Τα καλύτερα και χειρότερα οικογενειακά Plug-in hybrid SUV σε ασφάλεια.
Τα Plug-in hybrid τα παίρνεις -ως εταιρικά συνήθως- γιατί «καίνε» ρεύμα και έχουν κορυφαίες επιδόσεις. Παρακάτω αξιολογούμε τα μικρομεσαία PHEV SUV με περισσότερα από 245 άλογα. Ποια 3 είναι τα καλύτερα και ποια 2 τα χειρότερα σε ασφάλεια;
Για να «πετύχουν» κορυφαίες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, ξεκινούν έχοντας ένα μειονέκτημα. Μιλάμε για το έξτρα βάρος σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο, βάρος το οποίο στα Plug-in υβριδικά προκύπτει λόγω της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι υστερούν σε ασφάλεια. Αντιθέτως, στην κατηγορία των οικογενειακών SUV βρίσκεις μοντέλα με πάνω από 245 άλογα τα οποία και «κοκκαλώνουν» από τα 100 χλμ./ώρα σε αποστάσεις που θυμίζουν... supercar!
Επιλέγοντας τα 9 Plug-in hybrid με ιπποδύναμη από 245 άλογα και πάνω, αξιολογούμε το επίπεδο ασφάλειάς τους με βάση τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center σε φρενάρισμα, χρόνους προσπέρασης και την οδική τους συμπεριφορά. Ποιο είναι το καλύτερο και ποιο το χειρότερο σε ασφάλεια; Τι κάνουν στις υπόλοιπες παραμέτρους (κατανάλωση & χώροι);
Πρώτο σε ασφάλεια και φθηνότερο όλων το CUPRA Formentor, δεύτερο ασφαλέστερο το Hyundai Tucson
Με «κοκκάλωμα» από τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 35,3 μέτρα, το 2κίνητο CUPRA Formentor είναι το ασφαλέστερο οικογενειακό SUV της λίστας μας. Το ισπανικό μοντέλο των 245 ίππων «φοράει» αεριζόμενους δίσκους εμπρός (340 χλστ.) και δισκόφρενα πίσω (310 χλστ.), με την επίδοσή του να είναι μόλις 1,5 μ. περισσότερο από το supercar Nissan GT-R το οποίο δεσπόζει στο AutoΤρίτη Test Center. Στα θετικά του CUPRA Formentor είναι, επίσης, το χαμηλότερο κόστος (44.890 ευρώ). Από εκεί και πέρα, δεύτερο ασφαλέστερο μοντέλο είναι το Hyundai Tucson με τα 265 άλογα και τρίτο το Opel Grandland με τους 300 ίππους. Αμφότερα, είναι 4κίνητα και βρίσκονται στη 2η και 3η θέση και της σχέσης κατανάλωση-χώροι-ασφάλεια.
Φρενάρισμα πάνω από 40 μέτρα μόνο τα Land Rover Discovery Sport και Volvo XC40
Στις δύο τελευταίες θέσεις της λίστας, τόσο στην συνολική κατάταξη όσο και στο φρενάρισμα, είναι τα Land Rover Discovery Sport (8ο στη γενική) και Volvo XC40 (9ο στη γενική). Μάλιστα, είναι τα μοναδικά Plug-in hybrid οικογενειακά SUV με φρενάρισμα πάνω από 40 μέτρα. Χειρότερο είναι το Land Rover Discovery Sport (το μόνο με αεριζόμενους δίσκους πίσω) το οποίο ακινητοποιείται πλήρως στα 42,1 μέτρα στο 100-0 χλμ./ώρα, επίδοση η οποία είναι στις 5 τελευταίες από κάθε μοντέλο του AutoΤρίτη Test Center. Στα 40,1 μέτρα «κοκκαλώνει» το Volvo XC40.
Προσπέρασμα κάτω από 3 δλ. για Peugeot 3008 και Opel Grandland
Τρία 4κίνητα αυτοκίνητα με παρόμοιο πάτωμα και ίδια ιπποδύναμη (300 PS) βρίσκονται στις πρώτες θέσεις του χρόνου προσπέρασης. Κορυφαίο είναι το Peugeot 3008 Hybrid-4 το οποίο με kickdown επιταχύνει από τα 60-100 χλμ./ώρα σε 2,7 δλ. Στην ίδια ταχύτητα το Opel Grandland προσπερνά σε 2,9 δλ., ενώ η τριάδα ολοκληρώνεται με το DS Crossback E-Tense.
