Το Mini ήταν μια από τις
μεγαλύτερες επιτυχίες της
Αγγλικής
αυτοκινητοβιομηχανίας, τόσο
από μηχανολογική άποψη, όσο
και από εμπορική πλευρά.
Η εμπνευσμένη σχεδίασή του
ανήκει στον Αλέξανδρο
Ισιγόνη (Βρετανός μηχανικός
με ελληνικές ρίζες).
Toν Αύγουστο του 1959 διατέθηκαν
στην αγορά τα πρώτα "κομμάτια"
του Mini. Αυτά εφοδιάζονταν με
έναν εγκάρσια τοποθετημένο
κινητήρα 848 κ.εκ. και απόδοσης
34,5 ίππων.
Η ισχυρότερη έκδοση
"Cooper" με τον κινητήρα των
997 κ.εκ. (56 ίππων) έκανε την
εμφάνισή της το 1961.
Στη μακρόχρονη πορεία του το
Αγγλικό αυτοκίνητο πόλης "φόρεσε"
κινητήρες έως 1.275 κ.εκ.,
καταλυτικό μετατροπέα,
απέκτησε εκδόσεις με
αυτόματο κιβώτιο αλλά και
πάρα πολλές επετειακές, είτε
στα πλαίσια εορτασμών της
ηλικίας του, είτε λόγω
κάποιων αγωνιστικών Mini που
διέπρεψαν κατά καιρούς με
αντιπάλους - θηρία.
Τις δεκαετίες του '60 και του '70
το Mini "έσπασε" τα ταμεία,
καθώς οι πωλήσεις του
ξεπέρασαν και τις πιο
αισιόδοξες για την εποχή
προβλέψεις.
Μέχρι το τέλος της παραγωγής
του κατασκευάστηκαν περίπου
13 εκατ. αντίτυπα.
Το 1980, οι Αγγλοι προσπάθησαν
να επαναλάβουν την επιτυχία
του Mini με ένα άλλο "μικρό",
το Metro. Το μοντέλο αυτό όμως
δεν απέκτησε ποτέ την αίγλη (και
τις πωλήσεις) του Mini.
Η εξέλιξη του Mini τελευταίας
γενιάς ξεκίνησε μετά την
εξαγορά της Rover από το
γερμανικό Ομιλο.
Η διάθεση του νέου μοντέλου
θα ξεκινήσει από την αγορά
της M. Βρετανίας, μέσα στο
καλοκαίρι. Οι εκδόσεις Mini One
και Mini Cooper εφοδιάζονται με
κινητήρες 1,6 λίτρων και
αποδιδόμενη ισχύ 90 και 115
ίππων αντίστοιχα.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ VW Beetle - Mini
Οι αναμνήσεις ξαναγυρίζουν...