Τελικά τα «περίπτερα» φρενάρουν καλύτερα
- Από τα 10 καλύτερα μοντέλα σε φρένα όλων των κατηγοριών, τα 6 είναι SUV!
- 5 τα SUV που φρενάρουν από τα 100 χλμ. σε λιγότερο από 35 μέτρα, τελευταίο το Suzuki A-Cross με 8 μέτρα παραπάνω
- Καλύτερο όλων το Kia Sportage με 33,9 μέτρα, 3 στα 5 καλύτερα είναι μοντέλα της Kia
- Audi Q8, Kia EV6, Hyundai Tucson και Kia EV9 ακολουθούν
Από τα 10 καλύτερα μοντέλα σε φρένα όλων των κατηγοριών τα 6 είναι SUV
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε χρόνια τώρα, εδώ στο AutoΤρίτη όταν δοκιμάζουμε ένα μοντέλο, το… δοκιμάζουμε πραγματικά, γιατί το ειδικό Τμήμα Μετρήσεων, το Test Center μας, κάνει μια σειρά μετρήσεων αναφορικά με τις επιδόσεις, την ασφάλεια, τους χώρους και πολλούς τομείς ακόμα. Επικεντρωνόμενοι στα αποτελέσματα των φρένων (100-0 χλμ./ώρα), ανακαλύψαμε κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Τα SUV φρενάρουν καλύτερα! Ακούγεται παράξενο και όμως από τις 10 κορυφαίες επιδόσεις όλων των εποχών και κατηγοριών, οι 6 ανήκουν σε μοντέλα SUV.
5 SUV που φρενάρουν από τα 100 χλμ. σε λιγότερο από 35 μέτρα
Για την ακρίβεια 5 από αυτά, τα καλύτερα, έδωσαν επίδοση λιγότερο από 35 μέτρα. Και επειδή δεν είμαστε όλοι «ειδικοί», για να ξέρουμε τι σημαίνει 35 μέτρα, τα περισσότερα αυτοκίνητα φρενάρουν κοντά στα 38 μέτρα. 3 μέτρα παραπάνω σημαίνει χοντρικά ένα αυτοκίνητο χωρίς το πορτ-μπαγκάζ του. Τόσο πιο μακριά θα φτάσετε σε ένα απότομο φρενάρισμα. Για να καταλάβετε πόσο σημαντική είναι αυτή η επίδοση, το χειρότερο SUV που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά, το Suzuki A-Cross φρενάρει στα 43,2 μέτρα. Δύο αυτοκίνητα παραπάνω! Και αν πάλι στα φαίνονται λίγα τα 1,2 ή και 3 μέτρα, μεταφράστε το σε αξία ανθρώπινης ζωής (που δεν «μεταφράζεται»), ή στο κόστος για ένα ψυγείο, ένα φανάρι, ένα προφυλακτήρα κτλ…
Τα SUV φρενάρουν καλύτερα! Ακούγεται παράξενο και όμως από τις 10 κορυφαίες επιδόσεις όλων των εποχών και κατηγοριών, οι 6 ανήκουν σε μοντέλα SUV.
Καλύτερο όλων το Kia Sportage με 33,9 μέτρα, 3 στα 5 καλύτερα είναι μοντέλα της Kia
Ας δούμε λοιπόν ποια είναι αυτά τα 5 SUV με τα φρένα άγκυρες. Καλύτερο όλων στις μετρήσεις μας είναι το αυτόματο Kia Sportage στην έκδοση με τον 1.000άρη mild hybrid τούρμπο κινητήρα των 180 ίππων (δείτε εδώ τη δοκιμή του) που φρέναρε στα 33,9 μέτρα. Οι αεριζόμενοι δίσκοι 320 χλστ. μπροστά και οι δίσκοι 300 χλστ. πίσω αποδείχθηκαν εκτός από αποτελεσματικοί και ανθεκτικοί στα συνεχή φρεναρίσματα, ενώ στην πολύ καλή επίδοση σημαντικό ρόλο έπαιξαν και τα ελαστικά με το φαρδύ πέλμα και τη μεγάλη διάμετρο 235/50 R19.