Ελαφρύτερο όλων το Formentor, πάνω από 2,1 τόνους το Land Rover
Σημαντική λεπτομέρεια που επηρεάζει εν γένει την αποτελεσματικότητα ενός αυτοκινήτου είναι το βάρος. Όσο περισσότερα κιλά, τόσο πιο δύσκολη είναι η διαχείριση του όγκου του. Στην δική μας αξιολόγηση το CUPRA Formentor είναι ελαφρύτερο όλων στα 1.699 κιλά (με οδηγό), παράμετρος που συνέβαλε και στο κορυφαίο φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα. Σχετικά μικρό βάρος έχουν τα επίσης 2κίνητα VW Tiguan, Volvo XC40, Audi Q3 και DS 7 Crossback E-Tense. Στον αντίποδα, βαρύτερο όλων και με διαφορά είναι το Land Rover Discovery Sport (2.168 κιλά), σχεδόν 200 κιλά βαρύτερο από το δεύτερο Peugeot 3008 (1.928 κιλά, πάντα υπολογίζοντας οδηγό βάρους 75 κιλών).
Πάμε να δούμε αναλυτικά την κατάταξη στον τομέα της ασφάλειας των 9 Plug-in hybrid C-SUV με 245 άλογα και πάνω, ρίχνοντας μία ματιά και στο τι κάνουν στις υπόλοιπες παραμέτρους (χώροι, κατανάλωση).
Ποια plug-in οικογενειακά SUV είναι καλύτερα και χειρότερα στην ασφάλεια; Αξιολογήσαμε όσα έχουμε δοκιμάσε με ιπποδύναμη πάνω από 245 άλογα στην δοκιμή αποφυγής κινδύνου, στην οδική συμπεριφορά, στα φρένα, και στην πρόσπέραση μιας και οι επιδόσεις ήταν αυτή τη φορά στο προσκήνιο. Ποια ήταν τα 3 καλύτερα και ποια τα 2 χειρότερα;
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
1º
CUPRA FORMENTOR 1.4 TSI DSG e-Hybrid 245 PS 245ps
2º
HYUNDAI TUCSON 1.6 T 265 PS PHEV 6AT 4WD 265ps
3º
OPEL GRANDLAND HYBRID 300 PS 300ps
4º
VOLKSWAGEN TIGUAN eHYBRID 1.4 245 PS 245ps
5º
DS DS7 CROSSBACK E-TENSE 300 PS 4x4 300ps
6º
AUDI Q3 45 TFSI e S tronic 245ps
7º
PEUGEOT 3008 Hybrid-4 300 PS e EAT8 4x4 300ps
8º
LAND ROVER DISCOVERY SPORT PLUG-IN HYBRID P300e 4x4 309ps
Η αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς του μοντέλου είναι πολυσύνθετη και γίνεται έπειτα από πολλά χιλιόμετρα δοκιμών. Λαμβάνεται υπόψη η επίδοση στο τεστ αποφυγής κινδύνου (elk test), ενώ σημαντικές είναι οι πληροφορίες που λαμβάνει ο δοκιμαστής-οδηγός από το τιμόνι, την ανάρτηση, καιώς και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου υπό πίεση ή στις κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Η διαδικασία των μετρήσεων των φρένων γίνεται με τυποποιημένο τρόπο (πίεση ελαστικών που αναγράφει ο κατασκευαστής, στεγνό οδόστρωμα κ.λπ.), οι οποίες ισχύουν σε όλα τα αυτοκίνητα. Κατά τη διαδικασία ο οδηγός αναπτύσσει ταχύτητα 110 πραγματικών χλμ./ώρα, οπότε και φρενάρουμε απότομα. Μέσω ειδικού οργάνου μέτρησης μετράμε τη απόσταση από τη στιγμή που η ταχύτητα γίνει 100 χλμ. /ώρα μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί.
Σε αυτή διαδικασία κάνουμε προσομοίωση μιας προσπέρασης σε επαρχιακό δρόμο. Εδώ ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι από τα 60 χλμ./ώρα με 4η/5η σχέση ή με kickdown μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και καταγράφουμε το χρόνο που χρειάζεται.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Προσπέρασμα
1º
PEUGEOT 3008 Hybrid-4 300 PS e EAT8 4x4 300ps
2,7
2º
OPEL GRANDLAND HYBRID 300 PS 300ps
2,9
3º
DS DS7 CROSSBACK E-TENSE 300 PS 4x4 300ps
3
4º
LAND ROVER DISCOVERY SPORT PLUG-IN HYBRID P300e 4x4 309ps
Για την μέτρηση της κατανάλωσης εντός πόλης εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομοιώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Έτσι κινούμαστε με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και σε ορισμένες συνθήκες ως 80, σαν να κινούμαστε σε κάποια κεντρική λεωφόρο, πραγματοποιώντας παράλληλα στάσεις σαν να περιμένουμε σε φανάρι. Έπειτα από το όργανο που συνδέουμε στη θύρα OBD του οχήματος (παίρνει δεδομένα από τον εγκέφαλο κατευθείαν) λαμβάνουμε το νούμερο της κατανάλωσης.
Για την κατανάλωση σε ταξίδι, με το όργανο πάντα συνδεδεμένο στη θύρα OBD του οχήματος , μετράμε σε ανοιχτό δρόμο για 5 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται 3 φορές και κρατάμε το μέσο όρο των επιμέρους μετρήσεων.
