Με το ενδιαφέρον των Ελλήνων και Ευρωπαίων καταναλωτών να είναι πιο υψηλό από ποτέ, ήταν απόλυτα λογική η απόφαση της Toyota να φέρει στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών δίπλα στο C-HR ένα δεύτερο SUV, την Toyota Corolla Cross. Η νέα έκδοση της Corolla έρχεται να συνεχίσει τη μεγάλη κληρονομιά του ονόματος ίσως στην δημοφιλέστερη κατηγορία αυτή την στιγμή με ένα αυτοκίνητο ευρύχωρο, hi-tech και φυσικά υβριδικό.
Και το C-HR όμως, δεν είναι ίδιο πλέον, αφού πρόσφατα, η Toyota παρουσίασε την ολοκαίνουρια δεύτερη γενιά του που είναι πλέον διαθέσιμη και στη χώρα μας, η οποία υιοθετεί ακόμη πιο εξωγήινη σχεδίαση και θα προσφέρεται με νέα υβριδικά σύνολα που φορτίζονται είτε με πρίζα είτε μόνα τους. Πάμε να δούμε πως συγκρίνονται τα δύο μικρομεσαία SUV της Toyota σε εμφάνιση-διαστάσεις, εσωτερικό και κινητήρες.
Τα δύο SUV ακολουθούν πλήρως διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία και στο πίσω μέρος.
Σχεδίαση: Εξωγήινο το C-HR, επιβλητική η Corolla Cross
Το νέο C-HR συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε το προηγούμενο, έχει περίπου τις ίδιες διαστάσεις (4.360 χλστ. μήκος, 1.830 χλστ. πλάτος, 1.570 χλστ. ύψος) και υιοθετεί πολλά από τα στοιχεία που είδαμε το νέο Prologue concept, όπως λεπτά και φουτουριστικά φωτιστικά σώματα και πιο επιβλητική γρίλια. Στο πλάι, η Toyota επέλεξε να διατηρήσει τον ίδιο σχήμα, ενώ σημαντικές είναι οι αλλαγές στο πίσω μέρος, αφού τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα C αποτελούν παρελθόν και αντικαθίστανται πλέον με μια πλατιά γραμμή από φωτιστικά σώματα.
Από την άλλη πλευρά, η Corolla Cross είναι ελάχιστα μεγαλύτερη σε μήκος και ύψος από το νέο C-HR με μήκος 4,46 μέτρα και ύψος 1,62 μ. αλλά έχει ελαφρώς μικρότερο πλάτος στα 1.825 χιλιοστά. Πέρα όμως από τις μικρές διαφορές σε διαστάσεις, η Corolla Cross υιοθετεί μια μοντέρνα αλλά σαφώς πιο παραδοσιακή σχεδίαση σε σχέση με το νέο C-HR αλλά την ίδια στιγμή καταφέρνει να είναι επιβλητική χάρη στη μεγάλη διπλή τραπεζοειδή γρίλια, τα εντυπωσιακά Bi-LED φώτα, τα φουσκωμένα «φτερά», τους τονισμένους «ώμους», τα πλαστικά προστατευτικά, τις «ποδιές» και φυσικά 160 χλστ. απόστασης από το έδαφος.
Εσωτερικό: Πιο μοντέρνο το C-HR, πρακτικότατη η Corolla Cross
Το εσωτερικό της νέας γενιάς του C-HR υιοθετεί μια πιο μίνιμαλ και premium προσέγγιση σε σχέση με αυτή που έχουμε δει σε άλλα μοντέλα της φίρμας, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο hi-tech από ποτέ με δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες (12,3 ιντσών πίνακα οργάνων στάνταρ στις πλούσιες εκδόσεις και μεγάλη ορθογώνια οθόνη αφής 8 ή 12,3 ιντσών προαιρετικά). Τα μαλακά υλικά σε ταμπλό και θύρες είναι περισσότερα, ενώ επίσης η Toyota τονίζει πως η αναβαθμισμένη ομπρέλα Toyota Safety Sense διαθέτει μεταξύ άλλων τη λειτουργία «Acceleration Suppresion» που επιβραδύνει το αυτοκίνητο αν πατήσεις απότομα γκάζι και μπροστά υπάρχει όχημα προκειμένη να υπάρχει μια πιο ομαλή οδήγηση, ή το σύστημα Proactive Driving Assist (PDA) που επίσης ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας ανάλογα με την κίνηση του μπροστινού οχήματος.
