Χαίρεσαι να τα οδηγείς: Τα 3 πιο fun to drive μικρά SUV
- Τιμόνι «ξυράφι» & εξαιρετικό κράτημα παίρνεις με το No.1 σε οδηγική αίσθηση, Ford Puma
- Ευχάριστο στο δρόμο και premium σε ποιότητα κύλισης είναι το Peugeot 2008
- Φρενάρες & έξτρα συστήματα που βελτιώνουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου έχει το Nissan Juke
Fun to drive οδική συμπεριφορά σημαίνει και πολύ καλή ταχύτητα στο Elk Test
Μπορείς να αξιολογήσεις την οδική συμπεριφορά ενός μοντέλου (και) με αντικειμενικά δεδομένα; Υπάρχει τρόπος, απαντά το AutoΤρίτη Test Center, και αυτός είναι το Elk Test. Η γνωστή δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, στην οποία testάρουμε το κράτημα ενός αυτοκινήτου, το πόσο γρήγορα δηλαδή μπορεί να κάνει απότομο ελιγμό, παραμένοντας εντός πορείας. Η επιτυχία αυτής της δοκιμασίας εξαρτάται φυσικά από τα λάστιχα αλλά και το «στήσιμο» ενός αυτοκινήτου.
Βέβαια, υπάρχουν και αυτοκίνητα που περνάνε με πολλά χλμ./ώρα το διάδρομο, αλλά το κάνουν με μπόλικο ESP και πιο «ξύλινη» αίσθηση. Το σημαντικό είναι να βρεις ένα αποτελεσματικό στις αντιδράσεις του αυτοκίνητο, το οποίο να δίνει και την απαραίτητη οδηγική «φινέτσα».
Τιμόνι «ξυράφι» & εξαιρετικό κράτημα παίρνεις με το νο1 σε οδηγική αίσθηση, Ford Puma
Ο παραπάνω συνδυασμός, με την κατάλληλη δοσολογία, επιτυγχάνεται στο Ford Puma. Είτε ως ετοιμοπαράδοτο, είτε ως ανανεωμένο, με σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις, το best-seller Ford της ελληνικής αγοράς έχει τον άτυπο τίτλο του πιο fun to drive μικρού SUV. Τόσο σε επίπεδο αίσθησης, όσο και σε επίδοση στο Elk Test, διαδικασία την οποία ολοκληρώνει με πετυχημένη ταχύτητα εισόδου τα 77 χλμ./ώρα. Δηλαδή, οδηγώντας Ford Puma μπορείς να στρίψεις μέχρι τα 77 χλμ./ώρα και το αυτοκίνητο θα συνεχίσει κανονικά την πορεία του.
«Κλειδί» στην δοκιμασία αλλά και την γενικότερα απολαυστική οδική του συμπεριφορά είναι η ανάρτηση του Puma (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Η οποία ανάρτηση σε ανώτερο εξοπλιστικό επίπεδο έρχεται ακόμη πιο σπορτίφ. Στα ST-Line μοντέλα το SUVάκι της Ford είναι πιο χαμηλωμένο (166 χλστ. απόστασης από το έδαφος) και περισσότερο «σφιχτό». Έτσι, διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τα (όποια) στροφιλίκια, παρουσιάζοντας εντυπωσιακό κράτημα σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς να αντιδρά απρόβλεπτα ή απότομα. Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε το «ξυραφένιο» τιμόνι, που είναι όσο ακριβές και κοφτερό χρειάζεται για να σε εμπνέει και να κάνει το μπροστινό μέρος υπάκουο σε κάθε εντολή.
Ευχάριστο στο δρόμο αλλά και premium σε ποιότητα κύλισης είναι το Peugeot 2008
Αποτελεσματική και ευχάριστη οδική συμπεριφορά έχει και το Peugeot 2008, το κορυφαίο σε πωλήσεις μικρό SUV του 2024. Στην δική του περίπτωση έχουμε ένα περισσότερο ισορροπημένο οδηγικό προφίλ, με αποτελεσματικότητα στο στρίψιμο και πολύ καλή (premium θα τη χαρακτηρίζαμε) ποιότητα κύλισης. Μην ξεχνάμε πως το γαλλικό SUVάκι προβάλλει μία συνολικά μία πιο «προσεγμένη» προσέγγιση (π.χ. ποιότητα κατασκευής). Επιστρέφοντας «στα του δρόμου», το Peugeot 2008 έχει ικανοποιητική κατευθυντικότητα, με το χαρακτηριστικό i-Cockpit τιμόνι να μεταφέρει σχετικά άμεσα και με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού. Last but not least, να αναφέρουμε τα super φρένα του 2008 (100-0 χλμ./ώρα σε 36,4 μ.), παράμετρος πολύ σημαντική αν τύχει και βρεθείς σε ένα αυτοκίνητο που... δίνει την αυτοπεποίθηση να κινηθείς στο όριο.
Φρενάρες & έξτρα συστήματα που βελτιώνουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου έχει το Nissan Juke
Η τριάδα των πιο fun to drive μικρών SUV ολοκληρώνεται με το Nissan Juke, ένα ακόμη αυτοκίνητο με πολύ καλό φρενάρισμα (100-0 σε 36 μ.). Και εδώ έχουμε ένα μοντέλο με σχετικά σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση, η οποία βέβαια διατηρεί την απορροφητικότητά της πάνω στις ανωμαλίες του δρόμου. Βασισμένο στη στιβαρή πλατφόρμα (CMF-B), το ιαπωνικό SUVάκι ξεχωρίζει για την αμεσότητα και τις λιγοστές κλίσεις που παρουσιάζει σε μία στριφτερή διαδρομή. Μάλιστα, σε σχέση με άλλα μοντέλα της αγοράς, το Nissan Juke διαθέτει έξτρα ηλεκτρονικά συστήματα. Αναφερόμαστε στα Active Ride Control (για βελτιωμένη άνεση) και Active Trace Control (για μείωση της υποστροφής και για πιο άμεσο χειρισμό), τα οποία φροντίζουν ώστε ο οδηγός να μην ανησυχεί για τίποτα όποιο ρυθμό κίνησης κι αν επιλέξει.