Μάλιστα η Kia αποδεικνύει πως η επίδοση του Sportage μόνο τυχαία δεν ήταν, καθώς στην καλύτερη 5άδα των SUV θα συναντήσουμε ακόμα δύο μοντέλα της.
Μάρκα/Μοντέλο | Φρένα από 100 χλμ./ώρα (μέτρα) | Βάρος, με οδηγό 75 κιλών (κιλά) | Ελαστικά* |
---|---|---|---|
Kia Sportage 1.6T 180 PS 7DCT 2WD 48V | 33,9 | 1.580 | 235/50 R19 |
Audi Q8 55 TFSI quattro tiptronic 340ps | 34,1 | 2.175 | 285/45 R21 |
Kia EV6 LONG RANGE 77 kWh 2WD 228ps | 34,3 | 1.985 | 255/45 R20 |
Hyundai Tucson 1.6 T 180 PS 48V Hybrid | 34,4 | 1.463 | 235/55 R18 |
Kia EV9 AWD 384 PS 7-SEATER 99,8 KWh | 34,4 | 2.664 | 285/45 R21 |
Audi Q8, Kia EV6, Hyundai Tucson και Kia EV9 ακολουθούν
Εντυπωσιακή είναι και η επίδοση των 34,1 μέτρων του πολυτελούς AUDI Q8 55 (διαβάστε τη δοκιμή του), καθώς εδώ το βάρος του οχήματος ανέρχεται στα 2.175 κιλά. Λογικά ένα τέτοιο θηρίο έχει τα αντίστοιχα ελαστικά (285/45 R21), αλλά και φρένα με αεριζόμενους δίσκους μπρος-πίσω, 375 και 350 χλστ. αντίστοιχα.
Δεύτερο Kia στη λίστα μας το ηλεκτρικό EV6 (διαβάστε τη δοκιμή του). Με αεριζόμενους δίσκους 345 χλστ. μπρος-πίσω και ελαστικά 255/45 R20, το SUV της Kia έβγαλε εις πέρας τη διαδικασία σε 34,3 μέτρα, παρά τα 1.985 κιλά του.
Φρένα άγκυρες και για το ήπια υβριδικό Hyundai Tucson των 180 ίππων (διαβάστε τη δοκιμή του) το οποία κοκάλωσε από τα 100 χλμ./ώρα σε 34,4 μέτρα. Το Tucson της δοκιμής φορούσε ελαστικά 235/55 R18 και το σύστημα φρένων αποτελούντα από αεριζόμενους δίσκους μπροστά 291 χλστ. και πίσω δίσκους 3302 χλστ..
Η TOP 5άδα κλείνει με το τρίτο μοντέλο της Kia λίστα το ηλεκτρικό EV9 (διαβάστε τη δοκιμή του), των 2.664 κιλών, που πέτυχε την ίδια επίδοση με το Tucson (34,4 μ.). Φυσικά, όπως και στην περίπτωση του Audi Q8 που είδαμε πριν το SUV της Kia είναι εξοπλισμένο με τα κατάλληλα ελαστικά διαστάσεων 285/45 R21, όπως επίσης και τα κατάλληλα φρένα με αεριζόμενους δίσκους μπρος-πίσω διαμέτρου 360 και 345 χλστ. αντίστοιχα.
Εδώ τα 10 καλύτερα μοντέλα στο φρενάρισμα
- KIA SPORTAGE 1.6T 180 PS 7DCT 48V (33,9 μ.)
- AUDI Q8 55 TFSI quattro tiptronic 340 PS (34,1 μ.)
- KIA EV6 LONG RANGE 77 kWh 2WD 228 PS (34,3 μ.)
- HYUNDAI TUCSON 1.6 T 180 PS 48V Hybrid (34,4 μ.)
- KIA EV9 AWD 384 PS 7-SEATER 99,8 KWh (34,4 μ.)
- ALFA ROMEO TONALE 1.5 DDCT 160 PS MHEV (34,5 μ.)
- PEUGEOT 2008 e 156 PS 48,1 KWh (34,6 μ.)
- HYUNDAI TUCSON 1.6 T HEV 6AT 4WD 230 PS (34,8 μ.)
- MERCEDES GLE 350de 4MATIC 333 PS (34,8 μ.)
- AUDI Q3 35 TFSI S-tronic 150 PS (35,0 μ.)