν η εθνική οδός, όπου δεν γίνεται να μην απολαύσεις τη δεδομένη ποιότητα κύλισης που προσφέρουν τα δύο μοντέλα και το στιβαρό πάτημα που σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση στο δρόμο.
Το εσωτερικό της GLC Coupe είναι μοντέρνο σε σχεδίαση και βέβαια άκρως ποιοτικό. Η ποιότητα κατασκευής και ο τεχνολογικός προσανατολισμός με τις digital λειτουργίες σου δίνουν την απαραίτητη αίσθηση πολυτέλειας.
Οι καμπίνες πλήρως απαλλαγμένες από εξωτερικούς θορύβους (κύλισης, αεροδυναμικής) διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες για μια ξεκούραστη διαδρομή (σ.σ. ειδικά στην περίπτωση της C-Class), ενώ ακόμα και αν είστε παρέα, στα πίσω καθίσματα, οι προσφερόμενοι χώροι θα προκαλέσουν μόνο χαμόγελα στους επιβάτες (βλ. GLC Coupe). Επιπλέον, μην ξεχνάμε πως το MBUX σύστημα πολυμέσων και στα δύο μοντέλα φροντίζει να παρέχει πληρέστατη πληροφόρηση για τη διαδρομή σας (σ.σ. θέλει το χρόνο του ώστε να ανακαλύψεις όλες τις δυνατότητές του, ενώ πιο εξελιγμένης γενιάς είναι αυτό της C-Class) και η μεγάλη λίστα συστημάτων υποβοήθησης κάνει ακόμα πιο εύκολο και άνετο το ταξίδι.
Η C-Class έχει μια ανάρτηση τόσο καλοκουρδισμένη που δεν νιώθεις το επιπλέον βάρος και κάνει τους όχι και τόσο καλοφτιαγμένους δρόμους να θυμίζουν ευρωπαϊκό αυτοκινητόδρομο.
Βγαίνοντας στο επαρχιακό δίκτυο ανακαλύπτεις ακόμα περισσότερο τις ικανότητες των δύο μοντέλων. Η C-Class έχει μια ανάρτηση τόσο καλοκουρδισμένη που δεν νιώθεις το επιπλέον βάρος και κάνει τους όχι και τόσο καλοφτιαγμένους δρόμους να θυμίζουν ευρωπαϊκό αυτοκινητόδρομο από τον τρόπο που σιδερώνει τις ανωμαλίες. Η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι αντάξια του ονόματος Mercedes, με το υβριδικό σεντάν να κινείται αρκετά πιο σβέλτα από όσο καταλαβαίνεις δίνοντας την αίσθηση πως κάνεις cruising. Βάλτε στην εξίσωση πως λόγω δύναμης η προσπέραση σε μεγαλύτερα οχήματα ή σε πιο «αργούς» οδηγούς είναι παιχνιδάκι.
Το SUV Coupe της Mercedes έχει περιπετειώδη χαρακτήρα για να απολαύσεις εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ χάρη στην τετρακίνηση και τη γρήγορη εμπλοκή της ούτε το χιόνι δεν θα σας σταματήσει.
Αυτό ισχύει βέβαια και για την GLC Coupe 300 de με τα 700 Nm ροπής, η οποία αν και ψηλότερη είναι εξίσου αποτελεσματική στις στροφές, λόγω του σφιχτού set-up στην ανάρτηση όντας πιο ενδιαφέρουσα σε γρήγορους ρυθμούς, αλλά και πιο «ευαίσθητη» στα κατσαρά σημεία του δρόμου. Βέβαια το Coupe SUV της Mercedes μην ξεχνάμε πως έχει και ένα περιπετειώδη χαρακτήρα για να απολαύσεις εκτός δρόμου διαδρομές (τα Ζαγοροχώρια προσφέρουν πάμπολλες επιλογές γι αυτό το σκοπό), ενώ χάρη στην τετρακίνηση και τη γρήγορη εμπλοκή της ούτε το χιόνι αποτέλεσε τροχοπέδη στη βόλτα μας. Ίσα-ίσα που ήταν αφορμή για περισσότερη διασκέδαση.
Με τη C 300 e αν κινείστε υβριδικά θα κάψετε γύρω στα 2,0-2,2 λτ./100 χλμ., ενώ στο ταξίδι σας γύρω στα 7 λίτρα.
Όσο για την κατανάλωση, εδώ και αν μείναμε -ευχάριστα- έκπληκτοι. Με τη C 300 e αν κινείστε υβριδικά υπολογίστε γύρω στα 2,0-2,2 λτ./100 χλμ., ενώ στο ταξίδι σας αν αδειάσετε εντελώς από ρεύμα, τότε θα δείτε την μέση κατανάλωση βενζίνης στα 8-8,5 λτ./100 χλμ., ή ορθότερα γύρω στα 7 λίτρα εφόσον θα κινείστε στον αυτοκινητόδρομο, αφού εκεί μόνο θα τελειώσει η μπαταρία.
Η GLC 300 de σε μια συνδυαστική διαδρομή έχει κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ., ενώ στο ταξίδι, με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα υπολογίστε γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ..
Από την άλλη στη GLC 300 de, στη συνδυαστική διαδρομή μας κάψαμε 5,8 λτ./100 χλμ.. Βέβαια η διαδρομή που κάναμε στο ορεινό δίκτυο ξεκίνησε με άδεια μπαταρία, συνεπώς η φόρτισή της γινόταν αποκλειστικά από την ανάκτηση που γινόταν σε κατηφόρες και φρεναρίσματα. Χωρίς εμπλοκή της μπαταρίας πάντως, με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα υπολογίστε γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ..
Πολυτέλεια, κορυφαία ποιότητα κύλισης, άνεση και απόλαυση σε σβέλτους ρυθμούς -με το δικό τους στιλ και δεδομένα της κλάσης- διακρίνει και τα δύο μοντέλα.
Πολυτέλεια, κορυφαία ποιότητα κύλισης, άνεση από την ανάρτηση και απόλαυση σε σβέλτους ρυθμούς -με το δικό τους στιλ και δεδομένα της κλάσης- διακρίνει και τα δύο μοντέλα στο δρόμο. Ωστόσο, υπάρχουν και διαφορές. Με την GLC Coupe για παράδειγμα κάθεσαι ψηλά, βλέπεις ευκολότερα στις διασταυρώσεις και το πιο σημαντικό πας εκτός δρόμου. Η C-Class από την άλλη, είναι πιο ευέλικτη μέσα στην πόλη αν και με ίδιο μήκος, είναι και ξεκούραστη στον αυτοκινητόδρομο. Έκαστη στο είδος της.