- Τα eFuels μπορεί να "τελειώσουν¨ τα ηλεκτρικά
- Βενζίνη και diesel που φτιάχνονται με ρεύμα
- Μηδενικό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα
- Μπαίνουν και στο τωρινό σου αυτοκίνητο
Συνθετικά καύσιμα η απάντηση στα ηλεκτρικά
Η παραδοσιακή βενζίνη και το diesel δέχονται πυρά, ιδιαίτερα το δεύτερο και οι αναφορές για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος παίζει καθημερινά στις ειδήσεις. Ήδη οι κατασκευαστές κοιτάζουν την επόμενη μέρα στην αυτοκίνηση, με τον ηλεκτρισμό αυτή τη στιγμή να έχει το πάνω χέρι. Το αντίπαλο δέος του δείχνει πως θα είναι το υδρογόνο, το οποίο δείχνουν να πιστεύουν περισσότερο οι Ιάπωνες και να επενδύουν στην εξέλιξή του.
Υπάρχει βέβαια και μια άλλη τάση, η οποία δείχνει να κερδίζει έδαφος και υποστηρικτές και λέγεται συνθετικά καύσιμα ή αλλιώς eFuels. Πρόκειται για ηλεκτρικά καύσιμα τα οποία βάζεις κανονικά από αντλία. Και γιατί είναι ηλεκτρικά; Γιατί για την παραγωγή τους χρησιμοποιείται ρεύμα. Συγκεκριμένα συνδυάζεται νερό και διοξείδιο του άνθρακα.
Πρόκειται για μια περιπλοκή επιστημονική διαδικασία κατά την οποία, όπως είπαμε, απαραίτητο ρόλο παίζει η πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Αφού η ηλιακή/αιολική ενέργεια μετατραπεί σε ηλεκτρική ενέργεια, τροφοδοτεί μια συσκευή ηλεκτρόλυσης, η οποία διασπά το νερό σε οξυγόνο και υδρογόνο.
Έπειτα, μέσω μιας διαδικασίας πολλαπλών σταδίων σε ειδικώς σχεδιασμένα σταθμούς, το υδρογόνο αντιδρά με CO 2 ώστε τελικά να παραχθεί βενζίνη. Βενζίνη που δεν χρειάζεται να εξαχθεί από το έδαφος, έπειτα να διυλιστεί και να περάσει από πολλά σταδία για να αξιοποιηθεί ως καύσιμο, άλλα είναι αμέσως έτοιμη για μεταφορά.
Μηδενίζει τις εκπομπές, επενδύουν σε αυτό εταιρείες-κολοσσοί
Τι προσφέρουν συγκριτικά με τα συμβατικά καύσιμα; Μηδαμινό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα στην παραγωγή τους. Με ένα αστερίσκο βέβαια. Να χρησιμοποιηθούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την παραγωγή τους. Άρα παύουν να είναι βλαβερά όπως τα συμβατικά καύσιμα και κατ επέκταση μπορούν αν χρησιμοποιηθούν από κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αυτός είναι και ο λόγος που εταιρείες κολοσσοί έχουν επενδύσει εκατομμύρια σε αυτή την τεχνολογία καυσίμων. Η Porsche, η Siemens Energy, η Χιλιανή εταιρεία HIF και οι εταιρείες Enel, Exxon Mobil, Gasco και ENAP, δημιούργησαν ένα από τα πιο μεγάλα projects παραγωγής συνθετικών καυσίμων στην Παταγονία της Χιλής.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματά τους και πόσο κάνουν
Το βασικότερο πλεονέκτημα των eFuels είναι πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμα και από τα αυτοκίνητα που έχουμε τώρα. Δεν χρειάζεται καμία απολύτως μετατροπή, αφού μιλάμε για ακριβώς τα ίδια καύσιμα. Παράλληλα υπάρχουν οι υποδομές, καθώς η μεταφορά, η αποθήκευση και ο ανεφοδιασμός γίνεται όπως στα γνωστά μας καύσιμα, άρα δεν αλλάζει κάτι. Άρα θα εξακολουθείς να πηγαίνεις στο βενζινάδικο και να λες γέμισέ το μου!
Ναι αλλά πόσο θα κοστίσει το γέμισμα; Αυτή τη στιγμή δεν μπορείς να γεμίσεις, καθώς δεν υπάρχει τόσο μεγάλη παραγωγή. Στο υποθετικό σενάριο θα είχε κοντά στα 5 ευρώ/λτ.. Βέβαια οι αναλυτές υποστηρίζουν πως αν υπάρξει μαζική παραγωγή, τότε η τιμή πώλησης δεν θα ξεπερνούσε το 1,5 ευρώ ανά λίτρο.