To Ford Puma απέναντι στο Test Center του AutoΤρίτη.
Το Ford Puma συγκρίνεται με όλα τα χειροκίνητα mild hybrid και καθαρά βενζινοκίνητα μικρά SUV της αγοράς που έχουν δοκιμαστεί από το Test Center μας. Πώς τα καταφέρνει σε επιδόσεις, κατανάλωση, χώρους και τις υπόλοιπες δοκιμασίες που το έχουμε υποβάλλει;
To Ford Puma στο μικροσκόπιο του AutoΤρίτη Test Center
Το Ford Puma τράβηξε τα βλέμματα πάνω του από την πρώτη στιγμή που πάτησε τις ρόδες του στην Ελλάδα και αυτό αντικατοπτρίζεται στις πωλήσεις - είναι το απόλυτο best seller της Ford- τόσο το 2022 (με σχεδόν 2.000 ταξινομήσεις) όσο και κατά τους πρώτους 7 μήνες του 2023, αφού οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τα 1.500 αυτοκίνητα, σχεδόν διπλάσιες ταξινομήσεις από το δεύτερο Fiesta.
Σε αυτό το θέμα, θα συγκρίνουμε το χειροκίνητο Ford Puma στην ήπια υβριδική του έκδοση με 14 άλλα mainstream και premium ήπια υβριδικά ή καθαρά βενζινοκίνητα μικρά SUV, τα οποία έχουν περάσει την πόρτα του γκαράζ μας και συνεπώς, από τις απαιτητικές δοκιμασίες του AutoΤρίτη Test Center. Σημειώνουμε πως για την τελική κατάταξη έχουμε συνυπολογίσει την επίδοσή τους σε κατανάλωση, χώρους και ασφάλεια. Θεωρούμε άλλωστε τον καθένα από τους παραπάνω τομείς εξίσου σημαντικό (33%), για να υπολογίσουμε την τελική βαθμολογία.
Ποια συνδυάζουν καλύτερα Κατανάλωση, Χώρους και Ασφάλεια
Για την τελική κατάταξη έχουμε συνυπολογίσει την κατάταξή τους σε κατανάλωση, χώρους και ασφάλεια. Θεωρούμε τον καθένα από τους παραπάνω τομείς εξίσου σημαντικό (33%), για να υπολογίσουμε την τελική κατάταξη. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά στις επόμενες επιλογές και τι λαμβάνουμε υπόψη για να κάνουμε την κατάταξη και στους 3 επιμέρους τομείς της κατανάλωσης, των χώρων και της ασφάλειας.
Ο υπολογισμός έχει γίνει για τον μέσο όρο του Έλληνα οδηγού, όπου το 80% των χιλιομέτρων γίνεται εντός πόλης και το 20% σε ταξίδι. Οι τιμές των καυσίμων έχουν υπολογιστεί σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων
Για την μέτρηση της κατανάλωσης εντός πόλης εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομοιώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Έτσι κινούμαστε με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και σε ορισμένες συνθήκες ως 80, σαν να κινούμαστε σε κάποια κεντρική λεωφόρο, πραγματοποιώντας παράλληλα στάσεις σαν να περιμένουμε σε φανάρι. Έπειτα από το όργανο που συνδέουμε στη θύρα OBD του οχήματος (παίρνει δεδομένα από τον εγκέφαλο κατευθείαν) λαμβάνουμε το νούμερο της κατανάλωσης.
Για την κατανάλωση σε ταξίδι, με το όργανο πάντα συνδεδεμένο στη θύρα OBD του οχήματος , μετράμε σε ανοιχτό δρόμο για 5 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται 3 φορές και κρατάμε το μέσο όρο των επιμέρους μετρήσεων.
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα; Πόσος χώρος υπάρχει για τα γόνατα και το κεφάλι τους; Πόση είναι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ τους;
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα
Για το εσωτερικό πλάτος, οι μετρήσεις στηρίζονται σε μια ειδική πτυσσόμενη ράβδο που μετράει την απόσταση μεταξύ των θυρών στο ύψος του στήθους. Για 3 ενήλικες χρειάζεστε 1,35 μέτρα, ενώ για 2 μεγάλους και ένα παιδί 1,25 μέτρα.
Οι μετρήσεις των εσωτερικών χώρων γίνονται με τη βοήθεια του… «Λυκούργου», μιας συσκευής που προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά. Με το κάθισμα του οδηγού στην πιο χαμηλή θέση (αν υπάρχει ρύθμιση του ύψους), την πλάτη κάθετη και με τη θέση αυτή σταθερή, μετράμε την απόσταση του Λυκούργου από την πλάτη του μπροστά καθίσματος.
Πάλι πρωταγωνιστής είναι ο «Λυκούργος» (προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά), ωστόσο σε αυτή την περίπτωση το νούμερο που μετράμε είναι η απόσταση του άνω άκρου του κεφαλιού του «Λυκούργου» από την οροφή.
Γίνεται με την μέθοδο του «Ταμερλάνου». Συγκεκριμένα, έχουμε έναν κύβο γεμάτο με αφρώδες υλικό, από τον οποίο γεμίζουμε το πορτ-μπαγκάζ, μέχρι το ύψος της εταζέρας. Έπειτα μετράμε πόσα εκατοστά κατέβηκε το αφρώδες υλικό στον κύβο μας και πολλαπλασιάζοντάς το με τις διαστάσεις του κύβου, ξέρουμε πόσα λίτρα ακριβώς χωράει πραγματικά το πορτ-μπαγκάζ κάθε αυτοκινήτου.
Η αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς του μοντέλου είναι πολυσύνθετη και γίνεται έπειτα από πολλά χιλιόμετρα δοκιμών. Λαμβάνεται υπόψη η επίδοση στο τεστ αποφυγής κινδύνου (elk test), ενώ σημαντικές είναι οι πληροφορίες που λαμβάνει ο δοκιμαστής-οδηγός από το τιμόνι, την ανάρτηση, καιώς και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου υπό πίεση ή στις κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Η διαδικασία των μετρήσεων των φρένων γίνεται με τυποποιημένο τρόπο (πίεση ελαστικών που αναγράφει ο κατασκευαστής, στεγνό οδόστρωμα κ.λπ.), οι οποίες ισχύουν σε όλα τα αυτοκίνητα. Κατά τη διαδικασία ο οδηγός αναπτύσσει ταχύτητα 110 πραγματικών χλμ./ώρα, οπότε και φρενάρουμε απότομα. Μέσω ειδικού οργάνου μέτρησης μετράμε τη απόσταση από τη στιγμή που η ταχύτητα γίνει 100 χλμ. /ώρα μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί.
Σε αυτή διαδικασία κάνουμε προσομοίωση μιας προσπέρασης σε επαρχιακό δρόμο. Εδώ ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι από τα 60 χλμ./ώρα με 4η/5η σχέση ή με kickdown μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και καταγράφουμε το χρόνο που χρειάζεται.