- Για ταξίδι μέχρι 130 χλμ. απόσταση το Plug-in Hybrid είναι φθηνότερο
- Αυτό γιατί τα plug-in μπορούν να κάνουν μέχρι και 60-70 χλμ. χωρίς να κάψουν σταγόνα βενζίνης
- Μετά τα 130 χλμ. κερδίζεις 3,5 ευρώ/100 χλμ. με diesel
- Μέχρι τα 275 χλμ. ταξιδιού το plug-in είναι πιο συμφέρον από ένα mild hybrid
Τα diesel είναι ιδανικά για ταξίδι
Τα diesel μοντέλα αποτελούν τα κατΆ εξοχήν «ταξιδιάρικα» μοντέλα έχοντας ως καύσιμο το προτέρημα της χαμηλής κατανάλωσης σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Αφενός μεν οι πετρελαιοκινητήρες έχουν χαμηλότερη κατανάλωση από αντίστοιχης ισχύος βενζινοκινητήρες, αφετέρου δε και η τιμή του diesel κίνησης είναι φθηνότερη από της αμόλυβδης.
Τι ισχύει όμως με τα plug-in hybrid (PLUG-IN) μοντέλα, τα οποία αποτελούν και μία δημοφιλή επιλογή ανάμεσα στους εταιρικούς χρήστες και συνδυάζουν κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες.
Στα plug-in κάνεις 60-70 χλμ. μόνο με ρεύμα
Τα plug-in μοντέλα είναι προγραμματισμένα, ώστε να καταναλώνουν όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο, συνεπώς χρησιμοποιούν κυρίως τον ηλεκτροκινητήρα. Συνεπώς το κόστος θα ισοδυναμεί με τις κιλοβατόρες που θα κάψεις αρχικά. Τα plug-in μοντέλα στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούν μπαταρίες με ωφέλιμο φορτίο από 12 έως 20 KWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 60-70 χλμ.. Οκ στην πόλη δεν τίθεται θέμα, θα πληρώσεις ελάχιστα, τι γίνεται όμως σε ένα ταξίδι, εκεί που δεν θα φτάσει η μπαταρία;
Στις μετρήσεις καταναλώσεων που κάνει το AutoΤρίτη Test Center, έχουμε καθιερώσει για κάθε μοντέλο να σημειώνουμε την τιμή της κατανάλωσης οδηγώντας με ταχύτητα 100 χ.α.ω.. Τα πράγματα για ένα οικογενειακό SUV diesel είναι απλά. Δεν υπάρχει κάποιου είδους «διακύμανση» στην κατανάλωση, με τα περισσότερα μοντέλα να καίνε από 4,5 έως 5,0 λτ./100 χλμ..
Τώρα στα plug-in μοντέλα είναι λίγο πιο περίπλοκο. Στην αυτόματη επιλογή (hybrid) το σύστημα θα χρησιμοποιήσει και τους δύο κινητήρες. Από εκεί και πέρα σε τι ποσοστό θα χρησιμοποιηθεί ο ηλεκτροκινητήρας εξαρτάται αρκετών παραγόντων και σεναρίων.
Η diesel GLB καίει 3,5 ευρώ λιγότερο στα 100 χλμ..
Για τη δοκιμή μας χρησιμοποιήσαμε δύο μοντέλα της Mercedes, την diesel GLB και την plug-in GLA. Μάλιστα επιλέξαμε με την GLA να κινηθούμε αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι να αδειάσει η μπαταρία και έπειτα να κινηθούμε μόνο με τον συμβατικό κινητήρα.
Όπως θα δείτε η κατανάλωση της diesel GLB είναι μικρότερη (4,6 λτ. έναντι 6,0 λτ. της plug-in) και σε συνάρτηση με το χαμηλότερο κόστος καυσίμου, η diesel Mercedes κερδίζει 3,5 ευρώ/100 χλμ.. ¶ρα τα diesel είναι πιο οικονομικά στο ταξίδι; Και ναι και όχι θα πούμε. Για αυτό ακριβώς το λόγο θα αναλύσουμε τι συμβαίνει όταν επιλέγετε εσείς το πότε θα κινηθείτε ηλεκτρικά και πότε όχι.
Σελίδα 2 | Μέχρι 130 χλμ. συμφέρει το PLUG-IN |