Το αγγλικό
Mini έκανε ντεμπούτο στον κόσμο
της αυτοκίνησης το 1959,
ερχόμενο σε σύγκρουση με τις
μαξιμαλιστικές τάσεις της
εποχής εκείνης. 42 χρόνια μετά
η BMW, έχοντας εξαγοράσει τη
δικαιώματα του λιλιπούτειου
μοντέλου από τη Rover,
παρουσιάζει τη νέα του εκδοχή.
Οι ιθύνοντες του
γερμανικού Ομίλου BMW έδωσαν
στα τέλη του 2000 το πράσινο φως
για την παραγωγή της διάδοχης
έκδοσης του θρυλικού Mini. Ενός
νέου μοντέλου που φέρει όνομα
βαρύ σαν ιστορία αλλά και όλα
τα στοιχεία που θα το κάνουν
ίσως τόσο αγαπητό όσο ήταν το
αυθεντικό Mini, 40 χρόνια τώρα.
Ο Φρανκ Πέτερσον, υπεύθυνος
για τον εξωτερικό σχεδιασμό
του νέου Mini, διατήρησε την
επιτυχημένη "συνταγή"
του Αλέξανδρου Ισιγόνη. Του
ανθρώπου, που το 1957 σχεδίασε
πάνω σε μια χαρτοπετσέτα -κατά
τη διάρκεια ενός
διαλείμματος για φαγητό- το
επαναστατικό για την εποχή
Mini. Οι ουσιαστικότερες
διαφορές των δύο γενιών
εντοπίζονται στις διαστάσεις,
οι οποίες στο νέο μοντέλο
είναι σαφώς μεγαλύτερες,
εξασφαλίζοντας ανάλογα οφέλη
στο θάλαμο επιβατών. Αρκεί να
δει κανείς το μήκος και το
πλάτος του αμαξώματος (3.630 και
1.690 χιλιοστά) που ξεπερνούν
αυτά της Mercedes A-Class.Οπως είναι
φυσικό η ποιότητα κατασκευής
και το επίπεδο ασφάλειας
συμβαδίζουν με τα πρότυπα της
εποχής, και αυτά που
χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της
BMW. Ποιός θα μπορούσε να
φανταστεί πριν από μερικά
χρόνια πως ένα Mini θα ήταν σε
θέση να εξοπλιστεί ακόμα και
με αερόσακους οροφής; Βέβαια
τα στοιχεία αυτά φανερώνουν
πως το νέο μοντέλο μόνο στο
όνομα και στην εξωτερική
σχεδίαση μοιάζει στον
προκάτοχό του. Κατά τα άλλα
πρόκειται για μια σύγχρονη
πρόταση που καλύπτει ανάγκες
μετακίνησης μέσα στην πόλη
αλλά και σπορτίφ οδήγησης έξω
από αυτή.Και σε
οικονομοτεχνικό όμως επίπεδο
οι δύο γενιές, η κάθε μια στην
εποχή της, επέλεξαν -
συνειδητά - ξεχωριστούς
δρόμους. Το αυθεντικό Mini
αποτελούσε μια προσιτή και
απλή στην κατασκευή πρόταση
για όσους αναζητούσαν ένα
αυτοκίνητο πόλης, ενώ το νέο
μοντέλο δεν μπορεί να
ενταχθεί στην κατηγορία "προσιτά
αυτοκίνητα πόλης" καθώς αφ'
ενός δε διαθέτει
ανταγωνιστική τιμή, αφ'
ετέρου εφοδιάζεται με
κινητήρα που προσφέρει τις
επιδόσεις ενός GT, χωρίς να
ενδιαφέρει ιδιαίτερα η
παράμετρος της οικονομίας
καυσίμου.
Εκτός από την αναβίωση του
θρύλου, το νέο μοντέλο
έπρεπε να εξυπηρετεί τις
επιταγές του σύγχρονου
αυτοκινητιστή. Ετσι το
ταμπλό του νέου Mini είναι
σχεδιασμένο με καλή
εργονομία, ενώ γενικότερα ο
θάλαμος είναι περισσότερο
"φιλικός" για τους
επιβάτες.
Η αφαιρετική σχεδιαστική
φιλοσοφία είναι διάχυτη στο
εσωτερικό του παλιού Mini.
Στην επάνω φωτογραφία
μπορεί κανείς να διακρίνει
την ελαφρώς διαφοροποιημένη
-και πιο σπορτίφ- αισθητική
της έκδοσης Cooper.
Σήμα
κατατεθέν της
συμπαθητικής "φατσούλας"
του Mini ήταν τα στρογγυλά
εμπρόσθια φωτιστικά
σώματα. Οπως ήταν φυσικό
το σχήμα τους μεταφέρθηκε
στο νέο μοντέλο.
Στιγμιότυπο
από τη γραμμή παραγωγής
του παλιού Mini στη Βρετανία.
Οι τεχνολογικές λύσεις
που έφερε το μοντέλο (εγκάρσια
τοποθετημένος κινητήρας)
προκαλούσαν αίσθηση την
εποχή εκείνη. Η κατασκευή
του νέου Mini θα γίνεται στη
μονάδα παραγωγής της BMW
στην Οξφόρδη.
To
ταχύμετρο του νέου Mini
είναι τοποθετημένο στο
κέντρο του ταμπλό. Ο
σχεδιασμός του θυμίζει
πολύ το πρώτο Mini, κάτι που
δε συμβαίνει με τα
εξαιρετικής ποιότητας
υλικά (και το φινίρισμα)
που χρησιμοποιεί σήμερα η
BMW.
Η
εγκάρσια τοποθέτηση του
κινητήρα βοήθησε την
κατασκευάστρια εταιρεία
στο να παρουσιάσει όσον το
δυνατόν μικρότερο μήκος
στο αμάξωμα του Mini.
H
ΒΜW προωθεί το νέο Mini ως
ένα προϊόν "της μόδας".
Ετσι, στα πλαίσια των
μεθόδων του τμήματος Marketing
για μια ξεχωριστή
επικοινωνία του Mini
συναντάμε σχετικές
διαφημιστικές μπροσούρες
ακόμα και σε προϊόντα όπως
το organizer της φωτογραφίας.
H
"ανάλαφρη" και
ιδιαίτερα αγαπητή
αισθητική του παλιού Mini
αποτέλεσε την αφορμή για
την πραγματοποίηση
ξεχωριστών συναθροίσεων
κατά τις δεκαετίες του '60
και του '70. Αν μη τι άλλο οι...
pocket διαστάσεις που
διέθετε παρακινούσαν το
κοινό σε ακραίες
εκδηλώσεις.
Μπορεί
το πλάτος του νέου Mini
να είναι σημαντικά
μεγαλύτερο από του
παλιού (1.690 έναντι 1.440
χιλιοστών), ωστόσο η
αισθητική της πίσω
όψης διατηρήθηκε σε
μεγάλο βαθμό. Τα μικρά,
κάθετα φωτιστικά
σώματα στις άκρες του
αμαξώματος και τα "κοψίματα"
στο παρμπρίζ ενισχύουν
την άποψη αυτή. Στο νέο
Mini το παρμπρίζ
προσάπτεται της πίσω
πόρτας, ενώ έχουν
τοποθετηθεί τρίτο φως
φρένων και
υαλοκαθαριστήρας.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ VW Beetle - Mini
Οι αναμνήσεις ξαναγυρίζουν...