ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/5/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/5/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Renault Laguna 1,8 Protronic
 

Περισσότερη άνεση στην οδήγηση
 

Η Renault εξοπλίζει τη Laguna με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων και με σειριακής λειτουργίας 
κιβώτιο ταχυτήτων, το Protronic, το οποίο παράλληλα λειτουργεί και σαν "κλασικό" αυτόματο.

H Renault είναι μία από τις εταιρείες που έχει παράδοση στην κατασκευή προηγμένων τεχνολογικά αυτόματων συστημάτων μετάδοσης (με πρώτο αυτό του Twingo Easy το οποίο παρουσιάστηκε το 1994). Πρόσφατα η Γαλλική εταιρεία εφοδίασε τη Laguna, 
με το κιβώτιο ταχυτήτων Protronic. Αυτό εκτός από αυτόματη λειτουργία διαθέτει και σειριακή, κατά την οποία με τη μετακίνηση του επιλογέα πάνω (+) και κάτω (-) επιλέγεται μεγαλύτερη και μικρότερη σχέση αντίστοιχα, χωρίς την χρήση συμπλέκτη. Ετσι ο οδηγός έχει περισσότερη άνεση κατά την οδήγηση κυρίως στην πόλη, όπου οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται τακτικά. Στη σειριακή λειτουργία του Protronic οι αλλαγές των σχέσεωνεπιτυγχάνονται με ομαλό σχετικά τρόπο, κάτι που ισχύει και για την αυτόματη λειτουργία. Ο κινητήρας των 1,8 λίτρων με τον οποίο συνδυάζεται το 4τάχυτο Protronic, λειτουργεί σε ταχύτητες ταξιδιού σε χαμηλότερες στροφές, ευνοώντας ακόμα περισσότερο την άνεση των επιβατών. 
Εξωτερικά η Laguna 1,8 Protronic δεν παρουσιάζει καμία διαφορά από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Παράλληλα και στο εσωτερικό του μεσαίου Renault δεν υπάρχει καμία διαφορά τόσο στη σχεδίαση του ταμπλό όσο και στο διάκοσμο, καθώς το μόνο στοιχείο που δηλώνει ότι δεν πρόκειται για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο των ταχυτήτων είναι ο επιλογέας των σχέσεων. 
Από τα "δυνατά" στοιχεία της Laguna 1,8 Protronic, όπως και των υπολοίπων εκδόσεων της σειράς, είναι η υψηλή παθητική ασφάλεια, η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και άνεση, καθώς και η μοντέρνα αισθητική τόσο του αμαξώματος 
όσο και του εσωτερικού. Το επιπλέον κόστος της έκδοσης Protronic είναι μεγαλύτερο κατά 2.075 ευρώ από αυτής με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.


Οι αλλαγές των ταχυτήτων στο Protronic πραγματοποιούνται είτε με σειριακό είτε με αυτόματο τρόπο.


Ο διάκοσμος αλλά και η αισθητική του θαλάμου των επιβατών της Laguna Protronic είναι ευχάριστα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του είναι αρκετά καλής ποιότητας.


Το σύστημα μετάδοσης της ισχύος Protronic συνδυάζεται μόνο με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων απόδοσης 123 ονομαστικών ίππων.