Ο χώρος του πορτ-μπακάζ είναι απλά επαρκής, αφού στην υβριδική έκδοση, χωρούν 388 λτ. αποσκευών. Στην Plug-in έκδοση, το νούμερο αυτό πέφτει στα 311 λτ. λόγω της μεγάλης μπαταρίας του ηλεκτρικού συστήματος.
Χωρίς σχεδιαστικές και ποιοτικές εξάρσεις, αλλά με έμφαση στην εργονομία και στην πρακτικότητα δείχνει το εσωτερικό της Corolla Cross. Οι γραμμές του ταμπλό είναι πιο οριζόντιες σε σχέση με την απλή Corolla, ωστόσο τις εντυπώσεις κερδίζει το τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment Smart Connect με τη στάνταρ high definition οθόνη αφής των 10,5 ιντσών (με over-the-air updates), που υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Autο. Τον hi-tech προσανατολισμό της καμπίνας συμπληρώνει ο full ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, που ενσωματώνει πολλαπλές ενδείξεις και απεικόνιση ανάλογα με τα γούστα του οδηγού και το επιλεγμένο πρόγραμμα κίνησης. Τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν, ωστόσο το φινίρισμα είναι εξαιρετικό, ενώ είναι η χαρακτηριστική η απουσία τριγμών και αστοχιών συναρμογής, στοιχεία που αφήνουν εχέγγυα για αντοχή στο χρόνο. Στα θετικά της Corolla Cross είναι και οι χώροι, αφού στην δοκιμή μας είδαμε πως αυτοί επαρκούν για 4 υψηλόσωμους ενήλικες χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ θα θέλαμε να είναι μεγαλύτερη από 390 λτ. (425 λτ. στη δικίνητη έκδοση). Πάντως έχει κανονικό σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ προσφέρεται και ηλεκτρική λειτουργία της πίσω πόρτας.
Κινητήρες: Full Hybrid και τα δύο - Plug-in το C-HR
Το νέας γενιάς C-HR δεν θα μπορούσε να μην συνεχίσει στο μονοπάτι του υβριδισμού, όμως σε σχέση με πριν, τροφοδοτείται με αναβαθμισμένα υβριδικά σύνολα. Συγκεκριμένα, το νέο C-HR λαμβάνει την full hybrid έκδοση των 140 ίππων (ξανά με 1.800άρι μοτέρ) που είδαμε στην ανανεωμένη Corolla, με τιμή από 29.300 ευρώ, αλλά και μια δεύτερη με ισχύ στα 197 άλογα (με 2λιτρο μοτέρ) και κόστος από 35.270 ευρώ, η οποία θα μπορεί να συνδυαστεί πλέον και με σύστημα τετρακίνησης χάρη σε έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς (με κόστος +2.000 ευρώ από τη δικίνητη έκδοση). Νέα προσθήκη είναι η Plug-in υβριδική έκδοση δάνειο από το καινούριο Prius, η οποία αποδίδει 223 άλογα και προσφέρει αυτονομία 70 χιλιομέτρων (από 39.470 ευρώ).
H νέα Toyota Corolla Cross δεν διαθέτει Plug-in υβριδική επιλογή, όμως εξοπλίζεται με τις ίδιες δύο αυτοφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις του C-HR δηλαδή είτε με 1,8 λτ. θερμικό μοτέρ (από 30.200 ευρώ) είτε με 2λιτρο κινητήρα (από 32.700 ευρώ), ο οποίος μάλιστα μπορεί να συνδυαστεί με 4κίνηση. Τόσο στην περίπτωση του C-HR όσο και σε αυτή της Corolla Cross, με την υβριδική έκδοση των 140 ίππων, το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 9,9 δευτερόλεπτα, ενώ αυτή με τα 197 άλογα σε 8,1 δλ. (δικίνητα). Το C-HR PHEV πετυχαίνει την ίδια επίδοση σε 7,4 δλ.