- Το ηλεκτρικό έχει 43 άλογα περισσότερα και καλύτερες επιδόσεις
- Θα πας πιο μακριά με το ήπια υβριδικό Puma, βασιλιάς στην πόλη το ηλεκτρικό
- Το Megabox έγινε Gigabox στο ηλεκτρικό Puma που έχει 40 λτ. παραπάνω σε πορτ-μπαγκάζ
- Ξεχωρίζει από την κλειστή μάσκα το ηλεκτρικό
Ξεχωρίζει από την κλειστή μάσκα το ηλεκτρικό
Μετά τα Mustang Mach-E, Explorer και Capri η ηλεκτρική γκάμα της Ford εμπλουτίζεται προς τα κάτω με το ηλεκτρικό Puma. Μια κίνηση - τάση που ακολουθούν προφανώς και οι υπόλοιποι κατασκευαστές προκειμένου να «πρασινίσουν» οι εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων που κατασκευάζουν-πωλούν. Και έτσι ενώ πριν 3 χρόνια τα ηλεκτρικά ήταν ακριβά και για λίγους, σήμερα γίνονται από όλο και περισσότερους κατασκευαστές πιο προσιτά. Χαρακτηριστικά, στην περίπτωση του Puma η τιμή του ξεκινάει από τα 25.900 ευρώ, όσο δηλαδή και το αυτόματο με τον 1,0 EcoBoost των 125 ίππων (25.485 ευρώ). Aρα, λογικό είναι να φέρουμε δίπλα δίπλα το ηλεκτρικό Puma Gen-E με το βενζινοκίνητο.
Εμφανισιακά, τo Puma Gen-E όπως είναι η ονομασία του πλήρους ηλεκτρικού Puma ακολουθεί -όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο- την σχεδιαστική διάλεκτο του ήπια υβριδικού, αλλά οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν αμέσως ότι στην ηλεκτρική έκδοση η γρίλια είναι κλεισμένη με ένα πλαίσιο στο χρώμα του αμαξώματος, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τη Mustang Mach-E. Νέος είναι ο πίσω διαχύτης, ενώ το ηλεκτρικό εφοδιάζεται με νέα σχέδια στις ζάντες (17 έως 19 ίντσες) και φυσικά δεν έχει κάποια απόληξη εξάτμισης.
Το ηλεκτρικό έχει 43 άλογα περισσότερα άρα και καλύτερες επιδόσεις
Ενώ το ήπια υβριδικό Puma έχει κάτω από το καπό του τον 1.000άρη EcoBoost που αποδίδει 125 ίππους, το Puma Gen-E μέσω του ηλεκτροκινητήρα του αποδίδει 168 ίππους και 290 Nm ροπής, με την ισχύ και στις δύο περιπτώσεις να πηγαίνει στους μπροστινούς τροχούς. Η διαφορά σε ιπποδύναμη γίνεται φανερή στο κομμάτι των επιδόσεων, αφού το ηλεκτρικό Puma κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ., όταν το 125άρι θερμικό Puma χρειάζεται σχεδόν 2 δλ. περισσότερα (9,6 δλ.). Σε τελική ταχύτητα πάντως, το θερμικό Puma μπορεί να πιάσει τα 190 χλμ./ώρα, όταν το ηλεκτρικό είναι περιορισμένο στα 160 χλμ./ώρα.
Θα πας πιο μακριά με το ήπια υβριδικό Puma, βασιλιάς στην πόλη το ηλεκτρικό
To ήπια υβριδικό Puma έχει χαμηλή κατανάλωση στην πόλη (8 λτ./100 χλμ=14 ευρώ), ενώ και στο ταξίδι η κατανάλωση είναι από τις χαμηλότερες στην κατηγορία του (5,4 λτ./100 χλμ.=9 ευρώ) και χάρη στο 42 λίτρων ρεζερβουάρ του, μπορεί να κάνει ακόμη και 780 χιλιόμετρα χωρίς να σταματήσει για ανεφοδιασμό.
Όσον αφορά το ηλεκτρικό Puma που ανακτά ηλεκτρική ενέργεια μέσω του συστήματος ανάκτησης κατά την επιβράδυνση ειδικά μέσα στην πόλη, η Ford υπόσχεται πως η μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 43 kWh μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως 376 χλμ. με μέση κατανάλωση στις 14,5 kWh/100 χλμ. δηλαδή 2,7 ευρώ κάθε 100 χιλιόμετρα αν ο ιδιοκτήτης φορτίζει σπίτι του. Όσον αφορά την φόρτιση, η Ford υπόσχεται πως το 10-80% με ταχυφόρτιση (100 kW) ολοκληρώνεται σε 23 λεπτά, ενώ με την ίδια συνθήκη σε 10 λεπτά φόρτισης κερδίζει 124 χλμ. αυτονομίας.
Το Megabox έγινε Gigabox στο ηλεκτρικό Puma που δίνει 40 λτ. παραπάνω σε πορτ-μπαγκάζ
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, θα δούμε πως το ηλεκτρικό Puma λαμβάνει τις ίδιες δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες που βρίσκουμε και στο θερμικό (12,8 και 12 ιντσών) με τον πίνακα πίσω από το τιμόνι να έχει τώρα νέα γραφικά που ταιριάζουν με την ηλεκτρική του φύση. Ελαφρώς διαφορετική είναι η διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας, αφού αντί για επιλογέα ταχυτήτων, το ηλεκτρικό έχει νέες θέσεις για μικροαντικείμενα. Η σημαντικότερη αλλαγή έχει να κάνει με το χώρο των αποσκευών, αφού η Ford ανακοινώνει πως το Megabox των 80 λίτρων του βεζνινοκίνητου Puma έχει πλέον μεγαλώσει στα 145 λίτρα, έχει μετονομαστεί σε Gigabox και πλέον το πορτ-μπαγκάζ προσφέρει συνολικά 574 λίτρα (ήταν 536 λτ.).
Συνέχεια του άρθρου >>>