Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται και πληθύνονται, τα «πατροπαράδοτα» SUV με τους θερμικούς κινητήρες πρωταγωνιστές, όμως, επιμένουν. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η νέα, δεύτερης γενιάς Mercedes GLC, με την οποία η γερμανική φίρμα αναβαθμίζει κάθε πτυχή του D-SUV με στόχο να δώσει συνέχεια στην πετυχημένη εμπορική πορεία του.
Η σταθερή παρουσία της Mercedes GLC στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στην κατηγορία της επιβεβαιώνει την δυναμική επιβλητικού D-SUV. Μολονότι πρόκειται για ένα «νεαρό» ηλικιακά μοντέλο (πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015 αντί της GLK-Class), η GLC εδραιώθηκε στο segment χάρη στην premium στόχευση σε κάθε της παράμετρο, είτε μιλάμε για την ελληνική αγορά (2η θέση στην κατηγορία για το 2021) είτε σε παγκόσμια κλίμακα (πάνω από 2,5 εκ. πωλήσεις).
Μετά από 7 χρόνια πετυχημένης εμπορικής πορείας, η γερμανική μάρκα πέρασε στο επόμενο επίπεδο, λανσάροντας το δεύτερης γενιάς μεσαίο SUV (κωδική ονομασία X254). Πιο δυναμική σχεδιαστικά, μεγαλύτερη σε διαστάσεις αλλά και με hi-tech εξοπλιστικά «καλούδια», η δεύτερης γενιάς Mercedes GLC έχει αρκετές ενδιαφέρουσες αλλαγές συγκριτικά με την προκάτοχό της. Πάμε να τις σταχυολογήσουμε, απέξω προς τα μέσα.
Για τους νέους προβολείς μπορεί να πει κανείς ότι θυμίζουν ελαφρώς την μικρότερη GLA, ενώ χάρη στην απευθείας σύνδεσή τους με την μάσκα του ψυγείου τονίζεται περισσότερο το πλάτος του οχήματος.
Διαστάσεις: Ογκωδέστερη και βασισμένη σε «νέα» πλατφόρμα
Δεν χρειάζεται παρά μία και μόνο ματιά για να διαπιστώσει κανείς πως η δεύτερης γενιάς Mercedes GLC είναι ογκωδέστερη από την προηγούμενη. Αυτό προκύπτει λόγω της πλατφόρμας MHA (Modular High Architecture) και για να είμαστε πιο ακριβείς λόγω της τροποποιημένης version της, πάνω στην οποία έχει βασιστεί το θηριώδες μεσαίο SUV. Σημαντική λεπτομέρεια, το ότι. Επιστρέφοντας στα της GLC, το δεύτερης γενιάς D-SUV είναι μεγαλύτερο, διότι το μήκος του φτάνει πλέον στα 4.716 χλστ. (+61 χλστ.). Την ίδια στιγμή, το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά 15 χιλιοστά, οριζόμενο στα 2.888 χιλιοστά, ενώ μεγαλύτερα είναι και τα μετατρόχια, κατά 6 χιλιοστά μπροστά και 23 πίσω. Από την άλλη πλευρά, το πλάτος παραμένει αναλλοίωτο στα 1.890 χλστ. και το ύψος «μειώνεται» κατά 4 χλστ., με την χαμηλότερη GLC να αγγίζει τα 1.640 χλστ..
Σχεδίαση: Πιο αεροδυναμική λογική, πιο σπορτίφ design
Οι διαφορές στις επιμέρους διαστάσεις του μοντέλου συγκριτικά με την πρώτη του γενιά συνδυάζονται με συγκεκριμένες σχεδιαστικές επεμβάσεις. Τροποποιήσεις, δηλαδή, οι οποίες επιτυγχάνουν, μεταξύ άλλων, ένα πιο αεροδυναμικό αποτέλεσμα. Κάπως έτσι, λοιπόν, ο συντελεστής οπισθέλκουσας στην νέα Mercedes GLC ανέρχεται στα 0,29 cd (αντί για 0,31). Εστιάζοντας, τώρα, καθαρά στο κομμάτι «design», το γερμανικό D-SUV υιοθετεί μία πιο δυναμική φιλοσοφία που του χαρίζει και την αναγκαία κομψότητα. Σε κεντρικό πλάνο βρίσκονται οι πιο ευκρινείς προβολείς, η μεγαλύτερη μάσκα και το πιο εμφανές έμβλημα, με τις εισαγωγές αέρα να φαντάζουν πιο ταιριαστές στο ευρύτερο σπορτίφ «πακέτο» που προβάλλει η Mercedes. Διαφορετικό σε σχέση με όσα είχαμε γνωρίσει είναι και το πίσω μέρος με τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα. Παρόμοια λογική με το παρελθόν συναντάμε στις ενδιαφέρουσας σχεδίασης δύο απολήξεις της εξάτμισης.