Οσοι ανέμεναν η έλευση του νέου Civic να "φέρει" κινητήρες ανάλογης απόδοσης με αυτούς του παρελθόντος μάλλον απογοητεύτηκαν, καθώς σε θεωρητικό επίπεδο η μέγιστη ισχύς του μηχανικού συνόλου των 1,6 λίτρων είναι μικρή (πρός το παρόν) σε σχέση με την αντίστοιχη των παλιότερων εκδόσεων του μοντέλου με τους 125 και 160 ίππους από κινητήρα ίδιας χωρητικότητας με το σύγχρνο. Η αίσθηση όμως που αποκομίζει κανείς από τον κινητήρα κατά την οδήγηση του νέου Civic είναι απολύτως θετική. Η αποδιδόμενη ισχύς αλλά κυρίως η ροπή από το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων με το μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής είναι απόλυτα ικανοποιητικές για τις ανάγκες του μοντέλου, ενώ τα "δυνατά" στοιχεία του μηχανικού συνόλου είναι η ευστροφία -όπως και στις προηγούμενες εκδόσεις- και η αμεσότητα στην απόκριση. Παράλληλα, πολύ καλή είναι και η εικόνα που προκύπτει σε επίπεδο ελαστικότητας, καθώς στην πράξη ο κινητήρας έχει θετικό "τράβηγμα" από τις 1.000 σ.α.λ. ανεξάρτητα με την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο των ταχυτήτων, χάρη κυρίως στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων που διαθέτει.
Πολιτισμένος σε λειτουργία ο κινητήρας του Civic, χωρίς κραδασμούς και υπερβολικό θόρυβο στις υψηλές στροφές.