ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς λειτουργεί το ανανεωμένο Toyota Yaris Cross με τα 130 άλογα;

 Σχολιάστε 
10.989 Επισκέψεις στο άρθρο
Πώς λειτουργεί το ανανεωμένο Toyota Yaris Cross με τα 130 άλογα;
3 Φωτογραφίες »

Έχει ίδιο κινητήρα βενζίνης με το Yaris Cross των 116 ίππων,
Όμως απέκτησε δυνατότερο ηλεκτροκινητήρα (+4 άλογα), που έχει και μεγαλύτερη ροπή σε όλο το εύρος στροφών (+44 Nm)
Αλλαγές έγιναν στο λογισμικό (PCU) & στο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT
Χωρίς διαφορές στην μπαταρία, έχει ίδια χωρητικότητα & ίδια ονομαστική τάση (177,6V)

Toyota Yaris Cross: Το best-seller του 2024 κέρδισε 14 άλογα (130 PS)

Ένα από τα λιγοστά μικρά SUV με 4κίνηση, το πιο οικονομικό στην κατηγορία του σε μέση πραγματική κατανάλωση (5,3 λτ./100 χλμ.), με κορυφαίες after sales υπηρεσίες (6 χρόνια εγγύηση και 11 χρόνια εγγύηση μπαταρίας χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων). Όλα τα παραπάνω αφορούν το best-seller του 2024, Toyota Yaris Cross, στην full υβριδική έκδοση των 116 ίππων.
 
Το συγκεκριμένο σύνολο εξακολουθεί να πωλείται στη χώρα μας (από 24.270 ευρώ), όμως πλέον η γκάμα του έχει κι άλλη μία πρόταση. Το αναβαθμισμένο Toyota Yaris Cross πέραν των περισσότερων εξοπλιστικών του παροχών (π.χ. οθόνη αφής 10,5 ιντσών), είναι πλέον ακόμη πιο ισχυρό, μιας υπάρχει έκδοση 130 ίππων.
 
Πάμε να δούμε πώς λειτουργεί το αναβαθμισμένο Toyota Yaris Cross με τα 130 άλογα και την 5η γενιά υβριδικής τεχνολογίας Toyota.

Έχει ίδιο κινητήρα βενζίνης, ατμοσφαιρικό που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson

Κάτω από το καπό του Toyota Yaris Cross Hybrid 130 βρίσκουμε το ίδιο θερμικό μοτέρ. Πρόκειται για τον 3κύλινδρο και 1.490 κ.εκ. ατμοσφαιρικό κινητήρα, που φέρει σύστημα έμμεσου ψεκασμού βενζίνης, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Atkinson για μεγαλύτερο βαθμό θερμοδυναμικής απόδοσης. Η ισχύς του παραμένει σταθερή στα 92 άλογα (στις 5.500 σ.α.λ.), ενώ η ροπή είναι στα 120 Nm (3.600-4.800 σ.α.λ.).

Ισχυρότερη ηλεκτρογεννήτρια MG1, περισσότερα άλογα & ροπή στον ηλεκτροκινητήρα MG2

Η διαφορά του αναβαθμισμένου Toyota Yaris Cross των 130 ίππων εντοπίζεται στο ηλεκτρικό/υβριδικό του σύνολο. Όπως αναφέρει η Toyota, η ηλεκτρογεννήτρια MG1 είναι μεγαλύτερη και περισσότερο ισχυρή. Αυτός ο βοηθητικός κινητήρας  ουσιαστικά βάζει σε λειτουργία τον βενζινοκινητήρα και χρησιμεύει ως μίζα του. Παράλληλα, φορτίζει την μπαταρία του υβριδικού συστήματος και παράγει ενέργεια για να τροφοδοτήσει τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα της διάταξης, με κωδική ονομασία MG2.
 
Ο δεύτερος αυτός ηλεκτροκινητήρας έχει καλύτερες προδιαγραφές:

  • 84 άλογα (από 80 που ήταν πριν)
  • 185 Nm ροπής (από 141 που ήταν πριν) και μάλιστα σε όλο το εύρος στροφών

Κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. & χαμηλές εκπομπές ρύπων (108 γρ.CO/χλμ.), αναφέρει η Toyota

Ο MG2 ηλεκτροκινητήρας είναι συνδεδεμένος απευθείας με τους εμπρός τροχούς. Σε συνθήκες πλήρους φόρτισης της μπαταρίας ο MG1 είναι σβηστός και ο MG2 κινεί αποκλειστικά τους τροχούς. Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης (π.χ. σε υψηλές ταχύτητες) το βασικό θερμικό μοτέρ μπορεί να κινεί απ' ευθείας τους τροχούς, να τροφοδοτεί τον MG2 μέσω του MG1, ή να φορτίζει την υβριδική μπαταρία μέσω του MG1.
 
Έχουμε δει σε άλλα υβριδικά SUV πόλης ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα (π.χ. Honda Jazz Crosstar & MG ZS MAX Hybrid+), όμως στην πράξη το σύνολο του Toyota Yaris Cross Hybrid 130 αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτικό. Σύμφωνα με την ιαπωνική μάρκα, η μέση κατανάλωση του μοντέλου είναι στα 4,8 λτ./100 χλμ., με τους ρύπους να παραμένουν χαμηλά (108 γρ.CO/χλμ.).

Νέα μονάδα ελέγχου - επεξεργαστή, χωρίς διαφορές στην μπαταρία

Κατά τα άλλα, υπάρχουν επιπλέον τεχνικές αλλαγές. Όπως αναφέρει η Toyota, το αναβαθμισμένο Yaris Cross Hybrid 130 περιλαμβάνει μία νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) η οποία θα περιορίζει τις ηλεκτρικές απώλειες και θα διατηρεί σε υψηλά επίπεδα την αποδοτικότητα του καυσίμου. Αντίστοιχα, το software του μοντέλου άλλαξε για να προσαρμοστεί στο αναβαθμισμένο μηχανικό σύνολο, ενώ καινούργιας τεχνολογίας είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων/διαφορικού e-CVT.
 
Διαφορές δεν εντοπίζονται στις προδιαγραφές της μπαταρίας του υβριδικού συνόλου, η οποία φορτίζει με ρεύμα σε κάθε φρενάρισμα (ανάκτηση ενέργειας). Η χωρητικότητά της παραμένει στις 0,76 κιλοβατώρες και η ονομαστική τάση στα 177,6V.

Σελίδα 2Διαφορές σε επιδόσεις, ρύπους, κατανάλωση & αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά
Autotriti.gr
Mototriti.gr