ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Nissan Micra 1,4 VS Ford Fiesta 1,4 VS Honda Jazz VS Opel Corsa 1,4 VS Skoda Fabia 1,4 16V
Στο στόχαστρο του ανταγωνισμού
Με την έλευση του νέου Nissan Micra έχει... αναστατωθεί ο ανταγωνισμός, που βλέπει το νέο Ιαπωνικό μοντέλο να πρωταγωνιστεί σε σχεδίαση και τεχνολογία. Επιπλέον στην έκδοση 1,4 το νέο Micra πλεονεκτεί σε επιδόσεις και αναλογία τιμής-εξοπλισμού ενισχύοντας ακόμα πιο πολύ τη θέση του απέναντι στα αντίπαλα μοντέλα.
Το νέο Nissan Micra έχει βρεθεί τον τελευταίο καιρό στο επίκεντρο της αυτοκίνησης. Όχι μόνο γιατί είναι το πιο καινούργιο μοντέλο της αγοράς αλλά και γιατί τοποθετείται σε μία σημαντική εμπορικά κατηγορία, στην οποία έχει να προσφέρει νέα δεδομένα όσον αφορά τη σχεδίαση και την τεχνολογία.
Αυτήν τη φορά (προηγήθηκαν σε προηγούμενα τεύχη η δοκιμή της έκδοσης 1,4 και το συγκριτικό τεστ του μοντέλου 1,2) φέρουμε τετ-α-τετ το Micra με το μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων απέναντι στα Ford Fiesta 1,4, Honda Jazz 1,3, Opel Corsa 1,4 και Skoda Fabia 1,4 16V.
Το πρώτο στοιχείο που κάνει το νέο μικρό μοντέλο της Ιαπωνικής φίρμας να ξεχωρίζει δεν είναι άλλο από την εκκεντρική αισθητική του αμαξώματός του, ακόμα και απέναντι από το Honda Jazz με τη "φρέσκια" σχεδίαση. Το αμάξωμα και το εσωτερικό είναι ικανά να σου “φτιάξουν” το κέφι, κάτι όμως που δεν ισχύει και με την ποιότητα (στοιχείο που δεν μας έχει συνηθίσει η Nissan). Ένα δεύτερο στοιχείο που θα κάνει τον κάτοχο ενός Micra να... διαφέρει είναι ότι δε θα χρειάζεται κλειδιά για το άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών, όπως και για την εκκίνηση του κινητήρα, καθώς αυτά γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο προσφέροντας μεγάλη ευκολία στις "καθημερινές" αυτές κινήσεις.
Προηγμένη τεχνολογία συναντάται και στον κινητήρα των 1,4 λίτρων, ο οποίος διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και αρκετά καλή απόδοση (92 πραγματικοί ίπποι, 88 ανακοινώνει το εργοστάσιο) προσδίδοντας στο νέο Micra από τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των μοντέλων της κατηγορίας.
Ένα πολύ καλό "πρόσωπο" δείχνει το νέο Micra και στο δρόμο προσφέροντας ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή, όχι όμως και την οδηγική αίσθηση που προσφέρει το Fiesta. Εκεί όπου το νέο μικρό μοντέλο της Nissan μειονεκτεί έναντι των μοντέλων της δοκιμής (και όχι μόνο) είναι στον τομέα των διαθέσιμων χώρων για τους πίσω επιβάτες. Επίσης η εικόνα που λαμβάνει κανείς από την ποιότητα των υλικών του νέου Micra δε βρίσκεται στα επίπεδα των υπόλοιπων μοντέλων της δοκιμής, όπως η στιβαρότητα και η ηχομόνωση. Ωστόσο το Micra 1,4 εμφανίζει την πιο συμφέρουσα τιμή σε συνάρτηση με τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας που διαθέτει, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για την επιλογή του.
Κορυφαία ποιότητα στο Fabia
Η συναρμολόγηση των σκληρών πλαστικών (με τη μέτρια ποιότητα) στο ταμπλό του Fiesta δείχνει στιβαρή. Τα χειριστήρια έχουν πολύ καλή εργονομία.
Το εσωτερικό του Jazz είναι πολύ καλά φινιρισμένο και μοντέρνο αισθητικά, ενώ δεν υπάρχει κάποιο εργονομικό "ατόπημα".
Το πλήθος των καμπύλων επιφανειών στο εσωτερικό του Micra δημιουργεί μία ευχάριστη εικόνα. Τα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα.
Η ποιότητα κατασκευής στο συντηρητικό αισθητικά εσωτερικό του Corsa είναι από τις καλύτερες μεταξύ των μοντέλων της μικρής κατηγορίας.
Την καλύτερη ποιότητα υλικών μεταξύ των μοντέλων της δοκιμής θα τη βρει κανείς στο θάλαμο των επιβατών του Fabia. Επίσης πολύ καλή είναι και η εργονομία των επιμέρων χειριστηρίων.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Nissan Micra 1,4 VS Ford Fiesta 1,4 VS
Honda Jazz VS Opel Corsa 1,4 VS Skoda Fabia 1,4 16V