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα; Πόσος χώρος υπάρχει για τα γόνατα και το κεφάλι τους; Πόση είναι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ τους;
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
1º
LAND ROVER DISCOVERY SPORT PLUG-IN HYBRID P300e 4x4 309ps
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα
Για το εσωτερικό πλάτος, οι μετρήσεις στηρίζονται σε μια ειδική πτυσσόμενη ράβδο που μετράει την απόσταση μεταξύ των θυρών στο ύψος του στήθους. Για 3 ενήλικες χρειάζεστε 1,35 μέτρα, ενώ για 2 μεγάλους και ένα παιδί 1,25 μέτρα.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Εσωτερικό πλάτος πίσω (εκ.)
1º
LAND ROVER DISCOVERY SPORT PLUG-IN HYBRID P300e 4x4 309ps
Οι μετρήσεις των εσωτερικών χώρων γίνονται με τη βοήθεια του… «Λυκούργου», μιας συσκευής που προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά. Με το κάθισμα του οδηγού στην πιο χαμηλή θέση (αν υπάρχει ρύθμιση του ύψους), την πλάτη κάθετη και με τη θέση αυτή σταθερή, μετράμε την απόσταση του Λυκούργου από την πλάτη του μπροστά καθίσματος.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Γόνατα (εκ.)
1º
DS DS7 CROSSBACK E-TENSE 300 PS 4x4 300ps
18,8
2º
VOLKSWAGEN TIGUAN eHYBRID 1.4 245 PS 245ps
18,8
3º
AUDI Q3 45 TFSI e S tronic 245ps
18,2
4º
HYUNDAI TUCSON 1.6 T 265 PS PHEV 6AT 4WD 265ps
18,0
5º
CUPRA FORMENTOR 1.4 TSI DSG e-Hybrid 245 PS 245ps
17,5
6º
LAND ROVER DISCOVERY SPORT PLUG-IN HYBRID P300e 4x4 309ps
Πάλι πρωταγωνιστής είναι ο «Λυκούργος» (προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά), ωστόσο σε αυτή την περίπτωση το νούμερο που μετράμε είναι η απόσταση του άνω άκρου του κεφαλιού του «Λυκούργου» από την οροφή.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Κεφάλι (εκ.)
1º
HYUNDAI TUCSON 1.6 T 265 PS PHEV 6AT 4WD 265ps
7,5
2º
CUPRA FORMENTOR 1.4 TSI DSG e-Hybrid 245 PS 245ps
7,0
3º
LAND ROVER DISCOVERY SPORT PLUG-IN HYBRID P300e 4x4 309ps
Γίνεται με την μέθοδο του «Ταμερλάνου». Συγκεκριμένα, έχουμε έναν κύβο γεμάτο με αφρώδες υλικό, από τον οποίο γεμίζουμε το πορτ-μπαγκάζ, μέχρι το ύψος της εταζέρας. Έπειτα μετράμε πόσα εκατοστά κατέβηκε το αφρώδες υλικό στον κύβο μας και πολλαπλασιάζοντάς το με τις διαστάσεις του κύβου, ξέρουμε πόσα λίτρα ακριβώς χωράει πραγματικά το πορτ-μπαγκάζ κάθε αυτοκινήτου.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Πορτ-μπαγκάζ (λτ.)
1º
LAND ROVER DISCOVERY SPORT PLUG-IN HYBRID P300e 4x4 309ps
Ποια συνδυάζουν καλύτερα Κατανάλωση, Χώρους και Ασφάλεια
Για την τελική κατάταξη έχουμε συνυπολογίσει την κατάταξή τους σε κατανάλωση, χώρους και ασφάλεια. Θεωρούμε τον καθένα από τους παραπάνω τομείς εξίσου σημαντικό (33%), για να υπολογίσουμε την τελική κατάταξη. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά στις επόμενες επιλογές και τι λαμβάνουμε υπόψη για να κάνουμε την κατάταξη και στους 3 επιμέρους τομείς της κατανάλωσης, των χώρων και της ασφάλειας.
Rank
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Τιμή
Κατανάλωση
Χώροι
Ασφάλεια
1º
DS DS7 CROSSBACK E-TENSE 300 PS 4x4 300ps
53.100
1º
4º
6º
2º
HYUNDAI TUCSON 1.6 T 265 PS PHEV 6AT 4WD 265ps
47.290
7º
2º
2º
3º
OPEL GRANDLAND HYBRID 300 PS 300ps
51.500
1º
14º
2º
4º
CUPRA FORMENTOR 1.4 TSI DSG e-Hybrid 245 PS 245ps
44.890
9º
10º
1º
5º
PEUGEOT 3008 Hybrid-4 300 PS e EAT8 4x4 300ps
51.500
4º
8º
8º
6º
LAND ROVER DISCOVERY SPORT PLUG-IN HYBRID P300e 4x4 309ps